Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-29@00:48:13 GMT

«سیل» زیرساخت‌های ارتباطی ایلام را شست

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۶۲۳

«سیل» زیرساخت‌های ارتباطی ایلام را شست

ایلام- بارش‌های سیل‌آسا که از ساعت‌های اولیه سه‌شنبه ششم اسفندماه در استان ایلام به طغیان رودخانه‌ها منجر شد خسارات فراوانی به زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد آورد وزندگی روزمره مردم به‌ویژه در شهرستان‌های شمالی ازجمله «سیروان»، «چرداول» و «هلیان» را مختل کرد.

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش های سیل آسا و طغیان رودخانه طی دو روز گذشته مسیر ایلام - سرابله - حمیل - کرمانشاه را مسدود کرد و خسارت بسیاری به تعدادی از ابنیه و زیرساخت‌ها وارد کرد  و با تخریب پل جزمان هلیلان راه ارتباطی ۱۰ روستای چرداول را سد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیل در ۲ روز گذشته تعدادی از خانواده‌های شهر سرابله در شهرستان چرداول استان ایلام را به محاصره درآورد و جان یک شهروند ایلامی را نیز به دلیل سقوط در یک کانال آب گرفت.

استان ایلام به‌واسطه وقوع ۲ سیل مخرب به فاصله کمتر از پنج سال دچار خسارت‌های عدیده مالی و زیرساختی زیادی شده است و حتی در سیلاب سال ۹۴ چهار نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست دادند اما در فروردین‌ماه امسال که سیلاب  موجب بروز آسیب‌های جدی به منازل مسکونی، ابنیه و زیرساخت‌های استان به‌ویژه در شهرستان‌های دره شهر و سیروان شد، هیچ‌گونه خسارت جانی بر جای نماند اما در طی ۴۸ ساعت گذشته باری دیگر با طغیان رودخانه‌ها سیل بر حجم خسارت‌های وارده افزود و بخشی از راه‌های ارتباطی و اراضی کشاورزی را شست.

آسیب به راه‌های اصلی و فرعی

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  بابیان اینکه سیل افزون بر ۱۵۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت بخش راه و مسکن این استان وارد کرده است بیان کرد: براثر جاری شدن سیل ۶۱۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۳۲ کیلومتر راه روستایی و تعداد ۳۳۲ دستگاه ابنیه فنی( پل) آسیب‌دیده است.

علی‌اصغر کاظمی از مسدود شدن ۳۱ راه روستایی ناشی از سیلاب اخیر در استان خبر داد و گفت: براثر این خسارت‌ها محور ایلام- حمیل- کرمانشاه مسدود شد و محور جایگزین آن محور ایلام- قلاجه- کرمانشاه برای تردد جایگزین شد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان ذی‌ربط این اداره کل ۹۶ میلیارد تومان خسارت به بخش راه‌های استان  و  ۵۵ میلیارد تومان به بخش مسکن شهری و روستایی واردشده است.

خسارت به اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز از وارد آمدن خسارت به اراضی این استان براثر سیل اخیر خبر داد و گفت:  بارش‌های سیلابی ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد کرده است.

سید محمد تراب میری روز چهارشنبه اظهار داشت: این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه‌شده که با تکمیل بررسی‌های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

وی افزود: بیشترین خسارت‌های وارده متعلق به اراضی زراعی و باغی شهرستان‌های سیروان و دره شهر گزارش‌شده هرچند در سایر نقاط استان نیز سیلاب آسیب‌هایی را به حوزه کشاورزی استان وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: باران‌های سیلابی بیشترین خسارت را به اراضی زراعی گندم و کلزا در شهرستان‌های سیروان و دره شهر ایجاد کرد هرچند باغات این مناطق نیز از آسیب‌های سیلاب در امان نماندند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیل سیلاب ایلام زیرساخت ها خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد

محمدعلی ملک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته (ششم فروردین) در اغلب مناطق استان شاهد بارندگی بودیم که این بارندگی سبب طغیان بسیاری از رودخانه های فصلی در مناطق مختلف استان شد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در بسیاری از محورهای استان یزد یادآور شد: بارندگی‌ها و جاری ‌شدن سیل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به امور زیربنایی و کشاورزی استان وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: بخش عمده خسارت به ابنیه و راه به طول ۳۵ کیلومتر، خسارت به رویه‌ جاده‌ها، تخریب بیش از هفت دهنه پل، ۵۰ آبنما و شستگی شانه جاده در محورها فرعی استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ادامه داد: دو محور کنج کوه و مروست فعلاً محدودیت‌هایی دارند که عوامل راهداری در منطقه حضور داشته و مدیریت راه را در دست دارند.

ملک‌زاده گفت: در بخش کشاورزی نیز خسارت به تعدادی از قنوات وارد شد همچنین جاده‌های روستایی دچار خسارت شد و بخشی از باغات و زمین‌های کشاورزی در مهریز، خاتم و تفت خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد اظهار کرد: همچنین هفت خودرو هم به علت پارک نامناسب دچار حادثه شدند.

گفتنی است؛ بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوخاک، رعدوبرق به‌ویژه در ارتفاعات نیمه جنوبی تا اوایل فردا سه‌شنبه ادامه دارد و در روز سه‌شنبه هم عمدتاً در نیمه شرقی استان ورزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما پیش‌بینی ‌شده است.

کد خبر 6063208

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل اخیر در الیگودرز
  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • بارندگی ۶ فروردین ۲ هزار میلیارد ریال خسارت در یزد به بار آورد
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید