Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:45:57 GMT

مراسم اعتکاف در استان کردستان برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۰۹۲

مراسم اعتکاف در استان کردستان برگزار نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج با اعلام این خبر اظهار کرد: هر سال همزمان با فرا رسیدن سیزدهم رجب و ایام البیض، مراسم معنوی و باشکوه اعتکاف با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به پیشنهاد و تصمیم شورای تامین استان کردستان برگزاری این مراسم معنوی در استان کردستان لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان امسال با آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷ مسجد سطح استان بود، افزود: مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری از ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه باید برگزار می‌شد که با توجه به اهمیت سلامتی مردم این مراسم لغو شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: سال گذشته ۷۳۰ نفر در کردستان معتکف شدند و امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعلام آمادگی هیئات مذهبی استان پیش بینی می‌شد تعداد معتکفین در استان بیش از سال‌های گذشته باشد.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: امیدواریم به یاری خداوند متعال شاهد بهبود حال مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور باشیم و در نهایت سلامت و آرامش جامعه بتوانیم برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را در استان با همراهی و مشارکت مردم ادامه دهیم.

طی چند روز اخیر و به دنبال شیوع بیماری کرونا، تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان کردستان لغو شده و دانشگاه و مراکز آموزش عالی هفته آینده نیز تعطیل هستند.

کد خبر 4864629

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی کردستان آیین اعتکاف انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش برف بارش باران شیراز استان کردستان مراسم معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: تاکنون در جشن‌های گلریزان امسال در سراسر استان بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند اظهار امیدواری کرد با اختصاص این مبلغ و کمک خیرین تعداد بیشتری از محکومان به آغوش خانواده‌های خود باز گردند.

در پایان این مراسم، خیرین و صاحبان صنایع و کارخانجات مرکز استان، مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کردند.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعلام شد
  • پالنگان میزبان نوای هزار دف
  • نوای ۱۰۰۰ دف در پالنگان طنین‌انداز می شود
  • طنین ۱۰۰۰ دف در پالنگان
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • ۱۵ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان کردستان جمع‌آوری شد
  • اعتکاف، عبادت در سیر سلوک انسان است