Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نجفی نظام آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو حوادثی که سال ۸۶ توسط دشمنان اسلام بر حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا وارد گشت بازسازی این حرم‌ها، گنبد و ضریح آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تاکید علما بر توسعه سامرا و اسکان دادن زائرین در خود حرم، ساخت فضاهای توسعه‌ای در دستور کار قرار گرفت که در این راستا مصلی و یک استراحتگاه با وجود تمامی امکانات رفاهی و قابلیت اسکان بالغ بر ۱۵ هزار نفر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: همچنین در سرداب غیبت که آغاز غیبت کبری امام زمان (عج) است به منظور جلوگیری از ازدحام بانوان و آقایان دو نیم ضریح اختصاص پیدا کرده است.

نجفی گفت: ساخت این دو نیم ضریح به استان مرکزی واگذار شده است به طوری که کارهای اولیه آن انجام شده، کارگاه‌های آن در شهرستان‌های اراک و زرندیه تجهیز و برخی از مواد اولیه تأمین شده است.

وی عنوان کرد: هزینه ساخت این دو نیم ضریح در مجموع پنج میلیارد تومان می‌باشد که توسط خیرین و مردم استان تأمین شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: یک خیر ساخت یکی از نیم ضریح‌ها به مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را عهده دار شده و تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان برای پیشرفت پروژه پرداخت کرده است.

نجفی گفت: سازه چوبی این دو نیم ضریح از چوب ساج با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان ساخته شده که هنرمندان قلم زن، منبت کار و… در کارگاه شهرستان زرندیه در حال انجام کارهای لازم بر روی آن هستند.

کد خبر 4864795

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیل نجفی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی عتبات عالیات انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش برف بارش باران شیراز دو نیم ضریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت سماق در اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نجفی گفت: گیاه دارویی سماق از محل اعتبارات طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اولین بار در روستا‌های آقبلاغ و قراجه حومه مرکزی جهادکشاورزی شهرستان اهر کشت شد.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که به هنگام کشت سماق باید در نظر گرفت این است که سماق از مقاومت خوبی در برابر تغییرات درجه حرارت برخوردار است حداقل و حداکثر درجه حرارت مطلق ثبت شده رویشگاه‌های آن به ترتیب ۲۵- و ۴۰+ است.

وی گفت:سماق در خاک‌های شنی، لومی و رسی با زهکش خوب رشد می‌کند همچنین توانایی رشد در خاک‌های فقیر و خاک‌های اسیدی، خنثی و قلیایی را نیز دارد سماق گیاهی نورپسند بوده و نمی‌تواند در سایه رشد کند این گیاه در برابر باد‌های قوی مقاوم است ولی در برابر باد‌های بحری مقاوم نیست.

نجفی افزود: از جمله مزایای مصرف سماق می‌توان به مبارزه با میکروب، مبارزه با عفونت‌های قارچی، مناسب برای دیابت، جلوگیری از پوکی استخوان و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: کشت سماق در منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق شیب دار حائز اهمیت است.

نجفی افزود: امیدواریم با اجرای هرچه بیشتر کلاس‌های آموزشی و ترویجی در مورد مراحل کاشت، داشت و برداشت این گیاه دارویی در منطقه توسط کارشناسان فعال بخش کشاورزی شاهد افزایش کشت سماق در سال‌های آتی در شهرستان اهر باشیم.

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • تکمیل مرحله اول ساخت اسکلت چوبی ضریح حرم بانوی کرامت
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • شوک به تراکتور با غیبت یک بازیکن مقابل استقلال
  • کشت سماق در اهر
  • دستگیری سارق ساختمان در حال ساخت در همدان