Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@15:06:32 GMT

واکنش ترامپ به شیوع کروناویروس در آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۵۶۹

واکنش ترامپ به شیوع کروناویروس در آمریکا

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا با وجود کوچک نمایی درخصوص آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور، معاون خود را مسئول مقابله با شیوع این بیماری کرد.
به گزارش آریا،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه گذشته (چهارشنبه) در نشستی خبری تلاش کرد خطر شیوع گسترده ویروس «کووید-19» در این کشور را ناچیز نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ در این نشست خبری گفت: «خطر [اپیدمی کروناویروس] برای مردم آمریکا بسیار اندک است. ما موفقیت بزرگی در این زمینه داشتیم. موفقتی بزرگ فراتر از آنچه مردم ممکن است فکرش را بکنند. در عین حال انتشار آن را در برخی کشورها می بینید. ایتالیا و چندین کشور دیگر [برای کنترل آن] با مشکل مواجه شده اند».
وی گفت با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین گفت‌وگو داشته است و «او به سختی در تلاش است» تا ویروس را در کشورش کنترل کند و طی دو روز اخیر ابتلا به این بیماری در چین کاهش یافته است.
رئیس‌جمهور آمریکا گفت همه ساله 25 تا 69 هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به آنفولانزا می میرند که در مقابل تلفات کرونا رقم بسیار بالاتری است.
ترامپ افزود: «تا کنون 15 مورد ابتلا داشته ایم که حال آن ها رو به بهبودی است. یکی از آن ها خیلی مریض است اما امیدواریم که بهبود یابد. اما حال بقیه آن ها خوب است».
وی با ادعای اینکه آمریکا در برابر انتشار گسترده ویروس کرونا «بسیار بسیار آماده» است، «مایک پنس» معاون خود را به عنوان مسئول مقابله با شیوع این ویروس معرفی کرد.
ترامپ در حالی خطر شیوع کووید19 در آمریکا را ناچیز عنوان می کند که برخلاف اظهاراتش تا کنون شمار زیادی در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.
«آلکس آزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز چهارشنبه گفت تعداد موارد ابتلا به این ویروس در ایالات متحده به 60 نفر افزایش پیدا کرده است.
گاردین نیز نوشت به تازگی تست کرونای یک مهماندار پرواز سئول به لوس آنجلس مثبت اعلام شده است که می تواند نشانه خطرناکی باشد.
با این حال رئیس‌جمهور آمریکا در شناسه کاربری‌اش در توئیتر نوشت شبکه های «سی‌ان‌ان» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» دارند «تمام تلاششان را به کار می‌بندند تا از [ویروس کرونا] بدترین تصویر را به نمایش گذاشته و بازارها را هراسان کنند.» او همچنین نوشت: «آمریکا در بهترین وضع ممکن است.»
تلاش ترامپ برای کوچک نمایی آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در حالی صورت می گیرد که دولت او بسیاری از کشورها را به عدم ارائه آمار واقعی مبتلایان متهم کرده و تا پیش از این که پای کرونا به آمریکا باز شود، بارها درخصوص خطرات آن «ابراز نگرانی جدی» کرده بود.
سیاستمداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تا به حال از دولت ترامپ بابت سیاست‌هایش برای جلوگیری از شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ کوچک نمایی کروناویروس آمریکا رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود

خاویر میلی رئیس‌جمهوری آرژانتین در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا که مصاحبه کامل آن، یکشنبه آینده منتشر می‌شود، اطمینان داد که «اسرائیل حتی یک مورد افراط هم در نوار غزه انجام نمی‌دهد».

در بخشی از این مصاحبه که در تارنمای سی‌ان‌ان به زبان اسپانیایی منتشر شده است، وی از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» حمایت کرد، چرا که به عقیده این رهبر راست افراطی، «اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و این نوع اقدامات، پاسخ‌های مثال‌زدنی را می‌طلبد».

میلِی همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی «در چارچوب قوانین بازی» عمل می‌کند.

موضع خاویر میلی که در اوایل فوریه (اواخر بهمن) به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد، در حالی همچنان حفظ شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، دوشنبه گذشته، قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد.

میلی در این سفر که به فاصله تنها ۲ ماه از تصدی ریاست جمهوری آرژانتین انجام داد، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و «حمایت قاطع» خود از جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را اعلام کرد.

وی که خود را از نظر سیاسی به عنوان متحدی برای اسرائیل معرفی کرده، از آمادگی آرژانتین برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی خبر داده است.

میلی بار‌ها تاکید کرده است که متحدان اصلی بین‌المللی دولت آرژانتین، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. این در حالی است که محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در سراسر جهان به دلیل قتل عام بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در غزه در طول شش ماه گذشته و قرار دادن بخش قابل توجهی از جمعیت این منطقه در شرایط قحطی شدید در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا