Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پایان طرح هویت‌گذاری پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: دام‌های سبک و سنگین که در طرح هویت گذاری پلاک‌کوبی نشوند، قاچاق محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی‌ خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی از پایان طرح هویت‌گذاری پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین خبر داد و اظهار داشت: دام‌های سبک و سنگین که در طرح هویت گذاری پلاک‌کوبی نشوند، قاچاق محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه این طرح از بهمن پارسال آغاز شد، افزود: هزینه هویت‌گذاری برای هر دام سبک دو هزار و ۴۰۰ و دام سنگین هفت هزار تومان برای هر رأس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه طرح پلاک‌گذاری دام با هدف جلوگیری از قاچاق دام در استان انجام می‌شود، اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت در بهمن پارسال مقرر شد تمامی دام‌ها به‌منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شوند و هویت آن‌ها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

قوسی ادامه داد: ساماندهی حمل‌ونقل و فروش دام، برآورد تولید دام کشور، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام‌ها، جلوگیری از قاچاق دام، کنترل بیماری‌های دام، پیشگیری و اقدام به‌موقع برای واکسیناسیون دام، اعطا تسهیلات اشتغال و بیمه دام از مزایای اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه اتحادیه دامداران کشور مجری اجرای این طرح است، تصریح کرد: دامداران در اسرع وقت برای هویت‌گذاری دام خود به اتحادیه دامداران استان و شرکت‌های تعاونی و کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مهلت هویت گذاری دام در استان تمام شده است، افزود: حدود ۶۰ درصد گاو و گوساله و بیش از ۵۱ درصد از شتر و ۱۵ درصد گوسفند در استان هویت‌گذاری شده است.

قوسی بیان داشت: با توجه به پایان مهلت قانونی این طرح، اما برای آن دسته از دامدارانی که تاکنون اطلاع نداشته و اقدام نکرده‌اند، انجام خواهد شد و اگر دام فاقد پلاکی توسط نیروهای محترم انتظامی توقیف شود، قاچاق محسوب می‌شوند و سپس پلاک‌گذاری و ضبط می‌گردد.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق خراسان جنوبی کشاورزی بیرجند سازمان جهاد کشاورزی قاچاق محسوب می شوند خراسان جنوبی سبک و سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۲۶ بنا‌ی غیرمجاز بالغ بر۴۷هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستای نظام آباد، محمود آباد نمونه و ناصر آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

حسنی افزود: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری محمود آباد اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • هشدار فرماندهی انتظامی بوکان به رانندگان خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش