Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:59:29 GMT

تالاب انزلی به منابع ملی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۹۰۰

تالاب انزلی به منابع ملی نیاز دارد

ایسنا/گیلان معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: بهبود وضعیت تالاب انزلی به منابع ملی و تدابیر دولتی نیاز دارد.

علی اوسط اکبری مقدم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست گیلان که در این اداره کل برگزار شد، گفت: زندگی انسان کاملا به محیط زیست پیرامون آن وابسته است و سخت گیری های زیست محیطی در نهایت به نفع زندگی انسان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم با صیانت از محیط زیست در چندسال اخیر مشکلات زیست محیطی را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان زخم بستر شدیدی را در خصوص پسماند دارد و این زخم درطول سالیان گذشته شکل گرفته است، افزود: ما می خواهیم به نسل آینده وضعیت بهتری از محبط زیست کنونی استان تحویل دهیم.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان گفت: امیدواریم فرجام خوبی را در حوزه پسماند در جای جای استان ببینیم.

 وی افزود: فقدان مدیریت پسماند در اثر غفلت از حوزه آموزش بدست آمده که باید مشکلات در این خصوص رفع شود.

اکبری مقدم خاطرنشان کرد: اقدامات مختلفی برای احیای تالاب انزلی در دست انجام است و این اکوسیستم ارزشمند نیاز به منابع ملی دارد.  

وی با بیان اینکه نجات تالاب انزلی باید از حرف و جلسات بی حاصل باید خارج شود گفت: تکرار برگزاری جلسات بدون خروجی مناسب منجر به آسیب ها می شود و خواهان این هستیم در سطح ملی به وضع تالاب انزلی به صورت ویژه در تهران پرداخته شود.

در ادامه این مراسم قربانعلی محمدپور در جلسه تودیع خود گفت: خدمت به خلق و درست اتجام دادن کارها عبادت است.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه ها و جلسات استانی به منظور تصمیم گیری های درست و بجا بود، افزود: خروجی خوب جلسات اغلب منجر به بازشدن گره های کهنه در استان شد.

محمدپور ادامه داد: به عنوان یک بومی همه تلاشم این بود که در کنار حفظ محیط زیست زمینه ها برای رونق بخش کشاورزی و گردشکری فراهم شود.

محمدپور با بیان اینکه پسماند چالش اصلی محیط زیست گیلان است و روزانه ۱۵۰۰ تن زباله تولید می شود، خاطرنشان کرد: حمایت های مسئولین استانی موجب شد که در سخت ترین شرایط مالی کشور اعتبارات خوبی برای مدیریت پسماند به استان اختصاص یابد.

وی افزود: ما وضعیت را عوض کردیم و هم اکنون دو واحد کمپوست در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی دارد و ضمن اینکه جایگاه دفن زباله سراوان که مشکلات جدی داشت و هم اکنون اقدامات خوبی برای آن در حال انجام است.

محمدپور گفت: حق نداریم جلوی توسعه استان را بگیریم و در مدت خدمتگزاریم در گیلان تعادل محیط زیست و توسعه استان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در احیای تالاب انزلی و کاهش ورود رسوبات به این اکوسیستم اقدامات مختلفی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تالاب انزلی در محاصره سنبل آبی است و باید از خفه شدن این اکوسیستم ارزشمند جلوگیری کنیم.

وی افزود: مدیرکل جدید محیط زیست گیلان هم فردی پویا و با انگیره است و امید می رود که اقدامات موثری در جهت محیط زیست استان بردارند.

ساسان کفایی مدیرکل جدید محیط زیست گیلان نیز در ادامه مراسم معارفه خود گفت: برای من افتخار است که در گیلان خدمت کنم و امیدوارم روزی که ماموریت کاری ام در استان تمام شود، منشا اثر قرار گرفته باشم.

وی تصریح کرد: از اولویت های من ارتباط سازنده با سازمان های مردم نهاد خواهد بود و سرباز محیط زیست کشور در گیلان سرسبز خواهم بود.

وی گفت: در سیستم های مدیریتی به حرکت های تیمی اعتقاد دارم تا رشد فزاینده ای را در بخش محیط زیست رقم بزنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تالاب انزلي محیط زیست گیلان تالاب انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری