Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به سامانه بارشی و برف که از شب گذشته در برخی نقاط استان حاکم است محورهای شش شهرستان خراسان جنوبی لغزنده است و برای ۲۴ ساعت آینده بارش برف در شمال شرق استان پیش‌بینی می‌شود. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدتی است در خراسان جنوبی زمستان جای خود را با بهار جابه‌جا کرده است و گرمی هوا باعث سبز شدن گیاهان و جوانه زدن درختان شده است اما از روز گذشته حال و هوای برخی نقاط استان دوباره زمستانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی در گفتگو با تسنیم گفت: در 24 ساعت آینده برای نقاط سردسیر استان به ویژه شمال شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

خندان‌رو با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها در مهوید فردوس با 18 میلیمتر، فتح آباد با 15 میلیمتر، باغستان فردوس 13 میلیمتر گزارش شده است افزود: در دیگر نقاط استان نیز بارش‌هایی داشته‌ایم که طبق الگوی نقشه پیشیابی تا عصر امروز بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: روند کاهش دما از شب گذشته در استان آغاز شده و طی امروز و فردا جمعه افزایش دارد.

لغزندگی در محورهای مواصلاتی بروجرد؛ برخی جاده‌ها دچار آبگرفتگی شده استلغزندگی شدید خیابان‌های شهر خرم‌آباد؛ بارش سبب گره‌های ترافیکی شد

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: در 24 ساعت گذشته در فردوس 9.3 میلیمتر، فتح آباد 15، باغشهر اسلامیه 11.6، باغستان 12.7، انارستانک 11، مهوید 18، و طاهرآباد فردوس 11.7 میلیمتر باران باریده است.

خندان‌رو افزود: در این مدت بیرجند 0.7 میلیمتر، محمدشهر 2، قاین 6.6، فتح آباد قاین3، عباس آباد میم 10، محمدآبادپسکوه 2، آرین شهر 2.5، خضری 5، ارسک بشرویه 3.5، رقه 9.2، طبس 1.1، دیهوک 4، خرو 8.5، معدن قلعه زری 3.5، کلشانه 7، ده محمد 5،  تپه طاق 10.5، چیروک 6، پیکوه 0.3، سرند 6.5، ازمیغان 1، نهبندان 0.9، چاه دراز 1، سرایان 0.2، سه قلعه 0.2، کریمو 2 و دوست آباد 2.5 میلیمتر بارندگی داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه محورهای شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، بشرویه، طبس و زیرکوه به دلیل بارندگی لغزنده است و رانندگان باید در این محورها با احتیاط بیشتری برانند گفت:  محور زهان در شهرستان زیرکوه نیز هم اکنون بارش برف گزارش شده است.

سرهنگ رضایی از بسته بودن محدوده مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در جاده بیرجند به قاین، به علت اجرای عملیات احداث باند دوم خبر داد گفت:  به رانندگان به ویژه در محورهای روستایی توصیه کرد هنگام رانندگی ضمن رعایت سرعت مطمئنه، توجه کافی به جلو داشته باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در گفتگو با تسنیم از آماده باش 48 تیم امدادی در استان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مسافران در حریم رودخانه ها قرار نگیرند. 

میرجلیلی با بیان اینکه مسافران، کشاورزان، دامداران، عشایر و گلخانه داران تدابیر لازم برای کاهش خسارت احتمالی در نظر گیرند افزود: بر اساس گزارش‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی جدید به استان این تیم‌ها از ظهر سه شنبه تا صبح جمعه برای مدیریت حوادث در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: در این مدت نیروهای راهداری، امدادگران، نجاتگران، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و پلیس راه به مسافران و مردم خدمت رسانی می‌کنند و این 48 تیم برای مقابله با حوادث احتمالی بارندگی شدید همراه با وزش بادهای شدید و گرد و خاک در استان در آماده‌باش به سر می‌برند.

انتهای پیام /254/ ت

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: شهرستان‌های جنوبی از جمله کنگان جم و دیر با ۳۲.۵ تا ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است. - اخبار استانها -

علیرضا بهادری در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به اینکه سامانه بارشی از اوایل فردا از استان بوشهر خارج می‌شود اظهار داشت: از فردا به‌تدریج با کاهش ابر، وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر تا اوایل هفته آینده آرام است.

وی به آمار مجموع بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر در سامانه بارشی اخیر تاکنون پرداخت و افزود: با توجه به اینکه سامانه بارش باران در جنوب استان بوشهر متمرکز است در 24 ساعت گذشته بیشتر میزان بارش باران در کنگان با 50 میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه پس از کنگان شهرستان جم با 43 میلیمتر رکورددار بارش باران در استان بوشهر است گفت: در شبانه‌روز گذشته در شهرستان دیر 32.4 میلیمتر بارش باران ثبت شده و شهرستان عسلویه به‌عنوان شهرستان چهارم جنوب استان بوشهر 27.8 میلیمتر باران بارید.

بهادری با اشاره به میزان بارش باران در دشتی و تنگستان به ترتیب 6.8 و 4.5 میلیمتر خاطرنشان کرد: در مرکز استان بوشهر 2.7 میلیمتر بارش باران ثبت شده است و ایستگاه‌های هواشناسی دشتستان، گناوه، دیلم و خارگ را کمترین بارش باران در شبانه‌روزی گذشته ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر بر روی خلیج فارس تصریح کرد: با توجه به وزش باد شدید، خلیج‌فارس مواج است و از فردا چهارشنبه با فروکش شدن جهت جریانات جوی انتظار می‌رود شرایط دریایی تا حدودی آرام‌تری داشته باشیم.

کارشناس مسئول اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در استان را 60 تا 120 سانتیمتر اعلام و بیان کرد: تا اوایل وقت فردا ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی مناطق جنوبی و مرکزی استان بوشهر در برخی ساعات 90 تا 180 گاهی تا 210 سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد