Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان گفت: باید مردم آرامش داشته باشند تا بتوانند با ویروس کرونا مقابله کنند و خوشبختانه هم اکنون هیچ مشکلی در اصفهان نداریم.

فریبرز امیری در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مهمترین کاری که می توان برای مقابله با ویروس کرونا انجام داد بحث پیشگیری است که هر شخصی باید بهداشت فردی و توصیه‌های متخصصان را جدی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید آرامش بر مردم حاکم باشد تا بتوانند با این ویروس مقابله کنند و خوشبختانه هم اکنون هیچ مشکلی در اصفهان نداریم و تمام امکانات برای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده است.

وی افزود: برای مقابله با این ویروس بخش خصوصی نیز باید با بخش دولتی همکاری کند که این همکاری سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و هزینه ها در امور می شود. از خیران خواسته ایم که برای تهیه مواد ضد عفونی به منظور مقابله با کرونا وارد عمل شوند و همان طور که در تمام مباحث خیران وارد می شوند در این باره هم می توانند کمک زیادی به سیستم اجرایی اصفهان و شهروندان کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا مواد ضد عفونی در دسترس همگان هست که خیران بتوانند ورود کنند، گفت: ساخت محلول ضد عفونی کار سختی نیست و خیران به راحتی می توانند این مواد را تهیه و در اختیار مردم قرار دهند. در کارگروه سلامت استان در این خصوص صحبت شد و برای تهیه محلول ضد عفونی نیاز به ترکیب ۴ ماده است که دانشگاه علوم پزشکی دستور ساخت آن را دارد.

امیری تصریح کرد: بحث تعطیلی مدارس بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است که این ستاد بر اساس گروه سنی دانش آموزان تشخیص می دهد که آیا نیازی به تعطیلی مدارس هست یا خیر. البته بسیاری از دانشگاه ها به دلیل وجود خوابگاه های دانشجویی و احتمال سرایت این بیماری، تعطیل شدند. نکته مهم این است که بتوانیم در رسانه ها افکار عمومی را مدیریت کنیم تا با آگاهی که حاصل می شود با یک سری افراد مغرض همراه نشویم.

وی افزود: اخبار موثق و مطمئن را باید از سرچشمه دنبال کرد و سخنگوی ما در بحث کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و هر آمار درستی را باید از ایشان دریافت کنیم تا خدای ناکرده بر اثر یکسری آمار اشتباه که برخی افراد می دهند ذهن مردم مشوش نشود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان، اظهار کرد: در چند روز گذشته جلسات متعددی در استانداری و فرمانداری های استان تشکیل شد و در کار گروه زیست محیطی و پدافند غیرعامل تصمیمات خوبی برای مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ شد. رسانه ها باید با انتشار اخبار درست به آرامش مردم کمک کنند.

امیری خاطرنشان کرد: بنابراین در بحث پیشگیری از این بیماری و آموزش، مرتب در حال کار هستیم. همه دست به دست هم دهیم تا این مشکل را پشت سر بگذاریم و سوار موج سواری برخی افراد در فضای مجازی و رسانه های مغرض نشویم.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی سیاسی برای مقابله ویروس کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در استان خوزستان به منظور مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی نیز اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در مقابل کارهایی که انجام می‌شود، ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است؛ البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

وی با اشاره به تأثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت گفت: در راستای مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسؤولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: انجام کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و در این کمیته راهکارها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کارهای فرهنگی خوبی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

کد خبر 6081033

دیگر خبرها

  • قهجاورستان کجای اصفهان است؟
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده بسیج شده است
  • تمامی امکانات برای رفع مشکلات مردم سیل زده بسیج شده است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد