Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:43:03 GMT

واردات ۳۰۴ راس گاو نژاد فلکویه از آلمان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۴۸۵

واردات ۳۰۴ راس گاو نژاد فلکویه از آلمان

با استفاده از تسهیلات ارزی بانک کشاورزی ۳۰۴ راس گاو فلکویه توسط مجتمع دامداری آوین دشت و دشت رادین از کشور آلمان خریداری و وارد کشور شد که با تکثیر آن در آینده نزدیک از واردات گوشت وکره بی نیاز می شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، معاون مدیرعامل مجتمع دامداری دشت رادین و آوین دشت روز دوشنبه ۵ پنجم اسفند ماه سال جاری در جریان تور رسانه ای بازدید از این مجتمع دامداری پیشرفته که به همت روابط عمومی بانک کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با اعلام مطلب فوق افزود: این نژاد گاوی، نژادی دو منظوره برای تولید شیر و گوشت است که در حال حاضر میزان جمعیت این نژاد گاوی در جهان به ۴۱ میلیون راس می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای خرید هر راس گاوفلکویه چهار هزارو و ۵۰۰ یورو هزینه شده است که به زودی ۳۹۰ راس دیگر وارد کشور خواهد شد.

 

داوود ناصری اضافه کرد: این نژاد گاوی با ۱۰ تن وزن قادر به تولید روزانه ۳۰ لیتر شیر با چربی بیش از  ۴ درصد است و ویژگی این نژاد در مقایسه با گاوهای "هلشتاین "در تامین گوشت است زیرا گاوهای " هلشتاین " تنها در تولید شیر کاربرد دارند ولی نژاد " فلکویه" علاوه بر تولید شیر در تامین گوشت که در حال حاضر مجبور به واردات آن هستیم بسیار تاثیر گذار است.

 

وی گفت: همچنین تکثیر این نژاد در کشور می تواند کره مورد نیاز داخل را تامین کند تا دیگر وابسته به واردات نباشیم.

 

ناصری با اشاره به این که واردات این نژاد گاوی در شرایط سخت تحریم ها انجام شده است گفت: در واردات این تعداد دام با موانع بسیاری مواجه بودیم اما با دعوت از طرفین آلمانی و بازدید آنان از مجتمع دامداری ما و شرایط نگهداری دام ها ، در عین تعجب نسبت به شرایط مطلوب موجود در دامداری که خلاف تصورشان بود با واردات این نژاد توسط ایران موافقت کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بانک کشاورزی بانک ها بانک مجتمع دامداری نژاد گاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته ۲۹ لیگ هندبال آلمان شد
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • حریق یک دامداری در سمنان
  • درخشش مازندرانی‌ها در مسابقات کاراته بزرگسالان دختر کشور
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان