Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-30@02:15:30 GMT

خرید و فروش آبزیان وحشی در اردبیل ممنوع است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۴۰۱

خرید و فروش آبزیان وحشی در اردبیل ممنوع است

سعید شهند در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با نزدیک شدن به ایام عید برخی از سودجویان و فرصت طلبان به دلیل عدم اطلاعات کافی همشهریان اقدام به عرضه یا فروش گونه‌های در معرض خطر انقراض جانوری می‌کنند.

به گفته وی به دلیل صیانت از محیط زیست در سال جاری با نهایت جدیت با هر گونه خرید و فروش گونه‌های جانوری از قبیل مار آبی، سمندر، لاک پشت و گونه‌های گیاهی وحشی به مانند سنبل آبی برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: هر یک از این آبزیان نقش بسیار مهمی را در اکو سیستم طبیعی بومی خود ایفا می‌کنند و صید یا رهاسازی نامناسب آنان می‌توانند منجر به برهم خوردن اکوسیستم طبیعی شود.

شهند تصریح کرد: از عموم همشهریان تقاضا می‌شود تا ضمن مشارکت مناسب با عوامل نظارتی و محیط زیست استان، در صورت مشاهده با هرگونه فروش گونه‌های در معرض خطر ذکر شده موارد را به سازمان حفاظت محیط زیست از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: با هر گونه تخلف انجام یافته در این بخش در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد شده و متخلفان با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.

کد خبر 4864654

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست اردبیل حیات وحش انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش برف بارش باران شیراز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد

محیط زیست مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به همزمان شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین)، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله ممنوع شد.

محیط زیست مازندران از ممنوعیت ورود مسافران و گردشگران به میانکاله در روز طبیعت خبر داد.

ایرنا در خبری نوشت: محیط زیست مازندران روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به همزمان شدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین)، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله ممنوع شد.

طبق اطلاعیه محیط زیست، با توجه به همزمان شدن روز شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت (۱۳ فروردین) و براساس تصمیمات شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری شهرستان بهشهر، ورود مسافران و گردشگران به پناهگاه حیات وحش میانکاله در این روز ممنوع شد.

در این اطلاعیه از مسافران و گردشگران تقاضا شد، از مراجعه به پناهگاه حیات وحش میانکاله در روز طبیعت (۱۳ فروردین) خودداری کنند.

این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود ۲۲ هزار هکتار در حوزه مازندران و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می‌دهد توانست بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاه‌های زیست کره جهان از سوی سازمان‌های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

تالاب میانکاله را باید بهشت پرندگان و پرنده نگری نام نهاد؛ سی و ششمین تالاب ثبت شده دنیا و نخستین تالاب ثبت شده در کنوانسیون تالاب‌های بین المللی رامسر و یکی از ۶۵۰ ذخیرگاه زیست کره جهان با ۴۸ هزار هکتار وسعت در شرق استان مازندران و در همجواری با استان گلستان واقع شده است و سالانه ۱۳۰ گونه از پرندگان مهاجر را با جمعیت حدود ۱.۵ میلیون بال میزبانی می کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه میش مرغ دربوکان
  • ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند