Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@13:09:03 GMT

فساد اخلاقی در پرونده مجری بی بی سی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۵۷۸

فساد اخلاقی در پرونده مجری بی بی سی

روزنامه دیلی میل انگلیس روز پنجشنبه گزارش داد که دادگاه این کشور "مایکل ویلیس" مجری معروف و سابق شبکه ۱ رادیوی بی بی سی انگلیس را به جرم فساد اخلاقی محکوم و برای ۱۸ ماه روانه زندان کرد.

براساس این گزارش، دادگاه لندن پس از آنکه نیروهای امنیتی انگلیس طی عملیاتی در محل سکونت این مجری ۷۴ ساله سابق شبکه بی بی سی، ۵۰۰ تصویر غیراخلاقی و کلیپ ویدئویی از آزار جنسی کودکان را در رایانه او کشف و ضبط کردند، او را به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پلیموث کراون" قاضی این دادگاه دیروز طی حکمی "ویلیس" که نام حرفه‌ای او "استیو ماریکه" بود و در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای رادیوی -۱ این شبکه کار می کرد در حالی محکوم و حبس کرد که پیش تر در سال ۲۰۱۵ نیز در دادگاه "لِستِر کراون" شهر لستر این کشور به جرم ۹ فقره دانلود تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی از کودکان در بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ به حبس تعلیقی محکوم شده بود.

ویلیس که بعد از دادگاه قبلی در یک قایق بادبانی به زندگی خود ادامه می‌داد، اعتراف کرد که از یک نرم‌افزار اشتراک‌گذاری فایل برای جستجوی تصاویر غیراخلاقی استفاده می‌کرده است.

این پرونده نخستین پرونده از رسوایی اخلاقی کارکنان بی بی سی نیست چرا که چندسال قبل نیز "جیمی سویل" یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی که حتی در سال ۱۹۹۰ از ملکه الیزابت نشان شوالیه دریافت کرده بود اعتراف کرده بود که به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است و همین پرونده هم بود که به بزرگترین رسوایی بی بی سی بدل شده بود./ایسنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا کارگرانش را اخراج می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا از اخراج بیش از ۱۰ درصد نیروی کار این شرکت خبر داد.

تسلا حدود ۱۲۷ هزار نیروی کار دارد و تصمیم جدید حدود ۱۴ هزار نفر را شامل می شود.

دو هفته پیش این شرکت تولید کننده خودروهای برقی از کاهش فروش خود در سه سال گذشته خبر داد.

این شرکت چندملیتی هشدار داده در سال جدید میلادی هم رشد فروش به طور قابل توجهی ضعیف تر از هدف اعلام شده خواهد بود.

اخیراً یک پرونده جدید هم علیه این شرکت خودروساز به اتهام نقض قانون پرداخت دستمزد کارگران در دادگاه کالیفرنیا باز شده است.

این پرونده از سوی دو نفر از کارگران سابق تسلا در دادگاه منطقه‌ای ساکرامنتو مطرح شده و آنها از جانب هزاران نفر از کارگران تسلا خواستار دریافت ۵ میلیون دلار خسارت از این شرکت شده اند.

کد خبر 6080169

دیگر خبرها

  • «هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد
  • دستگیری ۳ نفر دیگر در پرونده فساد شهرک صنعتی و شرکت عمران پرند
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • ۱۰ سال حبس برای نایب‌رئیس پیشین فدراسیون فوتبال
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند