Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:31:17 GMT

صفر تا صد آموزش های پودمانی مخصوص سربازان تشریح شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۴۶۹

صفر تا صد آموزش های پودمانی مخصوص سربازان تشریح شد

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا صفر تا صد آموزش های پودمانی مخصوص سربازان را تشریح کرد.

بختیاری رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا و رئیس ستاد آموزش های پودمانی سرابازن وظیفه کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درخصوص آموزشهای پودمانی حین خدمت سربازان گفت: سالانه تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم به خدمت مقدس سربازی می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا افزود: یکی در مرز یکی در واحدهای پشتیبانی و خلاصه هر کدام در یک بخشی از این کشور ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: خواستگاه آموزش های پودمانی از این جهت دارای اهمیت است که هر سربازی در عین اشتغال به خدمت یک سری اوقات فراغت دارد و چگونگی گذراندن آن تأثیر بسزایی در انگاره ذهنی این فرد از سربازی دارد.

بختیاری گفت: اگر این انگاره ذهنی مثبت باشد فرد با رضایت و امید خدمت می کند اما اگر این تصویر مثبت نباشد فرد با خمودی و رخوت و باری به ره جهت بودن خدمت می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که فرماندهان نیروهای مسلح به دنبال شاداب بودن و ایجاد یک محیط بانظاط هستند ما به دنبال راهکارهایی برای غنی سازی اوقات فراغت سربازان هستیم که باید این راهکارها به نحوی باشد که رضایت سربازان را جلب کند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا تصریح کرد: دوره سربازی ما قبل از ورود به بازار کار است و این دوره فرصت مناسبی است تا به سربازان کمک کنیم و به کشور کمک کنیم برای اینکه برای اشتغال بعد از خدمت آماده باشند.

بختیاری گفت: بهترین فرصتی که فراهم شده است  فرصت آموزش های عالی پودمانی حین خدمت سربازی است که یک تفاوتی با آموزشهای مهارتی دارد.

وی ادامه داد: آموزشهای مهارتی نوعی از آموزش هایی است که هر فردی با هر تحصیلاتی می رود و در مراکز فنی و حرفه ای کشور مهارتی را می آموزند و در یک موقعیت کاری استفاده می کنند اما آموزش های پودمانی فقط مخصوص افراد دیپلم به بالاست و در حقیقت کمتر از دیپلم ها مجاز به شرکت در آن نیستند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا خاطرنشان کرد: مشخصه دوم آموزش های پودمانی این است که این آموزش‌ها توسط یک دانشگاه رسمی کشور که همان دانشگاه جامع علمی کشور است ارائه می شود در حالی که سایر اموزش ها از سوی سایر مراکز مثل فنی و حرفه ای ارائه می شود.

بختیاری گفت: کسانی که آموزش های پودمانی علمی و کاربردی را ببینند گواهی نامه رسمی برای تک پودمان ها را گرفته و اگر هم تعداد پودمان ها به یک حد معینی برسد مدرک رسمی کاردانی و یا کارشناسی خواهند گرفت که هم ارزش علمی دارد و هم ارزش استخدامی دارد.

وی درباره ماهیت این پودمان ها گفت: پودمان ها در رشته های مختلفی است که نیاز بازار کار هر استانی اقتضا می کند و هر تک پودمان در بر گیرنده دانش و مهارت‌هایی است که در فرد یک سری شایستگی ایجاد می کند که فرد براساس آن می تواند یک شغل پایدار را برای خود ایجاد کند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا افزود: هر تک پودمان به تنهایی دنش و مهارت یک شغل را ایجاد می‌کند و هر چند تک پودمان که مرتبط به یکدیگر باشد می توانند تبدیل به یک مقطع تحصیلی شود و فرد یک گواهی و مدرک تحصیلی مثل کاردانی و کارشناسی بگیرد.

بختیاری گفت: الزامی نیست که افرادی که در تک پودمان ها حضور پیدا می کنند حتما دیپلمه باشند و مدرک بالاتر مورد موافقت قرار نگیرد زیرا حتی یک لیسانسه هم می تواند برای آمادگی برای کسب یک شغل در یک تک پودمان شرکت کند.

وی ادامه داد: فرض کنید در یک منطقه ای در کشور که آب و هوای کشاورزی وجود دارد یک فردی بخواهد در حوزه تولید محصولات گلخانه ورود داشته باشد در حالی که فوق لیسانس فلسفه دارد اما می‌تواند با شرکت در پودمان محصولات گلخانه ای دانش و مهارت کسب کرده و به کار عملی روی بیاورد.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا درخصوص شرایط ثبت نام در این طرح هم گفت: اولین شرط داشتن دیپلم است و اگر کسی دیپلم نداشته باشد نمی تواند شرکت کند و سومین شرط آن سرباز بودن است و باید در خدمت سربازی حضور داشته باشد.

سردار بختیاری گفت: یگان های مختلف نیروهای مسلح باید گواهی ضمن خدمت به فرد متقاضی بدهند و با این دو شرط افراد می‌توانند به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مراجعه کرده و در سامانه مخصوص این کار اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: در سامانه ویژگی های افراد درج شده و فرمی برای پیش ثبت نام قرار داده شده که پس از پر کردن فیلدهای مشخص شده این فرم را می تواند به یکی از مراکز علمی و کاربردی ناجا تحویل بدهد البته قابل توجه است که در این مرحله همه سربازان نیروهای مسلح فارغ از اینکه در کجا خدمت می کنند می توانند در مراکز علمی و کاربردی ناجا ثبت نام کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا تصریح کرد: این آموزشهای پودمانی در سطح کشور فقط در دانشگاه علمی و کاربردی قابل ارائه است و هیچ دانشگاه دیگری نمی تواند این پودمان ها را ارائه کند و آموزشهای موضوع طرح پودمان‌های سربازان فقط در همین دانشگاه جامع علمی و کاربردی ناجا قابل ارائه است.

بختیاری گفت: امروز در مرحله اجرای آزمایشی این طرح هستیم که در هشت استان کشور ایجاد شده است که شامل استان تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و فارس است که یازده پودمان ارائه می شود که افراد با توجه به علاقه می توانند شرکت کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی ناجا گفت: از هر رشته هم پودمان شماره یک آن ارائه می شود زیرا توالی پودمان وجود دارد و در هر گروه از پودمان ها پودمان های مرتبطی وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوقات فراغت اشتغال بختیاری جوانان آموزش های پودمانی ارائه می شود بختیاری گفت پودمان ها تک پودمان آموزش ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی از سوم لغایت چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

مسعود قاضی پور شیروان در گفتگو با خبرنگار دانشجو، درخصوص کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: این کنفرانس که برای اولین بار به بررسی مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد از سوم لغایت چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی ادامه داد: ۱۸۷مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریبا تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، آینده مشاغل، نقش بخش‌های دولتی و خصوصی در آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با موضوعاتی نظیر  جایگاه مهارت آموزی و چالش‌های آن برگزار می‌شود و راهکار‌ها توسط متخصصان تبیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت