Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 3 MB کد خبر 486830 برچسب‌ها همشهری تی وی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه شستن و تمیز کردن تخته آشپزخانه چوبی و پلاستیکی | روش از بین بردن بوی بد تخته آشپزخانه

زی‌سان: تخته‌های چوبی و پلاستیکی از لوازم کاربردی در هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آیند و از آن جایی که برای خُرد کردن گوشت خام، سبزیجات و سایر مواد غذایی از آ‌ن‌ها استفاده می‌شود باید به نظافت آنها دقت کرد؛ در صورتی که این تخته‌ها به خوبی تمیز نشوند خطر انتشار باکتری‌های مضر مانند سالمونلا و ایکولای بر روی آنها بسیار زیاد می‌شود.

به گزارش زی‌سان، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از تخته‌های آشپزخانه استفاده می‌کنید و نگران تمیز کردن و ضدعفونی کردن آنها هستید؛ این مطلب برای شماست.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

نحوه تمیز کردن تخته آشپزخانه پلاستیکی نحوه تمیز کردن تخته آشپزخانه چوبی روش صحیح ضدعفونی کردن تخته آشپزخانه روش از بین بردن بوی بد تخته آشپزخانه  نحوه تمیز کردن تخته آشپزخانه پلاستیکی

به گزارش زی‌سان، معمولاً تخته‌های آشپزخانه پلاستیکی به دلیل ارزان قیمت بودن از محبوبیت بالاتری برخوردارند و بیشتر افراد بر این باورند که، چون تخته‌های پلاستیکی غیر متخلخل هستند، استفاده از آنها بهداشتی‌تر است. اما واقعیت این است که تخته‌های پلاستیکی بیشتر در معرض خراشیده شدن قرار دارند. از این رو، میزان تجمع باکتری در قسمت‌های خراشیده شده تخته بسیار زیاد است. برای تمیز کردن تخته‌های پلاستیکی می‌توانید آنها را درون ماشین ظرفشویی بگذارید. اما برای بالا رفتن طول عمر تخته بهتر است این کار را نکنید و به جای آن طبق روشی که در ادامه به شما آموزش داده‌ایم، تخته پلاستیکی را با دست بشویید.

مرحله اول: یک ظرف مناسب را با آب گرم پُر کنید.

مرحله دوم: ۴/۱ تا ۲/۱ فنجان مایع سفید کننده به آب اضافه کنید.

مرحله سوم: تخته پلاستیکی را درون ظرف حاوی آب گرم و مایع سفید کننده قرار دهید و اجازه دهید برای ۲۰ دقیقه درون این محلول خیس بخورد.

مرحله چهارم: پس از گذشت ۲۰ دقیقه تخته را خارج کنید و آن را به خوبی آبکشی کنید.

*نکته: اگر احساس کردید بوی مایع سفید کننده روی تخته باقی مانده است، می‌توانید پیش از آبکشی نهایی، با اسفنج و کمی مایع ظرفشویی سطح تخته را بشویید.

نحوه تمیز کردن تخته آشپزخانه چوبی

تخته‌های آشپزخانه چوبی نسبت به انواع پلاستیکی آن کمتر در معرض آلودگی قرار دارند. در ادامه نکاتی برای تمیز کردن این تخته‌ها را به شما آموزش داده‌ایم.

برای تمیز کردن تخته گوشت چوبی هرگز از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید. استفاده از آب داغ و قرار دادن تخته چوبی در معرض گرما باعث ترک خوردن سطح تخته می‌شود.

بلافاصله تخته را با حوله کاملاً خشک کنید؛ زیرا باقی‌ماندن بیش از حد آب، موجب منبسط شدن و شکافته شدن آن می‌شود.

با روش زیر تخته آشپزخانه چوبی خود را کاملاً تمیز کنید:

مرحله اول: تخته را با آب ولرم خیس کنید.

مرحله دوم: یک فنجان پودر جوش شیرین روی تمام قسمت‌های تخته بپاشید.

مرحله سوم: یک فنجان سرکه سفید روی همه قسمت‌های آن بریزید.

مرحله چهارم: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید.

مرحله پنجم: تخته را با آب ولرم بشویید سپس با حوله تمیز خشک کنید.

روش صحیح ضدعفونی کردن تخته آشپزخانه

یکی از بهترین و دردسترس‌ترین موادی که می‌توانید برای ضدعفونی کردن تخته آشپزخانه استفاده کنید، سرکه سفید است. اسید موجود در سرکه سفید می‌تواند تخته گوشت را از باکتری‌هایی مانند ایکولای، سالمونلا و استافیلوکوک پاک کند. اگر می‌خواهید تخته آشپزخانه را با سرکه سفید تمیز کنید؛ ابتدا تخته را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. سپس سرکه سفید را روی سطح تخته بریزید و اجازه دهید سرکه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی تخته باقی بماند. این کار را برای هر دو طرف تخته انجام دهید و در نهایت آن را آبکشی کنید.

*نکته: برای خوشبو شدن تخته آشپزخانه می‌توانید زمانی که تخته را به سرکه آغشته کردید کمی جوش شیرین روی تخته بپاشید.

روش از بین بردن بوی بد تخته آشپزخانه

در حالت کلی شستن تخته آشپزخانه با مایع ظرفشویی باعث می‌شود بوی بد آن از بین برود، اما ممکن است بوی ماهی و مرغ به راحتی از بین نرود و برای از بین بردن بوی بد تخته پس از خُرد کردن این مواد با مشکل مواجه شوید. اگر این مشکل برایتان پیش آمد نگران نباشید؛ زی‌سان برای این مشکل چند راه حل کاربردی دارد.

راه حل اول: یک عدد لیمو ترش را از وسط نصف کنید. مقداری نمک روی تخته بپاشید.

لیمو ترش را روی نمک‌ها بگذارید و کمی فشار دهید تا آب آن خارج شود سپس لیمو و نمک را به همه قسمت‌های تخته بمالید. این کار را تا زمانی انجام دهید که کاملاً بوی بد تخته از بین برود.

راه حل دوم: ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. این خمیر را چند دقیقه روی سطح تخته بمالید سپس تخته را با مایع ظرفشویی و آب بشویید.

سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت
  • این اشتباهات را هنگام دوش گرفتن مرتکب نشوید
  • شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به ۱۲۸ باب رسید
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • موشک‌های بالستیک، کروز و هایپرسونیک چه تفاوتی با هم دارند؟
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو
  • بیش از ٣۴هزار متر مکعب از مخازن آب شرب کرمان ضدعفونی شد
  • نحوه شستن و تمیز کردن تخته آشپزخانه چوبی و پلاستیکی | روش از بین بردن بوی بد تخته آشپزخانه
  • پلمب یک واحد تولیدی کود مایع غیرمجاز در سیمرغ