Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن ۴ هزار واحد نیاز به بازسازی دارند که ۳۷۰۰ واحد روستایی و ۳۰۰ واحد نیز در شهر قطور هستند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، «آیدین رحمانی»، صبح امروز، (۸ اسفند) در جلسه مدیریت بحران زلزله قطور خوی، اظهار کرد: از مجموع ۱۲۷ مصدوم زمین لرزه های رخ داده در قطور و سلماس ۶ نفر در بیمارستان بستری هستند و بقیه افراد سرپایی مداوا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، افزود: تا به امروز ۴ هزار و ۹۰۹ عدد چادر، ۴ هزار و ۲۲ والور و ۴ هزار و ۳۴۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین مردم توزیع شده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: از سایر استانها نیز بیش از ۳ هزار چادر و ۴ هزار بسته غذایی به منطقه ارسال شده است.

 

رحمانی گفت: کمیته ساماندهی احشام زنده و تعیین تکلیف احشام تلف شده برگزار شد و در ۳ روستا با ایجاد ۷ واحد نگهداری ۱۱۰۰ واحد دام زنده ساماندهی شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط بنیاد مسکن ۴ هزار واحد نیاز به بازسازی دارند که ۳۷۰۰ واحد روستایی و ۳۰۰ واحد نیز در شهر قطور هستند.

 

وی اظهار کرد: ۱۳۰۰ واحد مسکونی نیز نیاز به تعمیر دارند. ۳۷۰۰ واحد تاسیسات دامی و ۲۱۰ واحد تجاری و آموزشی و فرهنگی نیز نیاز به بازسازی دارند.

 

رحمانی افزود: ۶ اکیپ دامپزشکی در محل حضور دارند و تا به امروز نسبت به بررسی موضوعات مربوطه و نیز در ۷ روستای اصلی و هدف نسبت به جمع آوری ۲۵۵ راس دام تلف اقدام شده است.

 

این مقام مسئول گفت: با تدبیر مقام عالی استان همه واحد های مسکونی نوار ۲۰ کیلومتر مرزی بیمه هستند و تیم های تخصصی در حال ارزیابی خسارت هستند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از مجموع واحدهای آموزشی در مناطق زلزله زده ۲ مدرسه نیاز به بازسازی و ۳ مدرسه نیز نیاز به مقام سازی دارند.

 

وی گفت: پیگیری های لازم با سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان شهرداری و دهیاری های کشور جهت تامین نیازهای منطقه انجام گرفته است  و مدیران می بایست نسبت به حضور مداوم در مناطق زلزله زده اهتمام داشته باشند.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله قطور شهرستان خوی ارومیه آذربایجان غربی نیاز به بازسازی ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!

پزشکان پس از آسیب کلیوی مردی به دلیل مصرف دوزهای بیش از حد ویتامین D به بیماران هشدار می‌دهند که درمورد میزان مصرف مکمل‌های ویتامین D مراقب باشند. در طی بیش از دو سال این مرد روزانه بین 8000 تا 12000 IU ویتامین D مصرف کرد. این مرد 54 ساله افزایش کراتین خون را نشان داد که از علائم آسیب کلیه و اختلال در عملکرد آن است.

ویتامین D و نارسایی کلیه

به دلیل مقدار زیاد ویتامین D که این مرد مصرف کرد، مقدار زیادی کلسیم در خونش وجود داشت که منجر به آسیب کلیه شد. سمیت ویتامین D قبلا در متون پزشکی گزارش شده بود اما تا قبل از این، بسیار نادر بوده است. نارسایی کلیه قابل برگشت نیست. در این مورد، این بیمار با 30 تا 35 درصد عملکرد کلیه باقی ماند.

به گزارش مثبت سبز، بیماران مبتلا به نارسایی پیشرونده کلیه و معمولا با عملکرد کم‌تر از ۱۰ تا ۱۵ درصد به طور معمول برای پاکسازی سموم از بدن به دیالیز نیاز دارند. این بیمار در معرض احتمال بسیار بالایی برای نیاز به دیالیز در مقطعی از زندگی خود است. نارسایی کلیه او ناشی از سطح بالای کلسیم در خون بود که باعث رسوب کلسیم در قسمت‌های مختلف کلیه و آسیب آن می‌شد.

میزان ویتامین D مورد نیاز

حالا شاید برای شما سوال شده باشد که چه مقدار ویتامین D نیاز داریم؟ ویتامین دی نقش مهمی در کمک به بدن برای ساخت استخوان‌های قوی دارد. این ویتامین بدن را قادر می‌سازد تا سطوح کافی از کلسیم و فسفات را جذب کند و از این طریق استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد.

افراد عادی بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را از نور خورشید دریافت می‌کنند. برای مصرف طبیعی ویتامین D می‌توانید غذاهای غنی از آن را مصرف نمایید. از این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

روغن کبد ماهی کاد ماهی‌های چرب مانند سالمون جگر گاو پنیر زرده تخم مرغ بعضی از انواع قارچ

غذاهای غنی شده با ویتامین دی مانند شیر، آب پرتقال، ماست و غلات نیز می‌توانند به تامین ویتامین D کمک کنند. مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین D بین 400 تا 1000 IU است.

آیا به مکمل ویتامین D نیاز داریم؟

مکمل ویتامین D یک موضوع بحث برانگیز است. مکمل ویتامین دی برای بسیاری از ما مفید است، به شرطی که مسئولانه آن را مصرف کنیم. عوارض جانبی مصرف ویتامین دی بسیار نادر است. بعضی از مردم معتقدند ویتامین‌ها، درمان‌ها طبیعی بی‌خطری هستند و می‌توانند در دوزهای بالا مصرف شوند. با این حال، همه نیاز به مصرف مکمل ویتامین D آن هم در دوزهای بالا ندارند.

پیام اصلی این است که مصرف دوزهای بالای ویتامین D لزوما با فایده بیشتر برابر نیست و حتی می‌تواند به آسیب قابل توجهی منجر شود که بیماران باید نسبت به آن آگاهی بیشتری داشته باشند.

پیشگیری از مسمومیت با ویتامین D

قطع یا کاهش مصرف مکمل‌های ویتامین D با دوز بالا می‌تواند از هایپرویتامینوز D جلوگیری کند. بیشترین حد قابل تحمل مصرف روزانه ویتامین D، 4000 IU در روز است. عوارض جانبی در افرادی که کمتر از 10000 IU در روز به مدت طولانی مصرف می‌کنند، دیده شده است.

همچنین پزشک شما ممکن است توصیه کند که مقدار کلسیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. نظارت دقیق تا زمانی که سطح ویتامین D به حالت طبیعی بازگردد، ضروری است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • انفجار گاز در نوشهر ۲ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • تعمیر سیم های شارژ آسیب دیده توسط تعمیرکار مشهور تایوانی (فیلم)
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود