Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:45:43 GMT

پلیس نیجریه ۲ نفر از جمله یک نوجوان را به شهادت رساند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۵۵۵

پلیس نیجریه ۲ نفر از جمله یک نوجوان را به شهادت رساند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که پلیس نیجریه یک نوجوان را در جریان مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز در کادونا در حمایت از شیخ زکزاکی به شهادت رسانده است.

محمد جواد لیمان نوجوان ۱۵ ساله که دانش آموز دبیرستانی است به دستور ناصر احمد الرفاعی فرماندار منطقه به شهادت رسیده است و  تنها گناه وی مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز در شهر کادونا بود یعنی تظاهراتی که معترضان خواهان آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر پایگاه خبری عین لیبیا از شهادت دو نفر در  جریان تیراندازی نیروهای امنیتی نیجریه به تظاهرات مسالمت آمیز در کادونا در شمال نیجریه خبر داد و نوشت: تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواستار آزادی شیخ ابراهیم الزکزاکی بودند.

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده اند.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

کد خبر 4864740

منبع: مهر

کلیدواژه: نیجریه تظاهرات شیخ ابراهیم زکزاکی ویروس کرونا سوریه ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ایران عراق ادلب ترکیه روسیه فلسطین عربستان سعودی دونالد ترامپ معامله قرن ارتش سوریه مسالمت آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه اتحاد در شهر منچستر امشب شاهد ‏یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل فوتبال اروپا است. جدال ‏منچسترسیتی و رئال مادرید در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی ‏لیگ قهرمانان اروپا. ‏

رئال که در بازی رفت در برنابئو نتوانست سیتی را شکست دهد و با ‏تساوی 3-3 به کار خود پایان داد امشب در اتحاد مقابل هواداران ‏رقیب کار دشواری در پیش دارد. گزارش‌ها حاکی است حدود 3 هزار ‏نفر از هواداران رئال خود را به شهر منچستر رسانده‌اند. ‏

هواداران رئالی امروز عصر در خیابان‌های منچستر جنجال به پا کردند. ‏جنجالی که نه فوتبالی بلکه سیاسی بود. ‏
رسانه‌ها با انتشار ویدیوهایی نشان دادند که گروهی از هواداران ‏اسپانیایی رئال در خیابان‌های منچستر در حال سر دادن این شعار ‏هستند: "جبل‌الطارق خاک اسپانیا است". ‏

این شعار مسلما انگلیسی‌ها را خشمگین خواهد کرد. جبل‌الطارق که ‏در نزدیکی ساحل اسپانیا و در تنگه جبل‌الطارق واقع شده در حال ‏حاضر جزئی از قلمرو بریتانیا به حساب می‌آید. اسپانیا همواره به ‏حضور بریتانیا در خاک جبل‌الطارق معترض بوده ولی انگلیسی‌ها به ‏هیچ وجه حاضر به کوتاه آمدن نیستند و این جزیره کوچک را جزئی ‏جدایی‌ناپذیر از خاک خود می‌دانند. ‏

حالا که هواداران رئال سطح کری‌خوانی با سیتیزن‌ها و انگلیسی‌ها را ‏به شعارهای حساس سیاسی رسانده‌اند باید دید در ساعت‌های پیش ‏رو در شهر منچستر بین آنها و هواداران سیتی درگیری‌هایی رخ ‏خواهد داد؟

دیگر خبرها

  • حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر
  • ماجرای هولناک اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر از سوی یک کارمند بانک
  • قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی/قاتل دستگیر شد
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر | چرا مرد میانسال دستور کشتن همسرش را صادر کرد؟
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم
  • اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر