Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@08:05:20 GMT

آیین های اعتکاف در آذربایجان شرقی لغو شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۲۱۷

آیین های اعتکاف در آذربایجان شرقی لغو شد

به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی، برگزاری آیین اعتکاف در سراسر این استان لغو شد. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام حسن شعبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توصیه نامه‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان به هیأت های مذهبی ارسال خواهد شد، اظهار داشت: مردم باید از اجتماعات غیرضروری پرهیز کنند و به این دلیل نیز مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان که همان اعتکاف رمضانیه است، برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد ترس، ناامیدی و استرس در بین افراد جامعه رخنه پیدا کند و این تمام چیزی است که دین به ما آموخته است ادامه داد: مردم ما مشکلات  بزرگ‌تری را پشت سر گذاشته‌اند و در رابطه با ویروس کرونا نیز جای نگرانی وجود ندارد.

اصفهان| مساجد و ستادهای اعتکاف در تمهید برگزاری «اعتکاف رمضانیه» باشنداعتکاف رجبیه در خراسان رضوی لغو شدتعلیق مراسم اعتکاف از تصمیمات هوشمندانه بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: این ویروس به توصیه و تعریف پزشکان از ویروس آنفلوانزا ضعیف‌تر است و مردم باید نکات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود را به دقت رعایت کنند.

وی اضافه کرد: بدون تردید اگر توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیم این بیماری در کم‌ترین زمان ممکن از بین خواهد رفت.

گفتنی است آیین‌های اعتکاف همه ساله طی روزهای 13 تا 15 رجب با عنوان ایام البیض که امسال مصادف با 18 تا 20 اسفند ماه است، در مساجد مختلف کشور برگزار می‌شود اما به دلیل گسترش ویروس کرونا این سنت اسلامی در بسیاری از مناطق کشور لغو شده است.

10 روز آخر ماه مبارک رمضان نیز جزو روزهای اعتکاف در دین مبین اسلام پیش بینی شده است.

انتهای پیام/115/ ت

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بهروز رحیمی در دیدار استاندار آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های بهداشت و درمان در سطح کشور و آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این مدت 3 هزار پروژه بهداشتی به اتمام رسیده و وارد چرخه خدمت شده است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و جذب 26 هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت افزود: در این مدت تلاش کردیم تا دستگاه‌هایی با تکنولوژی سنگین را برای خدمت در بخش درمان به اقصی نقاط کشورمان برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و تصریح کرد:‌ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز یک عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان حاکم است و مردم بعدا متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود