Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:34:29 GMT

انجام تست تشخیص کرونا از شنبه در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۶۹۵

انجام تست تشخیص کرونا از شنبه در استان گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید انبار محموله بهداشتی ارسال شده از سوی وزارت بهداشت به گیلان در جمع خبرنگاران تأکید کرد: هیچ نگرانی در زمینه تأمین ملزومات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برای صیانت از سلامت هموطنان پرداخت شده است، افزود: شیوع هر ویروس یک برهه زمانی را باید طی کند این ویروس نیز قطعاً با تلاش همه دستگاه‌ها به ویژه وزارت بهداشت و درمان کنترل و خاتمه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به نقش مشارکت مردم در کنار تلاش فعالان حوزه سلامت و درمان اشاره و تصریح کرد: همکاری و همدلی همه اعم از مردم، بخش دولتی و خصوصی قطعاً در این ویروس نتیجه بخش خواهد بود.

زارع با اشاره به اینکه با پیگیری صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه هفته آینده در گیلان انجام می‌شود، ادامه داد: انجام تشخیص بیماری کرونا در استان، منجر به سرعت شناسایی و درمان این بیماری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم غربالگری از پنجشنبه در مبادی ورودی استان مستقر می‌شوند، گفت: هموطنانی که به گیلان سفر می‌کنند و علائمی همچون ویروس کرونا در آنان مشاهده شود، به مدت دو هفته قرنطینه خواهند شد.

گفتنی است محموله بهداشتی اعم از شامل تخت بیمارستانی، انواع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و لباس از سوی وزارت بهداشت به استان گیلان به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا ارسال شده و تداوم خواهد داشت.

کد خبر 4864665

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ارسلان زارع استان گیلان انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش باران بارش برف شیراز وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت