Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:28:05 GMT

ناحیه صنعتی جدید خلخال راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۱۵۱

ناحیه صنعتی جدید خلخال راه اندازی می‌شود

محمد اهلی روز پنج شنبه در حاشیه  بازدید از ناحیه  صنعتی گزاز خلخال به ایرنا افزود: ناحیه صنعتی  گزاز قبل از استان شدن  اردبیل مصوب شده و بصورت بلاتکلیف رها شده بود که باپیگیری‌های انجام شده، عملیات اجرایی این  ناحیه صنعتی در ابتدای سال آتی آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجوزهای  لازم  برای راه‌اندازی این ناحیه صنعتی صادر شده و در فاز نخست در سطح  30 هکتار احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهلی با بیان اینکه مطالعه و طراحی این ناحیه صنعتی در حال انجام است، اظهار کرد: برای آماده سازی این شهرک، 20میلیارد ریال اعتبار از  سوی بنیاد مستضعفان  اختصاص خواهد یافت که با جذب اعتبارات لازم فاز اجرایی آن در سال آتی عملیاتی خواهد شد.

وی محل استقرار این ناحیه را در منطقه محروم گزاز شهرستان خلخال بیان نمود و افزود: با توجه به درخواست سرمایه گذار برای احداث واحد صنعتی  و کارخانه فروسیلیس، بخشی از این ناحیه به سرمایه گذار مربوطه واگذار خواهد شد که با بهره برداری از آن برای تعدای از بیکاران این منطقه اشتغال ایجاد خواهد شد.

او  ایجاد و توسعه چندین شهرک و ناحیه صنعتی را از جمله برنامه‌های اصلی این شرکت دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید، زمین مورد نیاز سرمایه گذاران در استان تامین شده و تحقق این امر موجبات رونق تولید و افزایش اشتغال در استان را فراهم خواهد ساخت .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل با بیان اینکه ایجاد چهار ناحیه صنعتی جدید در استان در حال اجراست، گفت: ۱۰ ناحیه صنعتی دیگر نیز طی برنامه ششم توسعه در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

اهلی اظهار کرد: این نواحی در هشجین خلخال، انگوت گرمی، موران گرمی  و گزاز خلخال با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید راه‌اندازی خواهد شد.

وی در بازدید از واحدهای تولیدی وصنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز گفت احداث ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک صنعتی هشجین خلخال مصوب شده و در حال حاضر راه‌اندازی ۱۵ شهرک صنعتی در مناطق مختلف این استان در مرحله واگذاری زمین است.

او بیان کرد: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی در حال حاضر ۶ شهرک صنعتی غیردولتی و بخش خصوص نیز موجود است که یکی از این شهرک‌ها در حال بهره‌برداری بوده و برای پنج شهرک دیگر نیز پروانه فعالیت صادر شده است.

او افزود: از مجموع ۳۸ واحد صنعتی شهرک صنعتی خلخال نیز ۲۹ واحد تولیدی فعال و ۹ واحد نیز به دلایل مختلف راکد و تعطیل است که برای راه‌اندازی این واحدها و بازگشت آنها به چرخه کار و تولید  تلاش می‌شود.

وی با اشاره به رشد روز افزون صنعت تولید پوشاک انبوه در شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر بیش از 500 نفر در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان بصورت انفرادی و یا کارگاهی مشغول تولید پوشاک هستند.

او اظهار کرد: طرح ملی پوشاک روستایی درپنج استان از جمله استان اردبیل از سال 96 آغاز شده  که با پیگیری  و اقدامات انجام شده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری اردبیل، این طرح ملی آماده برای  اجرا می‌باشد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خلخال وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خلخال شهرک های صنعتی ناحیه صنعتی شهرک صنعتی راه اندازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این جلسه حسین اصغری مدیر امور آب فاضلاب شهرستان میاندوآب با بیان اینکه بدهی‌های معوقه شهرک صنعتی از سال ۱۴۰۰ بلاتکلیف مانده است، اظهار داشت: حجم بدهی‌های شهرک صنعتی نشانگر ناهماهنگی بین اعضا و هیئت امنای این شهرک است و این امر امور آب و فاضلاب را در تامین نقدینگی جهت خدمات رسانی به مشترکین بخصوص شهرک صنعتی با مشکل مواجه می‌سازد.

وی گفت: واحدهای صنعتی که در شهرک صنعتی در حال فعالیت و تولید هستند، بایستی با پرداخت بدهی ها در تداوم خدمات رسانی به آن تلاش نمایند.

 

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران