Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: باتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی کشور و استان مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی قوی در نقاط مختلف استان و بالادست سد‌های خوزستان، تهمیدات لازم برای مقابله با سیلاب و وقوع حوادث احتمالی اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر شرایط در استان عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد، ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با هرگونه حادثه آماده هستند.

طی روز‌های گذشته فعالیت سامانه بارشی در بالادست سد‌های کرخه، دز و کارون سبب افزایش دبی این سد‌ها و در نتیجه افزایش خروجی آب شده است.

داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان روز گذشته با اشاره به افزایش چشمگیر ورودی آب به سد‌های استان، گفت: بیش از نیم میلیارد مترمکعب سیلاب از حوضچه‌های بالادست خوزستان وارد سد‌های این استان شده، اما حجم کافی در مخازن سد‌ها برای مهار این سیلاب‌ها وجود دارد.

تا دیروز، حداکثر دبی ساعتی ورودی به سد دز ۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه، در سد کرخه ۲ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه، در سد کارون ۴، یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب در ثانیه و در سد مارون ۱۱۲ مترمکعب در ثانیه اعلام شد.

به گفته سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز شرایط این سد را نرمال و حجم آب ورودی به این دریاچه  از ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه به ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است.

او با بیان اینکه این حجم آب ورودی گاهی به ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه هم رسیده، اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط در سد دز انجام شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران هشدار هواشناسی آب و هوا مترمکعب در ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال، پیرو ابلاغیه از وزارت کشور بحث اتصال استان با اولویت شهر بیرجند به فیبر نوری مطرح و مسیر اداری و هماهنگی با شهرداری و تصویب در شورا انجام شد و ظرف ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی اتصال بیرجند به فیبر نوری آغاز می‌شود.

بهی با بیان اینکه طبق قرارداد این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد، افزود: البته تاکید ما بر این است که عملیات اجرایی اتصال به فیبر نوری در بیرجند که ۱۰۰ کیلومتر و برای ۶۵ هزار خانوار بیرجندی است، طی ۶ ماه به پایان برسد و در سه ماهه سوم امسال این خانوار‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

وی افزود: هم اکنون سرعت اینترنت در adsl، ده مگابیت بر ثانیه است که با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا گاهاً یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: بعد از بیرجند سایر شهر‌های استان نیز در برنامه اتصال به فیبر نوری هستند و امسال شاهد اتصال آنها به این بستر خواهیم بود.

به گفته وی از ابتدای دولت تاکنون ۳۵۳ روستا در استان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که ۳۱ هزار خانوار را شامل می‌شود.

بهی گفت: اتصال ۵۰۰ کیلومتر از روستا‌ها در سال جاری در برنامه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در ۱۱ استان
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • آمادگی دستگاه های اجرایی کرمان برای مقابله با سیل
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • آماده باش ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی