Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@09:23:30 GMT

تخصیص100 میلیارد تومان ویژه ضدعفونی مدارس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۷۰۲

تخصیص100 میلیارد تومان ویژه ضدعفونی مدارس

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با بیان این‌که نقل و انتقالات در سال آینده محدود و در موارد ضروری صورت می‌گیرد، افزود: در اجرای فصل دهم خدمات کشوری، مقتضی است اطلاع رسانی دقیق به فرهنگیان توسط ادارات انجام شود.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی الهیار در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری۹۳ درصد منابع استانی تخصیص یافته است و در مجموع  امسال گشایش‌های خوبی در حوزه مالی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه مرحله‌ای شدن تخصیص بودجه مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: در سال ۹۸ بیش از ۴۲ هزار میلیارد بودجه مصوب شده بود در حالی که بیش از ۴۸ هزار میلیارد نیازمندیم و امیدواریم تا پایان سال تخصیص۱۱۰ درصدی محقق شود.

الهیار تصریح کرد: اقدامات خوبی را با همکاری کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در حوزه بودجه آموزش و پرورش داشتیم و با پی‌گیری‌های انجام شده ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان به سقف لایحه بودجه ما در سال ۹۹ اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری سند تحول با هدف افزایش اثربخشی یک بسته اجرایی را تهیه کردیم تا از این طریق بتوانیم دسترسی به منابع مالی پایدار داشته باشیم .

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اظهارکرد؛ مدیران کل باید مسایل را به جد پیگیری کنند و منابع مالی را در محل خودش هزینه کنند تا در بازرسی‌ها دچار مشکل نشوند.

وی افزود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای ثبت‌نام دانش آموزان متقاضی‌ آزمون سی هزار تومان دریافت می‌کند که باید براساس تفاهم‌نامه به مجری آزمون که دانشگاه شهید رجایی است بازگردانده شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع  از لغو ثبت‌نام اسکان سفرهای نوروزی ناشی از شیوع بیماری کرونا خبرداد و افزود: البته مراکز اقامتی وباشگاه‌های فرهنگیان از این مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مستثنی هستند همچنین برگزاری هرگونه مراسم در تالارها ممنوع است و رستوران‌های اموزش و پرورش نیز باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مسکن فرهنگیان۳۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند که برای ۷۵هزار متقاصی دارای شرایط برنامه‌ریزی‌ها شروع شده است در این راستا، ۲۳ هزار واحد مسکونی مهر را در برخی استان معرفی کردیم تا تحت شرایطی در قالب این طرح به فرهنگیان واگذار شود.

الهیار افزود: در۱۳ استان املاک مازاد را معرفی کردیم لذا تغییرکاربری نیازمند رایزنی است۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در قالب۲۰ هزار فقره وام اضطراری از طریق موسسه بانکداری اجتماعی رسالت بدون سود در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.همچنین عملکرد  صندوق وام ضروری بسیار خوب بوده است، وام‌های بانک ملی نیز با سود ۱۲ درصد در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد  بانک ملی فعلا دو هزار میلیارد تومان را به این موضوع تخصیص داده‌اند با پیگیری‌های انجام شده قرار است این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وام مسکن از۵۰ به۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و زوج‌های فرهنگی نیز۱۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه امور اداری و تشکیلات، ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ را در دستور کار داریم. اجرای قانون استخدام حق‌التدریس نیز در دستور کار است. در این طرح آموزشیار نهضت سواد آموزی، مربیان مهد کودک و حق‌التدریس تحت شرایطی تبدیل وضعیت می‌شوند در این راستا نمایندگان مجلس نیز استفساریه‌ای را به قانون استخدامی این نیروها اضافه کرد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی برای استخدام حق التدریس‌ها اظهارکرد: تمهیدات لازم برای انجام آزمون استخدامی حق‌التدریسی‌ها صورت گرفته است لذا۱۰ اسفند ثبت نام و۲۲ فروردین آزمون برای حق التدریسی‌ها برگزار می‌شود لذا اگر افراد نتوانند در این آزمون موفق شوند به خدمت آن‌ها در آموزش و پرورش پایان می‌دهیم.

وی افزود: وضعیت نقل و انتقالات مطلوب نیست برای سال جاری باید براساس سامانه و براساس ضروریات انجام شود بنابراین در سال آینده نقل وانتقالات محدود و در موارد ضروری است نیاز آموزش و پرورش، اولویت ماست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع ادامه داد: برای ساماندهی نیروی انسانی کارها شروع شده است .بیش از۶۶ هزار نفر در سال آینده بازنشسته می‌شوند ۷ هزار دانشجو معلم فارغ‌التحصیل می‌شوند ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جدب می‌شوند این در حالی است که  ۵۰۰ هزار دانش آموز در سال آینده افزوده می‌شوند.

وی گفت؛ کار ساماندهی از اوایل آذرماه آغاز و تا شهریور سال آینده ادامه دارد.

الهیار افزود: در سال آینده حدود۱۲هزار و۵۳۰ نفر دانش آموز در مدارس دولتی خواهیم داشت و۲۲ هزار نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد، همچنین ۵۲۴ هزار کلاس درس در سال آینده خواهیم داشت.

الهیار ادامه داد: بیش از ۱۷۹ هزار نیرو در مهر آینده کمبود خواهیم داشت که این کسری از طریق حق التدریس، تدریس معاونین و خرید خدمات آموزشی جبران خواهد شد.

وی ادامه داد:  علیرغم سختی‌ها، رتبه‌بندی را اجرایی کردیم و بر اساس افزایش امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری که با هدف رفع تبعیص صورت گرفت این قانون را به همه فرهنگیان تسری دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع تصریح کرد: در اجرای فصل دهم خدمات کشوری، مقتضی است اطلاع رسانی دقیق  به فرهنگیان توسط ادارات انجام شود تا سوء برداشتی در این خصوص برای افراد به وجود نیاید.

وی افزود: در اجرای قانون مالی اخیر، افزایش۵۰ درصدی خالص، دیدگاه درستی نیست این ضریب افزایش درسال آینده نیز افزایش می‌یابد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدارس ضدعفونی میلیارد تومان هزار میلیارد سال آینده حق التدریس هزار نفر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

داود منظور روز گذشته در نشست خبری مشترک خود با سخنگوی اقتصادی دولت، از پیش‌بینی ۷۵۰هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی در قالب هدفمندسازی یارانه‌ها، برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد، این مقدار حدود ۲۶ درصد از منابع بودجه عمومی سال ۱۴۰۳ را تشکیل می‌دهد. نکته مهم دیگر این است که این منابع در حالی در نظر گرفته شده است که به گفته یک نهاد پژوهشی، منابع هدفمندی حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان، معادل ۳۰ درصد، کسری دارد.

روز گذشته دومین نشــســت خـــبری سخنگوی اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۳ و همچنین اولین نشست خبری مشترک او با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد. در ابتدای این نشست با توجه به همزمانی بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس، داوود منظور به مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ پرداخت.

به گفته منظور، بخش مهمی از منابع کشور صرف بازتوزیع و یارانه‌ها می‌شود و منابع تبصره ۸ که موضوع هدفمندی‌ها را دنبال می‌کند شامل منابعی از محل فروش بنزین، گازوئیل، و صادرات فرآورده‌های نفتی است و صرف باز توزیع به خود مردم می‌شود، به این معنا که عملا منابع حاصل از بخش نفت و گاز که در فروش انواع حامل‌های انرژی حاصل می‌شود، عینا در قالب تبصره ۸ یا قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم بازپرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در ادامه به جزئیات یارانه‌هایی که در این قالب به افراد جامعه پرداخت می‎‌شود، پرداخت. به گفته او، یکی از انواع پرداخت‌ها، یارانه‌های نقدی است که بخش بزرگی از جامعه ۳۰۰ هزار یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه مطابق آزمون وسع دریافت می‌کنند که کل منابع آن، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است. همچنین برای کمک‌هزینه‌های معیشتی ویژه افراد کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز هر ماه بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

برای یارانه خرید تضمینی گندم و آرد و نان نیز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری بابت این امر هزینه خواهد شد. از سوی دیگر ۸۵ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو اختصاص یافته و ۱۱ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیز به واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی وارداتی اختصاص می‌یابد که اختلاف این عدد با نرخ بازار مبادله‌ای شامل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت می‌پردازد.

به گفته منظور، مجموع کل این موارد، بخش بزرگی از بودجه دولت یعنی ۷۵۰ همت در تبصره ۸ خواهد بود. این در حالی است که به گفته مرکز پژوهش‌های مجلس، با توجه به وضعیت نامناسب تحقق درآمد‌های هدفمندی و پیش‌بینی ادامه آن در سال ۱۴۰۳ به نظر می‌رسد تبصره هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳، مانند برخی از سال‌های گذشته با کسری منابع نسبت به مصارف روبه‌رو شود؛ بنابراین مجموع منابع قانونی قابل‌تحقق هدفمندی در سال آینده حدود ۵۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. از سوی دیگر برخی ارقام مصارف مانند یارانه نان دارای کم‌برآوردی است.

همچنین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به‌وضوح مشخص نشده است؛ بنابراین با فرض تخصیص کامل مصارف، ناترازی درآمد - هزینه هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳ معادل حداقل ۲۳۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. بخش دیگری از سخنان معاون رئیس‌جمهور، به اظهاراتی که در رابطه با کسری مطرح می‌شود اختصاص داشت. به گفته منظور، در سال گذشته ۹۵درصد بودجه محقق شد و به طور مشخص‌تر در بخش هزینه‌های جاری ۹۹.۲ درصد تحقق منابع صورت گرفت.

او همچنین بر تحقق بیش از ۱۱۰درصدی منابع در برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد و تاکید کرد در حوزه بودجه عمرانی نیز ۳۰۴هزار میلیارد تومان محقق شد که معادل ۸۵درصد بودجه مصوب است. همچنین رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: این تحقق بودجه با وجود افزایش هزینه‌های جاری و تملک دارایی‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱بود. امسال وضعیت بودجه‌ای از سال گذشته بهتر است. رشد بودجه نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳درصد است. یعنی وقتی رشد بودجه را محدود می‌کنیم امکان تحقق کامل آن بیشتر می‌شود.

دولت در سال ۱۴۰۳ تلاش کرد به ارقام درآمدی خود واقع‌بینانه‌تر عمل کند. به عنوان مثال درآمد‌های نفتی در بودجه امسال نسبت به سال قبل کمتر پیش‌بینی شده. در بخش مولدسازی و واگذاری شرکت‌ها نیز پیش‌بینی درآمد‌ها نصف شده است. امسال اولویت بودجه‌ای دولت پرداخت‌های عمرانی است تا رشد‌های پیش‌بینی‌شده بتواند بخشی از زیر‌ساخت‌های کشور را ارتقا دهد.

تغییرات بودجه ۱۴۰۳

منظور همچنین در رابطه با تغییرات بودجه ۱۴۰۳ گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بهتر و بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شده در بودجه سال جاری به‌خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش ۴۵ درصد رشد یافته است؛ در‌ حالی‌که رشد بودجه دولت، صرفا ۲۳ درصد بوده است و با توجه به اهمیت این بخش، توجه بیشتری صورت گرفته و فقط بخش ورزش از ۸ همت به ۱۶ همت رشد کرده که دو برابر شده است.

معاون رئیس‌جمهور در رابطه با بودجه بخش سلامت نیز خاطرنشان کرد: در بخش سلامت شاهد تحول قابل‌توجهی هستیم، به نحوی که اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب و ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار اختصاص یافته است؛ ضمن اینکه ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان در بودجه دیده شده است.

رسیدگی به مشکلات بخش درمان

او با اشاره به اینکه دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده‌اند از اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان منابع برای این گروه خبر داد. به گفته منظور این اولین باری است که منابعی پیش‌بینی شده که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک‌هزینه و منابع حق‌پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته شده است تا برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

همچنین در این نشست، سید‌احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم دو رویکرد مهم در حوزه مالیه عمومی را سرلوحه امور قرار داده است، ادامه داد: اولین رویکرد معطوف به شفافیت و انضباط‌بخشی به دخل‌و‌خرج دولت و شرکت‌های دولتی از مسیر اجرای حساب واحد خزانه و پرداخت به ذی‌نفع نهایی بود. در بخش دوم هدف‌گذاری دولت این بود که سهم درآمد‌های پایدار از بودجه عمومی را افزایش قابل‌اعتنایی بدهد. به گفته خاندوزی در سه سال گذشته نسبت درآمد‌های پایدار که مجموع درآمد‌های غیرنفتی و استقراض را شامل می‌شود، به ۵۲درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد و امیدواریم در سال ۱۴۰۳ به نسبت ۶۰درصد نزدیک شویم.

دیگر خبرها

  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهرک مهرگان/ بخشی از واحدها ماه آینده تحویل می‌شود
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد