Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:47:23 GMT

سه اقدام ضروری برای جلوگیری از طغیان مجدد گاماسیاب

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۲۵۵

سه اقدام ضروری برای جلوگیری از طغیان مجدد گاماسیاب

امیر شاه آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های شدید باران در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری حجم زیادی از آب را وارد رودخانه دینور آب سپس گاماسیاب کرد که منجر به بالا آمدن ناگهانی سطح آب این رودخانه و آبگرفتگی روستاهای « گُرگَوند، چم‌بطان علیا و چم‌بطان سفلی» شد.
او افزود: اگر کنار گذر پل گاماسیاب که فروردین امسال تخریب شد، همچنان باز نبود این پل مانند یک سد عمل می کرد و امکان آبگرفتگی سایر روستاهای شهرستان هرسین نیز وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزار هکتار از اراضی کشاورزی، زیر آب
شاه‌آبادی عنوان کرد: از چهارشنبه شب سطح آب در منطقه فروکش کرده و جز بخشی از جاده دسترسی روستای چم بطان علیا، سایر مناطق روستایی آبگرفتگی ندارد اما همچنان حدود هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر آب قرار دارد.
فرماندار هرسین با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت های این سیلاب به دست نیامده گفت: میزان خسارت ها پس از بررسی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن مشخص می شود.

سه اقدام ضروری برای جلوگیری از طغیان مجدد گاماسیاب
او از همراهی و شکیبایی مردم روستاهای سیل زده، فرماندهی پادگان حاجی آباد ارتش، سپاه پاسداران و شهرداری‌های هرسین و بیستون برای کاهش آسیب‌های سیلاب تشکر کرد و گفت: برای جلوگیری از تکرار سیلاب های مشابه و بالا آمدن خسارت بار سطح رودخانه گاماسیاب لازم است سه اقدام صورت گیرد.
شاه آبادی گفت: نخست اینکه حد فاصل پل شهدا(سمنگان شهرستان صحنه) تا پل چهر در شهرستان هرسین نیاز به لایروبی توسط شرکت آب منطقه ای دارد زیرا ۲ بارندگی شدید در فروردین و اسفند ۹۸ بستر رودخانه را مملو از گل و لای کرده است.
فرماندار هرسین همچنین گفت: در نتیجه سیلاب فروردین امسال، یک مسیر جدید بین روستاهای تخت شیرین و قوزیوند ایجاد شده که لازم است با ترمیم کناره رودخانه گاماسیاب این مشکل برطرف و جلوی خسارت های بیشتر گرفته شود.
شاه آبادی گفت: در زیر کارخانه قند بیستون نیز فضایی جزیره مانند ایجاد شده که آب رودخانه گاماسیاب را به عقب باز می گرداند و این مشکل هم باید رسیدگی شود.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده و جمعیت مرکز آن بیش از ۴۴ هزار نفر است.

برچسب‌ها هرسین کرمانشاه سیل پروندهٔ خبری خطر وقوع سیل در برخی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرسین کرمانشاه سیل هرسین کرمانشاه سیل شاه آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هولناک از طغیان رودخانه ها در سیستان و بلوچستان | حجم سیلاب را ببینید

دریافت 3 MB دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از طغیان رودخانه های نیکشهر و ایرندگان خاش در سیستان و بلوچستان ببینید.

کد خبر 845082 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان رودخانه

دیگر خبرها

  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته
  • طغیان رودخانه در شهرستان بستک
  • طغیان رودخانه نیکشهر
  • طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن آبشار از دل کوه‌های لارستان + فیلم
  • تصاویر هولناک از طغیان رودخانه ها در سیستان و بلوچستان | حجم سیلاب را ببینید
  • انسداد ۵ محور اصلی بر اثر طغیان رودخانه‌ها در هرمزگان
  • انسداد ۵ محور اصلی و ۲۷ محور روستایی بر اثر طغیان رودخانه‌ها
  • (ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد