Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:47:38 GMT

اعضای بازداشتی تا ۶ ماه حق حضور در جلسات را ندارند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۸۹۷

اعضای بازداشتی تا ۶ ماه حق حضور در جلسات را ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عسگری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای شهر زنجان، بابیان اینکه شهرداری یکی از ارگانهای اثر گذار در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی در شهرها است، گفت: امیدواریم دیگر شاهد حوادث ناگوار گذشته نباشیم تا خللی در مدیریت شهری و کیفیت خدمت رسانی به وجود نیاید.

عسگری با تاکید بر اینکه باید وقفه به وجود آمده در مدت زمان گذشته جبران شود، گفت: پروژه‌های محوری مانند پروژه سبزه میدان، که از مطالبات به حقمردم شریف زنجان است باید با قدرت، سرعت و کیفیت مضاعف ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورای شهر زنجان دارای ۹ نفر عضور است که جلسات شورای اسلامی با حضور ۶ نفر از اعضا رسمیت دارد، افزود: در جلساتی که نیاز به تصمیم‌گیری و تأیید مصوبات است، همگی حضور داشته باشند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه امروز شاهد همدلی خوبی از سوی اعضای شورا بودیم، گفت: اتفاقی که برای مجموعه شهری رخ داد، مایه تأسف شد اما امیدواریم در آینده این مسیر تکرار نشود و این خلأ و وقفه به وجود آمده جبران شود.

عسگری با بیان اینکه طبق قانون ما باید منتظر تشکیل هیئت حل اختلاف و تعیین تکلیف اعضای باقی مانده می‌شدیم، افزود: امروز ما شاهد حضور یکی از اعضای علی‌البدل هستیم و طبیعتاً بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده منتظر رأی هیئت حل اختلاف باشیم یا اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت ماده قانونی استفاده کنیم باید دو ماه غیبت اعضا را انتظار بکشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد قانون‌گذار حمایت از شوراهاست و با همین رویکرد نپذیرفته است که یک عضو به راحتی سلب عضویت شود، ادامه داد: سلب عضویت یک عضو شورا باید بهتأیید شورای حل اختلاف برسد.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه با رعایت قانون اعضای علی‌البدل به ترتیب آرا به شورا دعوت خواهند شد، افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده برای اعضا شورا، رأی نظارت قضایی اعضای بازداشتی تا ۶ ماه امکان حضور در شورا را ندارند به همین لحاظ ما از نخستین عضو دعوت کردیم که در شورا حضور داشته باشد.

عسگری در ادامه از انصراف فلاحی شهردار منتخب زنجان خبر داد و گفت: انتخاب شهردار زنجان نیز باید به عنوان یکی از اولویت‌های شورای شهر باشد.

کد خبر 4864752

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر زنجان فرمانداری زنجان رضا عسگری انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش برف بارش باران شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور  رأی  در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر ارگان‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.

او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و اگر تصمیم قانونی بود باید دیگر ارگان‌ها همکاری داشته باشند و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده نباید شکسته شود.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود پیروزی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را تبریک گفت و اظهار داشت:با همت جوانان ایران این پیروزی بزرگ را شاهد هستیم که به جامعه ورزش و مردم خوب کشورمان تبریک می‌گوییم و این افتخار آفرینی را مباهات می‌دانیم.

او افزود:همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوییم، ارتش وظیفه پاسداری از کشور را بر عهده دارد و نه تنها در بخش مرزی بلکه در صحنه‌های مختلف همچون بحران‌هایی مثل سیل و زلزله نیز به کمک مردم آمده و افتخارات بزرگی را برای کشور داشته است

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • نصرتی و عسگری جانشین موقت خمس