Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و سازمان مدیریت بحران کشور امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی‌خاتم‌الانبیاء(ص) در خصوص کلیات این تفاهم‌نامه که در حاشیه نمایشگاه رونق تولید امضا شد اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در خصوص همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با سازمان مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه از جمله حوادث قهریه مانند سیل و زلزله و ارائه خدمات فنی مهندسی برای بازسازی و طراحی در سه مرحله قبل از بحران،  هنگام بحران و بعد از بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌افزود: قرار است مشارکت قرارگاه به صورتی باشد که خدماتی که ارائه می‌کند، تأمین مالی آن از سمت مدیریت بحران باشد به عنوان مثال در ساخت خانه‌های پیش‌ساخته برای اسکان موقت و دائم خدماتی را به سازمان مدیریت بحران ارائه خواهیم داد که ارائه سفارش و تامین مالی آن با سازمان مدیریت بحران خواهد بود.

محمد فرمانده با اشاره به احتمال وقوع سیلاب‌ در استان‌های مختلف کشور در روزهای اخیر گفت: قرارگاه خاتم در سراسر کشور کارگاه ‌های متعدد با ماشین‌آلات پیشرفته و توانمند دارد و به خوبی می‌تواند امدادرسانی دقیق را در زمان بحران انجام دهد.

او ادامه داد: در واقع براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قرارگاه خاتم این آمادگی را داریم که اگر در هر جای کشور بحرانی ایجاد شود نیرو‌های امدادرسان قرارگاه خاتم پای کار باشند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: در حال حاضر ما آماده‌باش صددرصد کامل هستیم. همچنین در استان‌هایی مانند لرستان و خوزستان که در معرض سیلاب هستند از استان‌های معین دیگر هم آماده خدمت‌رسانی هستند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: انعقاد تفاهمنامه همکاری تفاهم نامه همکاری تفاهمنامه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سازمان مدیریت بحران خاتم الانبیاء ص قرارگاه خاتم تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مشترک یا معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: کمبود آب و مدیریت غلط در این حوزه، زلزله، ساخت‌وساز ناایمن و توسعه حاشیه‌نشینی را از جمله بحران‌های پیش روی کشور است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک سازمان ومدیریت بحران کشور و معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه، امروز دوشنبه 3 اردیبهشت برگزار شد. محمدحسن نامی،‌ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این نشست کمبود آب و مدیریت غلط در این حوزه، زلزله، ساخت‌وساز ناایمن و توسعه حاشیه‌نشینی را از جمله بحران‌های پیش روی کشور بیان کرد.

نامی با بیان سخنانی در این نشست با بیان اینکه موضوع بحران در بیش از 190 کشور اولین و مهم‌ترین موضوع است، گفت: با بیابان‌زایی، تغییر اقلیم، تغییر وضعیت آب و هوایی، کم شدن آب و کمبود آب شیرین مواجه هستیم که بخشی از بحران‌هایی است که جهان را تهدید می‌کند که باید از قبل از ایجاد بحران پیشگیری کرد.

وی افزود: در قانون مدیریت بحران که ابلاغیه مقام معظم رهبری در آغاز آن قید شده، مربوط می.شود به پیشگیری که باید به آن دقت کرد.

هشدار مدیریت بحران ‌فارس به شهروندان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: امروزه مهم‌ترین مخاطره کشور ما سیلاب است و آن راهی ندارد جز اینکه آبخیزداری و آب‌خوان‌داری را تا انتها انجام دهیم. آبخیزداری در بالادست هم آب را نگه می‌دارد و از حرکت سنگ و فرسایش زمین جلوگیری می‌کند. آبخوان‌داری هم مربوط به حفط آب و هدایت آن به زیرزمین است. الان در دنیا سدهای زیرزمینی احداث می‌شود که از رانش زمین و فرونشست جلوگیری می کند. می‌دانیم که فرونشست در کشور وجود آورد زیرا از سطح استاندارد برداشت از آب‌های زیر زمینی رد شده‌ایم و باید جبران شود.

وی افزود: سد زیرزمینی ار تبخیر آب هم جلوگیری می‌کند. از 15 خرداد تا 15 مهر که فصل گرم است، حدود یک سوم آب‌های سطحی تبخیر می‌شود و اگر مانند پارسال خیلی گرم شود از یک سوم هم عبور می‌کند.

نامی ادامه داد: قوه‌ قضاییه می‌تواند با پیشگیری در این مباحث تا میلیاردها دلار به کشور کمک کند از جمله در جلوگیری در ناپایداری ساخت و سازها که در زلزله آسیب زیادی به همراه دارد. 63 درصد از جغرافیای کشور یا روی ‌گسل یا در حریم گسل هستند. با این میزان گسل در کشور آیا امکان هست که پیشگیری کنیم؟ پاسخ مثبت است.

وی افزود: در تهران سه گسل خطرناک داریم که گسل شهر ری خطرناک‌ترین آن‌هاست. بایستی مقاومت مصالح ساختمانی را به 8 ریشتر و اماکن حساس و حیاتی را به بالای 10‌ ریشتر برسانیم. سازه‌ها باید مقابل 8 ریشتر مقام باشند و اگر کیفیت مصالح و کیفیت سازه سبب در سطح قابل قبولی نباشد، سازه در زلزله بالای 6 ریشتر فرو می‌ریزد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه اظهار کرد: در 220 سال گذشته 12 زلزله بالای 7 ریشتر در کشور ما رخ داده است. البته از سال 1330 به این طرف تعداد زلزله ها کم شده است. بزرگی آخرین زلزله بزرگ 7/7 بوده و مسیری را نشان می‌دهد که اگر بخواهیم به خاطر زلزله برای سکونت در ایران آرامش نسبی داشته باشیم بایستی 8 ریشتر را برای مقاومت سازه‌هو در نظر بگیریم.

نامی در بخش دیگری از سخنانش با گفتن اینکه از طرفی با ساخت و سازهای غیرمجاز مواجهیم، افزود: سال گذشته در اطراف خوی سه بار زلزله آمد. تمام ساختمان‌هایی که فروریخت ظرف چند روز با مجوز شهردار وقت با آگاهی مدیران بالادست خود در ازای پرداخت وجه ساخته شده بود. از دستگاه قضایی خواهش کردیم آن‌ها را محاکمه کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی افزود: در محله گلابدره تهران دارند به سرعت ساختنان‌هایی را می‌سازند. در زمین 70 متری 14 طبقه ساخته شده که طبقات آخر با نبشی است و استحکام ندارد و می‌ریزد. با شهرداری که مطرح می‌کنیم می‌گویند پلیس باید ورود کند و پلیس به ما می‌گوید نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم. همچنین وقتی به آن محله می‌روید، می‌بینید که مظاهر فساد از فروش مواد و مشروب و ... مشهود است.

وی افزود: در فرحزاد اوضاع بدتر است و قومیت‌های مختلف به اقوام خود خبر می‌دهند و 100 متر زمین می‌گیرند و خانه می‌سازند و نیم متر هم پی نمی‌کنند. یا جمعیت روستای مرتضی‌گرد در سال 95 بیش از 5 هزار نفر بود و الان بیش از 67 هزار نفر است. شهرستان بهارستان بیش از 770 هزار جمعیت دارد که به تنهایی از جمعیت 9 استان کشور بیشتر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان با اشاره به عدم مدیریت مناسب در اتخاذ تصمیمات درست که مانع از بروز مشکلات بعدی شود، ادامه داد: درخواست داریم تا کارگروه مشترکی بین سازمان مدیریت بحران کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل شود تا ترک فعل یا فعل مدیرانی که عملکرد آنها منجر به خسارت‌های مالی و معنوی می‌شود یه دستگاه قضایی انعکاس داده شود تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش
  • آغاز رسمی همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی کرمانشاه
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید