Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات جریان‌های اصولگرا به درون مجلس یازدهم هم کشیده می شود یا خیر؟، گفت: نمی توان پیش بینی کرد. به این بستگی دارد که آینده چه خواهد شد. هرچند اختلاف نظر و اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد اما این اختلافات را باید برای رسیدن به اهداف بزرگتری کنار گذاشت و نباید به بدنه و پیکره یک اجتماع و وحدت آسیب زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: مهدی چمران، چهره سیاسی اصولگرا در ارزیابی خود از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، گفت: به نظر من عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل عملکرد ضعیف مجلس و دولت بوده چون آنها مردم را از رای دادن مایوس کردند. اما اکثریت کسانی که در انتخابات شرکت کردند قاعدتا به اصولگرایان رای دادند هرچند در شهرهای دیگر به جز تهران رای آوری جناح های مختلف به حالت طبیعی همه ادوار بوده است.

اصولگرایان در این دوره ساماندهی شدند
وی ادامه داد:نکته مورد توجه این است که  چهره های اصولگرا در این دوره ساماندهی داده شدند و رای آوری حداکثری هرکدام با سنجش افکار و نظر سنجی به دست آمد و نهایتا توانست رقابت های داخلی را از بین ببرد. هرچند اینبار هم چند جا مشکل موازی کاری پیش آمد.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته اما مشکل اساسی این بود که دوستان همسو و همفکر ما می آمدند و باهم رقابت می کردند و نهایتا فردی دیگر رای می آورد. اما در این دوره سعی شد این موضوع تکرار نشود و نتیجه مثبتی هم داشت.

طرفداران جریان اصولگرا هم کمتر پای صندوق آرا آمدند
چمران در ادامه تصریح کرد: در تهران هم قاعدتا افرادی که در انتخابات های گذشته پای صندوق رای می آمدند باز هم آمدند اما نه همچون مجلس قبل و ادوار گذشته تا جاییکه که حتی نیروهای اصولگرا و طرفداران جریان اصولگرا هم کمتر آمدند.

FATF و کرونا بر میزان مشارکت تاثیر منفی گذاشت

این عضو جمنا تاکید کرد: اما همه اینها نتیجه عملکرد ضعیف و نامناسب دولت و مجلس فعلی بوده؛ هر چند افزایش قیمت بنزین روی این حضور خیلی خیلی تاثیرگذار بود و از طرفی شب انتخابات بحث کرونا مطرح می شود و روز انتخابات هم خارج از کشور بحث FATF را مطرح می کند که همه این ها تاثیر منفی روی میزان مشارکت گذاشت.

اصولگرایان باید اختلافات را در مجلس یازدهم کنار بگذارند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات جریان‌های اصولگرا به درون مجلس یازدهم هم کشیده می شود یا خیر؟، گفت: نمی توان پیش بینی کرد. به این بستگی دارد که آینده چه خواهد شد. هرچند اختلاف نظر و اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد اما این اختلافات را باید برای رسیدن به اهداف بزرگتری کنار گذاشت و نباید به بدنه و پیکره یک اجتماع و وحدت آسیب زد.

شورای ائتلاف عملکرد نمایندگان منتخب خود را رصد می‌کند
عضو شورای ائتلاف اصولگرایان همچنین در واکنش به این موضوع که آیا شورای ائتلاف بنای رصد عملکرد و مشاوره دادن به نمایندگان منتخب خود را دارد؟، اظهار کرد: این تصمیم را داشتند و این موضوع مطرح شده است. و قرار است بیشتر در جهت کارهای تخصصی و تشکیل کارگروه های تخصصی با استفاده از متخصصین و اساتید دانشگاه این کار انجام بگیرد.

وی گفت: به این شکل که نظرات آنها را دریافت و پخت و پز کنند سپس برای استفاده بیشتر به نمایندگان مجلس منتقل کنند. این تصمیم حتی در شوراهای استان ها هم مورد تاکید قرار گرفته که کار نمایندگان رصد شود و همفکری شود و نماینده در مجلس رها نشود. انشاالله که عملیاتی شود.

احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا این پیروزی می تواند مقدمه ای بر پیروزی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد؟، تاکید کرد: بله چون قاعدتا دولت و شورای شهر نیز عملکردی مشابه مجلس داشتند. رای بالای آقای قالیباف عکس العملی نسبت به کارهای شورای شهر فعلی و نارضایتی از آن بود چون مردم دیدند که در دوران ایشان چقدر کار انجام می‌شد و حالا خبری نیست و قاعدتا در انتخابات بعدی هم تاثیرگذار خواهد بود. منبع: خبر انلاین برچسب ها: مهدی چمران ، اصولگرایان مجلس ، اهداف بزرگتر ، اختلافات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مهدی چمران اصولگرایان مجلس اهداف بزرگتر اختلافات شورای ائتلاف مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت