Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ما در استان موارد بستری مشکوک به کرونا داشته‌ایم و از آن‌ها نمونه‌گیری هم انجام شده اما پاسخ همۀ نمونه‌ها در قزوین منفی بوده است.

محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: ما تا این لحظه ابتلای اثبات شده به کرونا در قزوین نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارداقیان با تأکید بر لزوم حفظ آرامش در جامعه عنوان کرد: ما در استان موارد بستری مشکوک به کرونا داشته‌ایم، از آن‌ها نمونه‌گیری انجام شده و پاسخ همۀ نمونه‌ها در قزوین منفی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: همۀ بیمارستان‌ها بیماران با علائم عفونت تنفسی را پذیرش می‌کنند، ولی اگر افرادی مشکوک به کرونا باشند به یکی از بیمارستان‌های استان که به‌عنوان مرکز در نظر گرفته شده است، ارجاع داده می‌شوند و در آنجا تحت مراقبت و آزمایش قرار می‌گیرند.

وی در ارتباط با شایعات مطرح شده در فضای مجازی در ارتباط با امکانات بهداشتی و تجهیزات ویژۀ پرسنل بخش مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا عنوان کرد: در حال حاضر تجهیزات ایمنی به قزوین رسیده است و در حال توزیع بین پرسنل بیمارستان ها است، البته قزوین هنوز استان آلوده به ویروس نیست و تجهیزات ویژه فقط به‌بخش‌هایی که مخصوص بستری بیماران مشکوک به کرونا است، داده می‌شود.

وی افزود: تجهیزات بهداشتی مورد نیاز در بخش‌های دیگر بیمارستانی نیز در حال توزیع است و به زودی گزارش تصویری توزیع این امکانات در بین پرسنل بیمارستانی نیز منتشر می‌شود تا شایعات موجود در این زمینه خاتمه یابند.

کمبود کیت آزمایش نداریم

ارداقیان در ارتباط با شایعات مربوط به نبود کیت آزمایش کرونا در قزوین عنوان کرد: تا سه روز گذشته موارد مشکوک کرونا در قزوین آزمایش نمی‌شد و همۀ نمونه‌ها به انستیتو پاستور ایران می‌رفت، ولی از سه روز پیش یک کارشناس از دانشگاه جهت آموزش به آنجا رفته و پس از آن هم به ما هم کیت آزمایش داده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه اکنون آزمایش ویروس کرونا در قزوین انجام می‌شود، عنوان کرد: از زمان انجام آزمایش در قزوین، هیچ گزارشی مبنی بر کمبود کیت اعلام نشده است، آزمایش‌ها در اینجا انجام می‌شود و جهت اطمینان یک دوره آزمایش هم به انستیتو پاستور ارسال می‌گردد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ارتباط با توصیه دانشگاه علوم پزشکی در مورد مراکز تجمع و امکان شیوع بیماری اظهار کرد: ما توصیه‌مان این است که مراکز تجمع به حداقل برسد، زیرا اجتماع افراد بالقوه می‌تواند مرکز انتقال ویروس باشد ولی تصمیم در مورد تعطیلی بعضی از مجامع و محافل و مکان‌ها مستلزم تصمیم‌گیری دستگاه‌های مربوطه و تصمیم جمعی مسؤولان ارشد در استان است که همۀ ابعاد آن سنجیده شود.

ارداقیان افزود: تا جایی که مکن است سعی کرده‌ایم تجمعات قابل تعطیلی را تعطیل کنیم، جلسات اداری و همایش‌های استان تعطیل شده‌اند و توصیه کرده‌ایم که اگر دستگاه‌ها نیاز به تجمع و نشست دارند به صورت وب و ویدئو کنفرانس انجام شود.

مردم به شایعات توجه نکنند

وی در ارتباط با تعطیلی مراکز آموزشی هم گفت: کلاس‌های مؤسسات آموزشی تا پایان این هفته تعطیل شده است و برای هفتۀ آینده هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان عنوان کرد: تقاضای ما از مردم این است که به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و آرام باشند، گاهی مطالب آموزشی متعددی می‌آید که بسیاری از آن‌ها مبنای علمی ندارد، به این معنا که برخی افراد با انتشار ویدئوهایی از افرادی که مدعی پزشکی یا پرستاری هستند، تلاش دارند شبهه پراکنی کنند، تقاضا داریم مردم منابع آموزشی را از سایت‌های معتبر وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بگیرند و به شایعات توجه نکنند، ولی با وسواس مسائل بهداشتی نظیر شستن دست‌ها و مسائل بهداشتی دیگر را رعایت کنند که ان‌شاء الله استان ما با کمترین آسیب از این دوره عبور کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آزمایش بیماری کرونا پیشگیری از بیماری کرونا کرونا ویروس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مشکوک به کرونا کرونا در قزوین کیت آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید میثم موسوی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیلاب، یک بیمارستان صحرایی در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزاتی پزشکی لازم برای ارائه خدمات درمانی احتمالی به صورت سرپایی در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود.

لازم به ذکر است، این بیمارستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برپاست.

کد خبر 6079752

دیگر خبرها

  • استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود
  • ۵ مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین 
  • استطاعت جسمی بیش از ۶۵۰۰۰ زائر حج تمتع تأیید شد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد