Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@00:36:06 GMT

شبکه ۵G زیر تیغ ویروس کرونا !

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۳۰۷

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  هم زمان با شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا از چین شروع شد و هم اکنون به بسیاری دیگر از کشورهای جهان سرایت کرده است، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی پیش‌بینی کردند که شرکت‌های فناوری و تولیدکنندگان موبایل یکی از بزرگترین قربانیان این ویروس به شمار می‌روند، چراکه تاکنون منجر به تعطیلی و متوقف شدن خط تولید بسیاری از کارخانه‌های فعال در چین و نواحی شرق آسیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

 

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

 

به نظر می رسد که شیوع گسترده ویروس کرونا، علاوه بر از کار انداختن چرخ اقتصاد در بسیاری از کشورها، فعالیت‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری و راه اندازی نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

به گفته این کارشناسان و تحلیلگران، شیوع گسترده ویروس کرونا که تاکنون جان ۲۸۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۸۰ هزار نفر را نیز در کشورهای مختلف جهان درگیر و مبتلا کرده است، قابلیت متوقف کردن پروژه راه اندازی و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه را داراست و می‌تواند کسب و کارهای مربوطه را به شدت مختل کند. اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.

 

در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلف هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ویروس کرونا تکنولوژی اقتصاد جام نیوز راه اندازی نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • برگزاری آیین جشنواره قهرمان ایران
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج 1403 اعلام شد
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • راه اندازی سایت جدید موبایل همراه اول در روستای دودر سیریک
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت