Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حسین عرفانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با بیان اینکه مقابله با کرونا ویروس در توان هیچ کشوری نیست، افزود: شناسایی، تحت کنترل گرفتن، مبارزه و مهار کرونا ویروس هدف اصلی ما است، اما آنچه در فضای مجازی بعضاً عامدانه و ناآگاهانه انتشار پیدا کرده حاشیه‌های کرونا را از خود این ویروس بزرگ‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا گفت: بیش از ۱۰۰۰ مورد بررسی شده و تعداد ۱۳۹ مورد ابتلاء و فقط ۱۹ مورد منجر به مرگ شده است و تعداد قابل توجهی از این بیماران بعد از بهبودی مرخص شده‌اند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص روند انتشار این ویروس در استان‌ها گفت: در ستاد ملی مبارزه با کووید ۱۹ (کرونا)، استان‌های کشور را به ۳ ناحیه تقسیم کردیم ناحیه سفید که در آن بیماری گزارش نشده و ناحیه زرد بیمار مراجعه کرده، ولی چرخه انتقال بین آنها برقرار نشده و ناحیه قرمز که بیماری در آن گزارش شده و چرخه انتقال هر چند به صورت محدود و هنوز گسترش حاد پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: برای این سه ناحیه از کشور باید تصمیمات مقتضی گرفته شود.

رئیس اداره مراقبت بیمارهای واگیر وزارت بهداشت درباره افزایش سرعت انتشار این ویروس گفت: ویژگی این ویروس، سرعت انتشار و ماندگاری محیطی بالاست، در حال حاضر انتقال این ویروس انسان به انسان و راه انتقال آن از طریق تنفس و سطوح آلوده است.

وی اضافه کرد: همانطور که این ویروس به راحتی انتشار پیدا می‌کند به راحتی هم قابل کنترل است، اما نباید عمر ۹ روزه این ویروس را نادیده گرفت.

عرفانی افزود: نگهداری حیوانات خانگی ممکن است ارتباطی با کرونا ویروس نداشته باشد، اما درجای خود مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله به ایران پس گرفت!

علیرغم انتشار گزارش‌ها و فیلم‌های متعدد از برقراری وضعیت عادی و آرامش در مناطق یاد شده در کشور، رسانه‌های آمریکایی ادعا کردند که اسرائیل حمله‌ای گسترده و موفق به ایران کرده است.

به گزارش برنا، همزمان با نشر گزارش‌هایی پیرامون فعال شدن پدافند هوایی کشور در برخی مناطق، رسانه‌های غربی، به‌خصوص رسانه‌های آمریکایی همچون سی ان ان،‌ای بی سی، ان بی سی و فاکس نیوز، با نشر اخبار کذب، جنگ روانی علیه ایران را آغاز کردند.

علیرغم انتشار گزارش‌ها و فیلم‌های متعدد از برقراری وضعیت عادی و آرامش در مناطق یاد شده در کشور، رسانه‌های آمریکایی ادعا کردند که اسرائیل حمله‌ای گسترده و موفق به ایران کرده است.

از طرفی، منابع همه گزارش‌های این رسانه‌ها، مقامات آمریکایی هستند. سی‌ان‌ان به نقل از منابع آمریکایی نوشته که این کشور از حمله اسرائیل به ایران خبر داشته است.

این در حالی است که هیچ فیلم یا عکسی از این حملات ادعایی توسط رسانه‌های آمریکایی منتشر نشد البته جروزالم‌پست عکسی از یک بمباران هوایی در غزه را به عنوان عکس انفجار در ایران منتشر کرد.

از سوی دیگر، خبرنگار اسرائیلی که به نقل از ABC مدعی حمله نیروی هوایی اسرائیل به ۷ شهر ایران بود، توییت خود را حذف کرد.

وار مانیتور اکانت ناظر بین‌المللی هم در واکنش به ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران نوشت: ناامیدکننده‌ترین پاسخی بود که تابحال دیده‌ام!

به نظر می‌رسد رسانه‌های غربی در حال انتشار خبر حملات خیالی به ایران هستند تا فشار ناشی از عملیات موشکی و پهپادی روز‌های گذشته علیه سرزمین‌های اشغالی را کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله به ایران پس گرفت!
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد