Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آلمان می‌گوید که با آغاز فعالیت‌های هیأت ناظر اتحادیه اروپا، اعمال فشار بر کشورهایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌‌کنند، بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پس از شرکت در نشست شورای امنیت درباره لیبی در نیویورک، که پشت درهای بسته برگزار شد، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس درباره جزئیات این نشست گفت که شورای امنیت را در جریان آخرین تحولات پرونده لیبی از زمان برگزاری کنفرانس برلین قرار داده و اتحادیه اروپا نیز تصمیم سیاسی برای اعزام هیأت اروپایی جدید جهت تضمین اجرای ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی اتخاذ کرده است.

به نوشته پایگاه خبری «العربی‌الجدید»، وی با تاکید بر ضرورت علنی کردن نام طرف‌هایی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کنند، توضیح داد که قرار است رایزنی‌های بیشتری در داخل اتحادیه اروپا و شورای امنیت انجام خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همچنین ابراز خوش‌بینی کرد که قطعنامه شورای امنیت درباره تحریم تسلیحاتی لیبی، به خصوص پس از اعلام حمایت این شورا از مصوبات کنفرانس برلین، اجرا شود.

سازمان ملل پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که تعدادی از کشورها از جمله ترکیه، امارات، اردن و مصر و برخی کشورهای غربی تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می‌کنند.

ماس در پاسخ به سوال خبرنگار العربی‌الجدید در خصوص میزان پایبندی کشورها به تحریم تسلیحاتی لیبی نیز گفت: «با آغاز مأموریت هیأت جدید اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی، اعمال فشار بر کشورهای ناقض تحریم تسلیحاتی لیبی، بیشتر خواهد شد».

وی اضافه کرد که درباره مجازات‌هایی که برای این کشورها در نظر گرفته می‌شود، قرار است در نشست آتی در بروکسل تصمیم‌گیری شود.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: هایکو ماس لیبی وزیر خارجه آلمان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل تحریم تسلیحاتی لیبی اتحادیه اروپا شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آنها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران