Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:24:53 GMT

۳۷ اثر تاریخی دنا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۳۰۴

۳۷ اثر تاریخی دنا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است

مجید صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش زیرساخت‌های گردشگری و توسعه شهرستان دنا یکی از اولویت های این اداره کل است که در این راستا برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد تله‌کابین و جاده سلامت از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی افزود: شهرستان دنا پایلوت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و قابلیت‌های گردشگری این شهرستان در کشور بی بدیل و منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: ۲ روستای کریک و سادات محمودی واقع در شهرستان دنا، به ترتیب روستاهای هدف گردشگری و پایلوت صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

صفایی تاکید کرد: شهرستان دنا سالانه پذیرای هزاران مسافر است و امسال نیز مقدمات حضور مسافران آماده شده و چهار اقامتگاه بوم گردی، ۲ هتل و چندین خانه مسافر در شهرستان دنا آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

کوه دنا با ۹۳ هزار هکتار وسعت به عنوان پارک ملی دنا باگونه های غالب کل وبز و داشتن بیش از ۲ هزار گونه گیاه خوراکی و دارویی بخش زیادی از آن درشهرستان دنا واقع شده است.

وجود قله ها ، پل های تاریخی و غارهای دیدنی برموقعیت گردشگری دنا افزوده است.

شهرستان دنا با ۴۷هزار نفرجمعیت در ۳۵ کیلومتری یاسوج واقع شده است.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یاسوج کهگیلویه وبویراحمد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یاسوج شهرستان دنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل هلال جمعییت احمر استان کهگیلویه وبویراحمد درحاشیه برگزاری این آیین با بیان اینکه این بازی‌ها از ۲۷ تا ۳۱ فروردین برگزار شد، گفت: ۸ گروه خواهران از ۸ شهرستان در این مسابقات شرکت کردند که تیم کهگیلویه اول و گچساران و چرام به ترتیب دوم وسوم شدند.

فلاحی دوست افزود: مسابقات این تیم‌ها در رده برادران نیز در ۸ شهرستان برگزار که شهرستان بویراحمد اول و کهگیلویه وچرام نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح دادرس در ۱۰۰ مدرسه اجرا شد عنوان کرد: مربیان هلال احمر و آموزش و پرورش در این طرح دانش آموزان را با آموزش‌های لازم ازجمله ایمنی، مخاطرات طبیعی، خود امدادی، دیگرامدادی، احیای قلبی، اطفاء حریق و آتش سوزی آشنا کردند.

وی درپایان گفت:یک تیم ازخواهران ویک تیم ازبرادران به مسابقات منطقه‌ای اعزام و تیم منتخب نیز به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد