Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم درویش زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، راه آهن نیز همانند دیگر دستگاه های اجرایی مجموعه اقداماتی را در رابطه به حمل و نقل مسافری در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه انجام این اقدامات در جهت اجرایی کردن دستورالعمل‌های صادره از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، گفت: همزمان طی هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز مرکز بهداشت غرب اهواز صورت گرفته، راهکارهای پیشگیرانه در ایستگاه‌ها و قطارهای مسافربری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد: مهمترین این راهکار و دستورالعمل‌ها، رعایت موارد بهداشت فردی، گندزدایی سالن‌های مسافری و همچنین واگن‌های حمل مسافر است.

درویش زاده با تاکید بر تشدید اصول بهداشتی از سوی راه آهن بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: به‌منظور پیشگیری از سرایت این ویروس در بین دیگر شهروندان، کار غربالگری همه مسافرانی که از طریق قطار وارد ایستگاه راه آهن می‌شود به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این اقدام با حضور نیروهای شبکه بهداشت صورت می‌گیرد و خوشبختانه همکاری قابل قبولی از سوی مسافران را شاهد هستیم.

مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه کار غربالگری مسافران ورودی به ایستگاه اهواز از سه روز پیش آغاز شده است، بیان داشت: این اقدام در طول ساعات شبانه روز انجام می‌شود و هر مسافری که از طریق قطار وارد این ایستگاه شود در زمان خروج  از سوی نیروهای شبکه بهداشت مورد ارزیابی و غربالگری قرار می‌گیرند.

درویش زاده افزود: زمینه‌های لازم برای انتقال مسافران مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی فراهم شده و از این نظر در سطح بالایی از آمادگی قرار داریم.

وی با بیان اینکه کار گندزدایی سالن‌های مسافربری هر ۲ ساعت یکبار در حال انجام است، ادامه داد: در راستای ادامه اقدامات پیشگیرانه، واگن‌های مسافربری به محض ورود و خروج در چند نوبت از سوی عوامل آموزش دیده راه آهن، ضد عفونی می‌شوند.

درویش زاده تصریح کرد: برای اجرایی شدن دستورالعمل‌های بهداشتی، از دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواسته شده در ایستگاه‌های خرمشهر، ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) اقدامات مشابهی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه آموزش اصول پیشگیری از این شیوع هرچه بیشتر این ویروس از طریق ابزارهای مختلف اطلاع رسانی در سطح ایستگاه‌های قطار در حال انجام است، گفت: علاوه بر این نیز تمام اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه راه آهن جنوب از سوی دادستانی مرکز استان مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد که این امر نشان دهنده توجه به سلامت جامعه است.

بر اساس آخرین آمار شش نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که  ۲نفر از آنها فوت شده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اداره کل راه آهن جنوب پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اداره کل راه آهن جنوب ویروس کرونا شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اداره کل راه آهن جنوب راه آهن جنوب ویروس کرونا درویش زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، یاشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: «به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی این ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع ۱۷۰۰ متر دیگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.»

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: «نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.»

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: «ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزیره ای بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط ۷، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.»

او گفت: زمان تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی نیمه دوم امسال خواهد بود.

کد خبر 845211 برچسب‌ها مترو خط ۷ حمل و نقل سفر - گردشگری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان
  • تلاش شبانه روزی راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در نوروز
  • فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز