Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از نکات ورود به سال نو این است که با آغاز سال جدید، خانه و محل زندگی، لباس‌ها و.. را نیز نو کنیم و به استقبال سال جدید برویم. تمییز کردن خانه یا به عبارتی خانه تکانی معمولا از اسفندماه آغاز می‌شود؛ به علت مشکلات زیاد خانه تکانی و در کنارآن وقت کم، در این مقاله چند راهکار برای تسریع و افزایش کیفیت خانه تکانی بیان میکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به نکاتی که باید در انجام یک خانه تکانی صحیح مدنظر قرار دهیم اشاره می‌شود:

برای تمیز کردن هربخش از خانه برنامه ریزی کنید.
خانه تکانی را به بخش‌های مختلف خانه تقسیم بندی کنید؛ در یک لیست فهرستی از تمام کار‌هایی که باید انجام دهید را روی یک کاغذ بنویسید. برای هر کار مواد و لوازم مورد نیاز را یادداشت نمایید. مثلا اتاق خواب، آشپزخانه وحمام. در هر مرحله که یکی از کار‌های داخل لیست انجام شد، جلوی آن علامت بزنید که حس خوشایندی در شما ایجاد می‌نماید. مثلا برای شستشوی پرده به پودر رختشویی نیاز دارید، برای تمیز کردن وان و حمام به سفید کننده و جوهر نمک نیاز خواهید داست. حال که مواد مورد نیاز و مقدارشان را مشخص کردید، به محل نگهداری این مواد در منزل سر بزنید تا بررسی کنید چه مقدار از این مواد را ذخیره کرده اید و موجود دارید. بعد از این مرحله کم و کسری‌ها را یادداشت کرده و روش خرید آن را یادداشت نمایید.

تمام چیز‌هایی که باید شسته شوند مانند فرش‌ها پرده‌ها و ... قطعا برای شستشو نیاز به مواد شوینده دارند که می‌توانید برای صرفه جویی در وقت مخصوصا در ترافیک و شلوغی‌های اسفندماه، این مواد را به صورت آنلاین خریداری خرده و درب منزل تحویل بگیرید. در ادامه به چند شوینده که در خانه تکانی اهمیت بسیار زیادی دارند اشاره می‌کنیم.

۲- مواد شوینده مورد نیاز هر بخش از خانه را تهیه کنید.

یکی از مهمترین موارد در خانه تکانی استفاده از شوینده‌های مناسب و اقتصادی است، در ادامه به چند شوینده مهم اشاره می‌کنیم:

- مایع ظرفشویی: از مایع ظرفشویی می‌توان برای شستشوی ظروف و مجسمه‌ها استفاده کرد. در گذشته به جای مایع ظرفشویی از مواد سنتی استفاده می‌شده که کیفیت مایع ظرفشویی رایج امروز را نداشته اند. در مایع ظرفشویی از موادی بنام سورفکتانت استفاده شده است که باعث تمیز شدن و پاک شدن لکه‌های چربی و گرد و غبار از روی ظرف‌ها و مجسمه‌ها می‌شود. مایع ظرفشویی حاوی موادی شیمیایی است. این مایع می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کرده یا حتی ایجاد بیماری اگزما نماید. بنا بر این یکی از مهمترین نکات در استفاده از مایع ظرفشویی این است که حتمن از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. در گذشته در مایع ظرفشویی فسفات استفاده می‌شده است. دلیل استفاده از فسفات این بوده که قدرت تمیزکنندگی را بالا می‌برد. اما بعد‌ها تاثیر بسیار بد فسفات روی محیط زیست و آب‌های زیر زمینی مشخص شده و استفاده از فسفات در شوینده‌ها ممنوع شد.

-وایتکس: وایتکس ماده‌ای شونده و بسیار قوی است که از آن می‌توان در سفیدکردن سطوح، لباس‌ها و ظروف استفاده کرد. از وایتکس در تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده می‌شود. نام دیگر وایتکس آب ژاول است.

نکات مهم در استفاده وایتکس:

هرگز وایتکس را با سایر شوینده‌ها مانند جوهر نمک و اسید مخلوط نکنید. این کار باعث می‌شود که گاز‌های سمی‌ای از مخلوط تهیه شده ساطع شود. این گاز‌ها سمی بوده و برای سلامتی ریه‌ها و دستگاه تنفسی بسیار خطرناک است.
در استفاده از وایتکس دقت کنید تا وایکس به چشم شما برخورد نکند. در این صورت باعث سوزش و قرمزی چشم‌ها خواهد شد و به آن آسیب خواهد زد. اگر این اتفاق رخ داد حتما بلافاصه چشمان خود را با آب سرد فراوان بشویید.
پس از هر بار استفاده درب بطری وایتکس را کاملا محکم ببندید و در محلی دور از نور خورسید و دمای خنک قرار دهید.
- پودر رخت شویی: پودر رخت شویی ماده‌ای است جهت شستشوی لباس‌ها و پارچه ها. این ماده در دو شکل پودر رخت شویی و مایع رخت شویی تولید و در بازار موجود است. دایره لکه‌ها و کثیفی‌های روی پارچه‌ها گسترده است که می‌توان به لکه‌های پروتئینی و چربی‌ها و قهوه و چای اشاره کرد. سورفکتانت‌های رایج و معمولی قادر به برطرف کردن برخی از این لکه‌ها نیستند. برای پاک کردن لکه‌هایی مانند شیر و تخم مرغ، در تولید پودر رختشویی و مایع رخت شویی از موادی استفاده می‌شود بنام آنزیم. نقش این آنزیم‌ها در پودر رخت شویی این است که لکه‌های چربی و پروتئینی و لکه‌هایی که توسط سورفکتانت‌های مختلف قابل برطرف شدن نیستند را پاک کند.

در بازار برند‌ها و فروشگاه‌های زیادی از جمله فروشگاه اینترنتی وجود دارند که شما می‌توانید همه خرید‌های خود را یکجا در آن‌ها انجام دهید. با توجه به شلوغی شب عید، حذف اتلاف وقت در رفت و آمد‌ها و هزینه مربوطه می‌توان از فروشگاه‌های آنلاین مواد بهداشتی استفاده کرد. در این زمینه نیز چندین فروشگاه در فضای اینترنت مشغول به فعالیت هستند.

منبع: مجله اوکالا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه تکانی دانستنی ها خانه داری مایع ظرفشویی خانه تکانی لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود

عبدالرضا انتظاری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین گفت:  طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع با رویکرد تعیین سهمیه براساس تکمیل چرخه برگشت تراکنش از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع، از ابتدای تاریخ یاد شده مقدار سوخت تخصیص یافته به تاسیسات گاز مایع بر اساس ایجاد تراکنش فروش گاز مایع به مشتری خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با اشاره به این که در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین و توزیع گاز مایع در استان قزوین نداریم، عنوان کرد: در حال حاضر سهمیه ماهیانه خانوار‌های فاقد گاز طبیعی ۴۴ کیلوگرم گاز مایع است که هیچ تغییری نسبت به سال گذشته ندارد.

این مقام مسئول بیان کرد: با تعامل و همکاری که بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین با تاسیسات گاز مایع استان وجود دارد، علاوه بر تامین و توزیع مطلوب گاز مایع به مصرف کنندگان، قانون توزیع الکترونیکی گاز مایع نیز دارای به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • انسان نباید فقط برای خودش دعا کند
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • خروج هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی در بوکان از چرخه مصرف
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد