Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد اخلاق با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره بهترین توصیف امامت است، گفت: امام هادی(ع) در بین ائمه معصومین(ع) بسیار غریب هستند. در دوره ایشان اراده الهی بر آشکار کردن قدرت امامت به زبان و عمل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه ۷ اسنفند به مناسبت ماه رجب در حسینیه شیخ مرتضی زاهد به سخنرانی پرداخته و گفت: امام هادی(ع) در بین ائمه معصومین(ع) بسیار غریب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سال دینی ما نام ایشان کمتر برده می‌شود.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر ادوار امامت را تقسیم کنیم یک دوره آخر امامت است که از امام رضا(ع) به بعد آغاز می‌شود و بر اساس دستور الهی قرار بود ائمه معصومین(ع) در آن دوره واقعیت امامت خود را به زبان و عمل بیان کنند.

 

آیت‌الله جاودان ادامه داد: نخستین بار امام رضا(ع) در مسجد جامع شهر مرو چندین صفحه در مقام امامت سخنرانی کردند.

 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: همچنین امام هادی(ع) درباره جایگاه امامت در یک فصل کامل به نام زیارت جامعه کبیره صحبت و به عنوان مثال امام را همچون پدری شفیق معرفی کرده اند.

 

وی بیان اینکه امامت مقامی دارد که عقل بشری به حقیقت جایگاه آنها دسترسی ندارد، گفت: امامت انتصاب خداوند متعال است و به وسیله مردم انتخاب نمی‌شود.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) پس از امتحانات بسیار سخت به مقام امامت رسیدند که سخت‌ترین آنها تصمیم به قربانی کردن فرزند خود بود، ابراز کرد: خداوند برای همه اهل عالم امام و حجت قرار می‌دهد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان شیرهایی که در پرده بودند و به دستور امام رضا(ع) تبدیل به شیر واقعی شدند، ابراز کرد: امام اینگونه قدرت امامت را نشان دادند؛ حضرت هادی(ع) را در گودال بزرگی انداختند که در آن درندگان وحشی وجود داشتند حیوانات وقتی به امام هادی(ع) رسیدند نزد ایشان خضوع و خشوع کردند، این اِعمال قدرت امامت در عصر ائمه قبل از امام رضا(ع) رخ نداده است.

 

وی با بیان اینکه از امام هادی(ع) دو زیارت نامه به جا مانده است، ابراز کرد: یکی زیارت امیرمومنان امام علی(ع) در روز غدیر و دیگری زیارت جامعه کبیره است.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خطبه غدیر مرجعیت دینی اهل‌بیت(ع) و قرآن را بیان می‌کند، اظهار کرد: خلفا پس از پیامبر(ص) بدعت‌های فراوانی برپا کردند، معاویه اجازه نمی‌داد که کسی از پیامبر(ص) حدیث بیان کرده یا تفسیر قرآن کنند.

 

این استاد حوزه افزود: پس از پیامبر(ص) مسائل امامت را پنهان کردند، به مسائلی مانند غسل و نماز کار نداشتند اما درباره امامت اجازه انتشار یا گسترش مسائل را نمی‌دادند.

 

وی در ادامه بیان کرد: جریانی که در دوره پس از امام رضا(ع) اتفاق افتاد نشان دادن قدرت امامت بود، امام رضا(ع) به صورت علنی در مجلس مامون همه علما و بزرگان ادیان مسحیت، یهود، اهل سنت و مجوس را در مناظره مغلوب می‌کنند، یکی از دانشمندترین دانشمندان به امام رضا(ع) ایمان می‌آوردند اتفاقی که پیش از آن رخ نداده بود.

 

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: زیارت جامعه کبیره بهترین توصیف امامت است که از امام هادی(ع) برای ما به یادگار مانده، مردم در این دوران قدرت خارق العاده امام و هم بیان امام را در توصیف امامت دیدند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ولایت و امامت امام هادی ع آیت الله جاودان زیارت جامعه کبیره آیت الله جاودان استاد حوزه امام هادی ع قدرت امامت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو

دریافت 20 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان فرمودند: موضوع اصلی اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده.

کد خبر 846049 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح دفاع - موشک رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • روایتگری آشکار از قدرت فزاینده ایران
  • نگاهی بی‌پروا به شعرهای شفیعی کدکنی
  • ۳ پیام اصلی رهبر معظم انقلاب بعد از تنبیه سخت
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)
  • تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو
  • ببینید | دیدگاه رهبر انقلاب از اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح
  • ببینید | اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی