Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال آینده برای ساماندهی پسماند با اولویت استان‌های ساحلی اختصاص داده شده است. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد رضا لاهیجان‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید سازمان حفاظت محیط زیست گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان از مهم‌ترین استان‌های کشور است و قرار است نخستین جلسه حفاظت از تالاب‌های کشور خاصه تالاب انزلی تشکیل شود تا فعالیتی مستمر برای احیای این تالاب شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست یکی از مباحث مهم در گیلان را مربوط تالاب‌ها، جنگل‌های هیرکانی و سواحل دانست و گفت: مرز زمینی با آستارا که برای دولت‌های ایران و جمهوری آذربایجان بسیار مهم است و در سفر یک ماه پیش مقامات این کشور به ایران نیز روی پروژه‌های مشترک این منطقه تاکید شد.

وی با بیان اینکه شکننده‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی در گیلان قرار دارد تصریح کرد: توسعه گردشگری تبعاتی برای محیط زیست دارد و کنار هم قرار دادن این موارد نیازمند ظرافت، درایت و حمایت همه دستگاه‌ها است و بعضاً گفته می‌شود برخی دیدگاه‌های زیست محیطی با توسعه تضاد دارد‌.

طرح مدیریت پسماند با مشارکت ایتالیایی‌ها در گلستان اجرا می‌شوداجرای طرح «شنبه‌های بدون پسماند» در پایتختاستاندار لرستان با توقف و عدم اجرای طرح پسماند صنعتی در الیگودرز موافقت کرد

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: تجربه چند دهه اخیر نشان می‌دهد در تمام مواردی که سازمان محیط زیست نظراتی داشته و پیشنهاد کرد بعدها منجر به توسعه آن منطقه شده است و به‌طور مثال جایی که ما برای برداشت بیش از حد آب هشدار دادیم و به آن توجه نشد در حال حاضر آب آن منطقه شور شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه استفاده از منابع به‌ویژه منابع آبی در برخی نقاط بسیار زیاد است و به آیندگان ضربه می‌زند افزود: بودجه فعلی سازمان محیط زیست در کل کشور ملی شده است که عدالت را با شاخص میانگین برای تمام استان‌ها فراهم می‌کند.

وی از اختصاص هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال آینده برای ساماندهی پسماند با اولویت استان‌های ساحلی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این اعتبار برای ساماندهی پسماند بسیار نافع است و مسئولان استان‌های ساحلی باید تلاش کنند که سهم بیشتری از این مبلغ را جذب کنند.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم روز 21 اسفند را به‌عنوان روز ساحل پاک در تقویم بگنجانیم عنوان کرد: برنامه پرمخاطب عصر جدید نیز برای ساحل پاک برنامه دارد که امیدواریم مفید و سازنده باشد و قرار است 6 هزار کیلومتر در نوار ساحلی و جزایر کشور را پاکسازی کنیم و در گینس هم ثبت شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: قرار بود در اسفندماه 3 پهپاد را جهت شناسایی و مقیاس نقشه تالاب انزلی به‌کار گیریم که به‌علت شیوع ویروس کرونا در گیلان اجرای آن را به بعد از عید سال 99 موکول کردیم. 

به گزارش تسنیم قربانعلی محمدپور پیش از این مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گیلان بود که در مراسم امروز از زحمات و تلاش‌های وی قدردانی به‌عمل آمد و ساسان کفایی نیز به‌عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/613/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای ساماندهی پسماند استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری