Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هواشناسی تویسرکان گفت: میزان بارش روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شهرستان تویسرکان 113.8 میلیمتر بوده که بیشترین بارش به میزان 92 میلیمتر در روز سه‌شنبه رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، غروب روز دوشنبه این هفته تا ظهر روز چهارشنبه شهرستان تویسرکان همزمان با برخی از نقاط کشور شاهد بارش باران، این رحمت الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بارش باران علاوه بر اینکه رحمتی عظیم برای جریان‌بخشی به زندگی جهان به ویژه انسان است؛ اما گاهی هم سیل و سیلاب را به دنبال دارد که مدیریت بحران در این برهه باید کارآمد، با سرعت و دقت وارد عمل شود.

 بر همین اساس ارکان شهرستان به ویژه ستاد مدیریت بحران با توجه به پیش‌بینی‌های اعلام شده هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب را جدی گرفته و با تمام توان در عرصه به منظور جلوگیری از هر گونه آسیب و خسارت حضور فعال داشتند.

رئیس هواشناسی تویسرکان در خصوص میزان این بارش‌ها اظهار کرد: میزان بارش روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شهرستان تویسرکان ۱۱۳.۸ میلیمتر بوده که بیشترین بارش به میزان ۹۲ میلیمتر در روز سه شنبه رخ داده است.

وی ادامه داد: مجموع بارش‌های سال زراعی تاکنون در شهرستان تویسرکان ۳۱۳.۸ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته تا این تاریخ ۱۲ درصد کاهش داشته و نسبت به میانگین بلندمدت تا به امروز ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

علیرضا شمس‌اللهی در خصوص وضعیت آب و هوای روزهای پیش‌رو خاطرنشان کرد: تا سه روز آینده در شهرستان هوا صاف و تا نیمه ابری خواهد بود.

رئیس آب و فاضلاب شهری نیز درباره اقدامات انجام شده با اشاره به تامین آب پایدار و رفع حوادث شبکه فاضلاب در اوج بارش باران اظهار کرد: رفع بیش از ۳۰ مورد حوادث فاضلاب و تخلیه آب باران از بیش از ۲۰ مورد از منازل طی دو روز بارش اخیر توسط اکیپ‌های این نهاد انجام شد.

وی با اشاره به کنترل مسیر سیلاب‌های دشت به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به چاه‌های آب افزود: پایش مداوم کدورت آب سد سرابی برای جلوگیری از ورود شوک به شبکه و کنترل و تنظیم مداوم فشار شبکه از دیگر اقدامات انجام شده است.

مجید یاراحمدی با بیان اینکه فرایند و دبی‌های ورودی و خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای تویسرکان و سرکان با توجه به شرایط بارش باران تحت کنترل بود گفت: اکیپ‌های آب و فاضلاب شهری به صورت شبانه روز در تلاشی بی‌وقفه برای ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از هر گونه آسیب و بروز خسارتی در سطح شهرستان حضوری فعال داشتند.

سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نیز با اشاره به اینکه خوشبختانه در مدت زمان دو روزه بارش باران در هفته جاری به بناهای تاریخی شهرستان آسیبی وارد نشد اظهار کرد: سرکشی مستمر از آثار و ابنیه و رفع موانع و انسدادها در مسیرهای ناودان‌ها و... این بناها در پروسه زمانی 48 ساعت بارش انجام شد.

اسحاق ترکاشوند با اشاره به لایروبی کامل پل کرزان با همکاری دهیاری این روستا خاطرنشان کرد: پل فرسفج که در بارش سیلابی فروردین ماه امسال آسیب دیده بود از محل اعتبار بحران با وجود عدم تخصیص اعتبار در پاییز سال جاری مرمت شد.

مدیر شرکت توزیع نیروی برق تویسرکان هم درخصوص آمادگی این نهاد در شهرستان با پیش‌بینی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در غرب کشور اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران با حضور مسوولان و اکیپ‌های اجرایی شرکت برق در راستایی آماده باش کامل به منظور ارائه خدمت به مردم برگزار کردیم.

وی با اشاره به حفظ آمادگی اکیپ‌های ۱۳گانه شرکت توزیع نیروی برق فعال در انتخابات برای تامین نیروی برق پایدار در سطح شهرستان و رفع هر گونه اخلال در شبکه برق یادآور شد: این ساختار به منظور حضور در نقاط بروز حادثه با بارش باران به منظور خدمات‌رسانی در عرصه حاضر بودند.

رضا جلیلوند تاکید کرد: اکیپ‌های عملیاتی ما با رعایت همه موارد ایمنی فردی و گروهی با تمام توان در روزهای بارندگی با تمام توان در عرصه خدمات‌دهی موثر داشتند.

جهاد کشاورزی نیز همراه با دیگر دستگاه‌های اجرایی ضمن اعلام هشدارهای لازم به شکل مکتوب و شفاهی به جامعه هدف خود، هماهنگی‌های لازم برای سوخت دوم گلخانه‌ها و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از قطعی برق گلخانه‌ها صورت گرفته است.

طبق گفته بخشداران بخش‌ مرکزی و قلقلرود راه‌های ارتباطی روستاهای  شهرستان برقرار بوده و زیرساخت‌های نیز با مشکل خاصی مواجه نبودند، البته به طور حتم در روستاها به واسطه فرسوده بودن برخی از واحدهای مسکونی آسیب‌های را با توجه به بارش‌های سیل آسا شاهد بوده و یا خواهیم بود.

در حوزه بخش مرکزی از تخریب واحدهای مسکونی روستایی بر اثر باران تاکنون گزارشی داده نشده اما در بخش قلقل‌رود طبق گفته محمدی‌دوست، بخشدار بخش مرکزی بارش سیلابی دو روز گذشته ۱۸ مورد تخریبی شامل پنج واحد مسکونی قدیمی و ۱۳ مورد تخریبی نظیر دیوار حیاط، انبار کاه و... داشتیم.

فروردین ماه امسال تویسرکان همزمان با کشور تجربه اجرای مدیریت بحران باران سیل‌آسا را به نحو مطلوب در کارنامه خود دارد، اما اتفاق قابل توجه رانش زمین در برخی از نقاط شهرستان به ویژه روستای برفیان را به خود دید که منجر به جابجایی روستا به اراضی پایین‌دست شد.

 دومین بارش سیل‌آسای امسال مربوط به دو روز گذشته در شهرستان بود که همانند فروردین خسارتی قابل توجهی به دنبال نداشت، رانش زمین نیز در هیچ نقطه‌ای از شهرستان طبق گفته بخشداران تاکنون گزارش نشده است.

البته یادآوری این نکته حائز اهمیت است که از ساعات اولیه هشدار هواشناسی برای بارش‌های سیلابی ستاد مدیریت بحران تویسرکان پس از تشکیل جلسه به حالت آماده‌باش درآمد و با آغاز بارش‌ باران مسوولان با محوریت فرماندار به صورت شبانه‌روز در راستای جلوگیری از بروز و ظهور هر گونه مشکل و آسیب در سطح شهرستان فعال بود.

 انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش باران هواشناسی شهرستان تویسرکان مدیریت بحران بارش باران انجام شد بارش ها سه شنبه دو روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه، از سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش رگباری باران باعث جریان رواناب و سیلاب در روستای صالح آباد شهرستان نطنز و خساراتی به باغات، معابر، آسفالت، راه‌های ارتباطی و شبکه آب شرب روستا و چند دستگاه خودرو شد.

وی با بیان اینکه مخاطرات رخ داده آسیب جانی به همراه نداشت، افزود: عوامل مدیریت بحران شهرستان و دهیاری در محل روستا حضور دارند و مقرر شد اداره راهداری، بنیاد مسکن، اداره جهاد کشاورزی و اداره برق جهت ایمن‌سازی شبکه‌ها و ارزیابی خسارات و رفع اضطراری آسیب‌های وارد شده اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به علت شدت بارش‌ها، آب‌گرفتگی در محور قدیم جاده نطنز - کاشان و بعضی از محورهای جاده‌ای در شهرستان اردستان و معابر روستایی و شهری در بعضی نقاط کاشان نیز گزارش شده است.

وی ادامه داد: عوامل امدادی در سطح مناطق شرق و شمال برای امدادرسانی مستقر هستند و بارش‌های همرفتی تا صبح روز چهارشنبه در سطح استان تداوم دارد.

کد خبر 747227

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان