Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:59:18 GMT

تعطیلی ۲۱۰ قلیان‌سرا و باشگاه ورزشی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۷۷۵

تعطیلی ۲۱۰ قلیان‌سرا و باشگاه ورزشی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جمال سلطانی اظهار داشت: پس از انتشار بیماری کرونا در کشور، پلیس امنیت عمومی کرمانشاه طی ۵ روز گذشته اقدامات پیشگیرانه متعددی را اجرا و از بسیاری قلیان سراها، کافی شاپ ها و باشگاه‌های ورزشی بازرسی به عمل آوردند.

وی افزود: در جریان این بازرسی‌ها و پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و عدم رعایت نکات بهداشتی، ۱۸۲ قلیان سرا و کافی شاپ که عموماً در محل تفرجگاه‌ها برپا شده بود، پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تعطیلی ۴۵ قلیانسرای دیگر به صورت داوطلبانه توسط متصدیان آنها، تصریح کرد: در این راستا ۱۵۰ عدد قلیان نیز که می‌تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشد نیز کشف و جمع آوری شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیگشیری از شیوع کرونا در کرمانشاه، بازدید از اعداد زیادی باشگاه ورزشی بود که در نهایت ۲۸ باشگاه مردانه و زنانه به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شد.

وی همچنین با اشاره به سرکشی از ۸ داروخانه، گفت: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته ۴۷۲ عدد ماسک احتکار شده کشف شد.

سرهنگ سلمانی همچنین از پلمب یک واحد صنفی که اقدام به عرضه و فروش ماسک غیربهداشتی می‌کرد نیز خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به منظور پیشگیری از پیشروی بیشتر این ویروس، به مردم توصیه می‌شود جشن‌های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر و بنا به خواست خود مردم بسیاری از جشن‌های عروسی و دیگر برنامه‌ها در تالارهای استان لغو و به زمان دیگری موکول شده است، گفت: در همین راستا آن دسته از شهروندانی که ودیعه‌ای را برای رزرو تالار پرداخت کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند همه آن را بدون هیچ کم و کاستی از صاحب تالار پس بگیرند.

سرهنگ سلمانی همچنین با بیان اینکه صاحبان تالار مکلف به عودت همه مبلغ دریافتی هستند، گفت: در صورت امتناع از این کار پلیس به موضوع ورود و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

این مقام انتظامی در خصوص اقدامات پلیس فتا نیز گفت: در این مدت ۷ تارنمای متخلف که اقدام به انتشار شایعه در خصوص بیماری کرونا کرده بودند، بسته شدند.

وی گفت: در این رابطه ۵ نفر از گردانندگان صفحات اجتماعی در فضای مجازی نیز که با شایعه پراکنی منجر به تشویش اذهان عمومی شده بودند نیز شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ سلمانی همچنین از انتشار ۷۷ هشدار سایبری در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به منظور جلوگیری از شایعه پراکنی افراد سودجو خبر داد.

کد خبر 4864674

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا مصرف قلیان کرمانشاه انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش باران بارش برف شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • ارتباط با دنیا در صورت تعطیلی پنجشنبه تنها ۳ روز می‌شود/ نظر بخش خصوصی را هم جویا شوید!
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • قارچ خودرو نخورید
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه