Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلمی با عنوان "مردم اصفهان دسته‌های زنجیرزنی برای مقابله با کرونا به راه انداخته‌اند" در شبکه‌های اجتماعی درحال انتشار است درحالی که ماهیت این زنجیرزنی ربطی به کرونا ویروس ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از روز گذشته -چهارشنبه ۷ اسفندماه- فیلمی چند ثانیه‌ای درحال انتشار است که یک قافله عزاداری زنجیرزنی در اصفهان را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مداح این قافله عزاداری در این فیلم می‌گوید: با کوچک‌ترین بهانه‌ای میخوان این قافله و زنجیرزنی‌ها رو تعطیل کنند، درود به غیرت و شرفت زنجیر زن، ما صاحب داریم، اونی باید بترسه از این مصیبت که صاحب نداره…"

دیری نگذشت که این فیلم در شبکه‌های اجتماعی منتشر و با "جهل مقدس" گره زده شد در حالی که منتشر کنندگان فیلم خود از جهل و ناآگاهی بیشتری رنج می‌برند که بدون اطلاع از جزئیات آن، فیلم را با عنوان "در اصفهان دسته‌های زنجیرزنی برای مقابله با کرونا به راه افتاده است" منتشر می‌کنند.

این فیلم به سرعت در شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی انتشار گسترده پیدا کرد و بهانه‌ای برای شماتت مردم اصفهان شد.

اما اصل ماجرا چه بود؟

چند سالی می‌شود که پس از توهین یک خواننده خارج‌نشین به ساحت امام هادی (ع) در شهرهای مختلف مراسم‌های ولادت و شهادت دهمین امام شیعیان به شکل گسترده‌تری برگزار می‌شود.

در اصفهان نیز در این چند سال به شکل منسجم در شب شهادت امام هادی (ع) حدفاصل چهارراه شیخ صدوق تا میدان برج قافله عزاداری تشکیل و عزاداران اقدام به انجام اشکال مختلف مناسک مذهبی مانند زنجیرزنی می‌کنند که هرسال با همراهی کسبه و ساکنین منطقه همراه می‌شود.

فیلم مذکور آنگونه که در شبکه‌های اجتماعی گفته شده، مربوط به دسته زنجیرزنی برای "قدرت‌نمایی" در برابر کرونا نیست بلکه نشانه‌ای از عرص ارادت و توسل مردم اصفهان به امام هادی (ع) است. همچنین در جریان برپایی این قافله عزاداری، برای رعایت نکات بهداشتی، از توزیع نذری و پذیرایی‌ها به‌صورت باز پرهیز شد.

کد خبر 412576

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قافله عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب گفت: شلیک ضدهوایی در شامگاه چهارشنبه از پادگان ابوذر مربوط به رزمایش و تمرین پدافندی در این پادگان بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود
  • امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب؛ ماجرا چیست؟
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی