Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@01:27:08 GMT

ترامپ در دفاع از حقوق بشر شکست‌خورده است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۰۲۷

ترامپ در دفاع از حقوق بشر شکست‌خورده است

نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا واکنش ترامپ به ظلم علیه مسلمانان هند را زیر سوال برد و او را در عرصه دفاع از حقوق بشر شکست‌خورده عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «برنی سندرز» نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش منفعلانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به خشونت علیه مسلمانان دهلی را که همزمان با سفر وی به هند آغاز شد؛ زیر سوال برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است ترامپ از این خشونت‌ها که به دنبال تصویب قانون تبعیض‌آمیز حق شهروندی آغاز شده مطلع بوده ولی ترجیح داده درباره مسائل داخلی هند با نارندرا مودی نخست‌وزیر این کشور، بحث و جدلی نداشته باشد.

اکنون سندرز می‌گوید انفعال ترامپ نشانه‌ای مبنی بر شکست رهبری جهانی آمریکا در حیطه حقوق بشر است.

وی در این باره گفت: بیش از ۲۰۰ میلیون مسلمان، هند را خانه خود می‌دانند و خشونت گسترده علیه آنها دست‌کم ۲۷ قربانی و تعداد زیادی مجروح در پی داشته؛ آن وقت ترامپ می‌گوید «این مسئله به هند مربوط است».

بی‌توجهی ترامپ در قبال مسلمانان هند در حالی است که سفارت آمریکا در دهلی تنها ۲ روز پس از آغاز سفر وی به هند، با انتشار بیانیه‌ای به شهروندانش هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در هند به شهروندان این کشور هشدار داده شده است که رعایت کامل جوانب احتیاط را به ویژه در اماکن شلوغ و تجمعات اعتراضی به کار ببرند.

هدف قانون جدید شهروندی ردیابی سریع مهاجران غیر مسلمانِ هندو، سیک، بودایی، آئین جین، پارسی‌ها (زرتشتیان) و مسیحیانی است که پیش از سال ۲۰۱۵ از کشورهای مسلمان پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته و به هند آمده‌اند.

تصویب این قانون در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی ابتدا باعث تظاهرات گسترده‌ای در ایالت شرقی آسام هند شد.

در ایالت‌های دیگر هند، برخی هراس دارند که طرح ثبت‌نام شهروندان که توسط دولت ناسیونالیست نارندرا مودی نخست وزیر، ارائه شده است بهانه‌ای باشد برای شناسایی مسلمانانی که اسناد قانونی اقامت در هند ندارند و در نهایت به اخراج آنها بینجامد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره دربی از دل تیم شکست خورده!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار معوقه هفته هفدهم تحت عنوان دربی اصفهان میان دو تیم سپاهان و ذوب آهن برگزار شد.

سپاهانی‌ها که عطش زیادی برای برد داشتند تا بیشتر از این از جمع مدعیان عقب نمانند کار شاگردان ربیعی را با یک پنالتی تمام کردند و سه امتیاز گرفتند.

پارسا جعفری، گلر ذوب آهن با وجود شکست تیمش بهترین بازیکن زمین بود و‌ در برابر حملات متعدد سپاهانی‌ها تاب آورد و در آخر مغلوب ضربه پنالتی شهریار مغانلو شد که اتفاقا جهتش را هم درست تشخیص داد ولی نتوانست آن را مهار کند. در انتهای بازی یک حسرت بزرگ برای پارسا جعفری باقی ماند چون در روز درخشش نتوانست کلین‌شیت ثبت کند.

ذوبی‌ها که بعد از بازی نیز معتقد بودند آن صحنه خطای پنالتی نبوده حالا خیلی بیشتر حسرت امتیاز از دست رفته را می‌خورند.

سبزپوشان اصفهانی و آلومینیوم اراک در هفته پیش رو مقابل هم قرار خواهند گرفت و پارسا جعفری امیدوار به ادامه روند خوبش است.

دیگر خبرها

  • ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد
  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • ستاره دربی از دل تیم شکست خورده!
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • خرسندی ملت‌های مسلمان از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل