Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:16:28 GMT

مدارس خور و بیابانک علیه بیماری کرونا ضد عفونی شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۳۱۹

مدارس خور و بیابانک علیه بیماری کرونا ضد عفونی شد

علی اکبر علیخانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این که تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا در مدارس شهرستان خور و بیابانک دیده نشده است افزود: آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیری با این بیماری در قالب پیامک، دستورالعمل و ارسال بسته های آموزشی به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده و می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ضد عفونی کامل مدارس شعب أخذ رأی پس از اتمام رأی گیری در سوم اسفند افزود: کار ضدعفونی و شست و شوی ۵۱ واحد آموزشی از اوایل هفته آغاز شد.
علیخانی ادامه داد: نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌ رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خور و بیابانک به شمار می‌رود.
وی از لغو تمام اردوها، همایش‌ها و جلسات دانش آموزی تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: بر سلامت بوفه ها، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس نظارت خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش خور و بیابانک با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی مدارس شهرستان خور و بیابانک گرفته نشده است، افزود: بر اساس مصوبه‌های اخیر، هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد ادامه تعطیلی مدارس در این زمینه به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و تا این لحظه هنوز خبری درباره اینکه آیا مدارس در روزهای آینده نیز تعطیل خواهد شد به آموزش و پرورش اعلام نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در مدارس شهرستان آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدیران مدارس تاکید شده که با مواد شوینده و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند.
علیخانی از تشکیل ستادی در آموزش و پرورش برای این منظور خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خور و بیابانک افزود: کار ضد عفونی کردن همه مدارس این شهرستان برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از بیماری کرونا با هماهنگی مراکز بهداشتی در حال انجام است.
علیخانی بیان کرد: در روزهای گذشته، جلسه توجیهی ویژه مدیران مراکز آموزشی برگزار و با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، انجام عملیات به آن‌ها آموزش داده شد. 
وی اضافه کرد: این اقدام توسط نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس با همراهی و زیر نظر مدیران، کارشناسان بهداشتی و اداره آموزش و پرورش انجام می‌شود تا فضاهای آموزشی ضدعفونی شود و برای حضور بدون دغدغه دانش‌آموزان آماده باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خور و بیابانک گفت: با توجه به جلسه توجیهی برگزار شده، تمامی مدیران مدارس موظف هستند که به طور مستمر کار ضدعفونی، گندزدایی، آلودگی‌ زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیا را به صورت متوالی انجام دهند.
 بسیاری از خانواده‌های خور و بیابانکی به دلیل نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا از حضور فرزندانشان در مدارس و مراکز آموزشی جلوگیری کردند و تا کنون ۵۰ درصد دانش آموزان به کلاس درس نرفتند.
هر چند با این وجود تمامی مدارس مقاطع تحصیلی این شهرستان دایر است تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در بین دانش آموزان و مدارس شهرستان خور و بیابانک گزارش نشده است.
شهرستان خور و بیابانک ۵۱ واحد آموزشی درمقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دارد که بیش از سه هزار و۵۸۰ دانش آموز در آن تحصیل می کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خور و بیابانک اصفهان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خور و بیابانک اصفهان بهداشت و سلامت ویروس کرونا خور و بیابانک اصفهان بهداشت و سلامت شهرستان خور و بیابانک مدارس شهرستان آموزش و پرورش بیماری کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند

روزنامه جوان از تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد تک‌ماده برای دانش‌آموزان به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: تصمیم‌شان شوکه‌کننده است، خودشان هم می‌دانند که چقدر کیفیت آموزش ضعیف است، اما به جای اصلاح آن به دانش‌آموزانی که در چهار درس نمره ۷ و بیشتر از آن بگیرند، اجازه تک‌ماده می‌دهند. این در حالی است که پیش از این دانش‌آموزان در دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانستند از تک‌ماده استفاده می‌کردند.

بر فرض به دانش‌آموزانی که از عهده پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی این اجازه را دهند با تک‌ماده، مدرک تحصیلی‌شان را بگیرند و به بی‌توجهی‌ها نسبت به افزایش کیفیت آموزش ادامه داده شود، اما مگر این دانش‌آموز بعد از ورود به جامعه و بازار کار هم می‌تواند خلأ‌های آموزشی خود را تک‌ماده کند؟

اگر نبود عدالت آموزشی مسیر زندگی او را به بیراهه بکشاند، آیا می‌شود با تک‌ماده به مسیر درست زندگی‌اش برگردد؟ به نظر می‌رسد آقایان مسئول اصل ماجرا را که همان کیفیت بخشی به آموزش و توانمند کردن دانش‌آموزان در مدارس است به فراموشی سپرده‌اند.

مسئولان دور هم جمع شده‌اند و به جای تعیین راهکار برای ارائه تدریس اصولی در مدارس و حل مشکلات کمبود کیفیت آموزش و نبود عدالت آموزش در نقاط مختلف کشور، راه فراری را به دانش‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن یاد داده‌اند؛ اینکه اگر خدمات آموزشی مناسبی نمی‌گیرند و نمی‌توانند درس‌هایشان را به خوبی بیاموزند، به جایش می‌توانند با تک ماده از این مقطع عبور کنند.

این یک پیام مشخصی دارد؛ اینکه آموزش و پرورش به جای دنبال کردن سیاست‌هایی در جهت ارتقای آموزش در همه مدارس کشور و بهبود وضعیت نمرات امتحانات نهایی، شرایط فارغ‌التحصیلی از مدرسه را تغییر داده‌است. شاید به این دلیل است که اگر نتوانست نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهد حداقل آمار فارغ‌التحصیلان را بالا ببرد!

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه