Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک‌هفته دیگر تا تاریخ ۱۶ اسفندماه تمدیدمی شود.

قدس آنلاین: به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این اطلاعیه آمده است: «پیرو اطلاعیه مورخ سوم اسفند ماه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری اجتماعات غیر الزامی و لزوم‌  رعایت توصیه‌های اکید پزشکی و بهداشتی، بدینوسیله ضمن قدردانی از همراهی شایسته فعالان و صنوف مرتبط در این خصوص اعلام می‌دارد تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور به مدت یک هفته دیگر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۶ تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است نحوه ادامه برنامه‌ها پس از این تاریخ، مطابق شیوه‌نامه‌ای خواهد بود که با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی تهیه و اطلاع‌رسانی می‌شود.»

پیش از این همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور را تا تاریخ ۹اسفندماه تعطیل اعلام کرده بود.

بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا جدیدی است که از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) باعث مرگ ۲ هزار و ۷۰۴ نفر در جهان شده است که بیشتر آنان در چین بوده‌اند.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ آمار مبتلایان به ویروس کرونا درایران به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد؛ قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند. همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند، به سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعطيلي برنامه هاي هنري کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور بیان کرد: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی گفت: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

اسدپور با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش هم گفت: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشور‌های عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

علی اکبر کیانی افزود: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود