Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:44:43 GMT

انواع چای لاغری با جوابگیری قطعی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۰۴۴

انواع چای لاغری با جوابگیری قطعی

چای‌های لاغری اخیراً تبلیغات بسیاری داشته و کارشناس شرکت تولید کننده چای لاغری چندین بار در رسانه‌ها توضیح داده است در حالی که به طور مرتب از این چای استفاده کنید در مدت ۱ ماه ۳ تا ۷ کیلو هم کاهش وزن خواهید داشت.
 اغلب مردم اینگونه می‌اندیشند که چای لاغری، چون از مواد گیاهی ساخته شده ضرری ندارد و و بیشتر بانوان مشتاق خرید این چای‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چای‌های لاغری اخیراً تبلیغات بسیاری داشته و کارشناس شرکت تولید کننده چای لاغری چندین بار در رسانه‌ها توضیح داده است در حالی که به طور مرتب از این چای استفاده کنید در مدت ۱ ماه ۳ تا ۷ کیلو هم کاهش وزن خواهید داشت.

بعضی از مردم با علم به اینکه این راه آن‌ها را به مقصد نمی‌رساند همچنان دنبال راه‌های میان‌بر می‌گردند. نمونه واضحش افرادی هستند که می‌خواهند لاغر شوند، ولی حال و حوصله رژیم غذایی و ورزش را ندارند و سراغ روش‌هایی می‌روند که بدون زحمت چربی‌های اضافه بدنشان را آب کند. یکی از راه‌های میان‌بر استفاده از دمنوش و چای لاغری است. حال باید دید که آیا واقعا این چای‌های به اصطلاح چربی‌سوز که به ادعای تولیدکنندگانشان گیاهی هستند، هیچ عارضه‌ای ندارند؟

چای لاغری چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؟

انواع نوشیدنی‌های کافئین دار و پلی‌فنول‌ها مانند چای سبز، سیاه یا قهوه، جزو نوشیدنی‌های مدر به حساب می‌آیند که دفع آب از بدن را افزایش می‌دهند. زمانی که آب بدن بیشتر دفع شود، املاحی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم از بدن دفع می‌شوند و تعادل آب و الکترولیت بدن به هم می‌خورد. همچنین ترکیب‌های کافئین‌دار می‌توانند باعث کندی حرکات دستگاه گوارش شوند و یبوست را در پی داشته باشند. به‌همین دلیل در تولید چای‌های لاغری از ترکیب‌های ملین استفاده می‌کنند.

ترکیبات موجود در چای لاغری چیست؟

معمولا چای‌هایی که برای لاغری تولید و به بازار می‌رسند ترکیب‌هایی مانند چای سبز و مواد ملین دارند. یک متخصص طب سنتی بیان کرد: ترکیبات دمنوش‌های لاغری از گل‌های مختلف گیاهانی مثل زیره، گل ختمی و ... است که این‌ها را به حالت دم‌کرده تبدیل می‌کنند و حتما باید قبل از غذا مصرف شود که معمولا اشتها را کاهش می‌دهند.

آیا چای لاغری واقعا وزن را کاهش می‌دهد؟

این چای‌ها که نوعی دمنوش محسوب می‌شوند، شامل ترکیبات گیاهی هستند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها اشت‌ها را کم می‌کند و کاهش وزن هم تنها با کاهش اشتها میسر نمی‌شود. چراکه با کاهش اشتها در یک فرد چاق سوخت و ساز بدن افزایش نمی‌یابد و افراد چاق معمولا در متابولیسم سلولی اختلال دارند؛ بنابراین اگر فردی رژیم غذایی اصولی نداشته باشد یا در طول روز فعالیت بدنی انجام ندهد نمی‌تواند فقط با چای لاغری، امیدی به کاهش وزن داشته باشد. کاهش وزن در اثر برهم زدن موازنه دریافت و سوزاندن کالری رخ می‌دهد و این اتفاق هم فقط با نوشیدن یک نوع چای خاص نمی‌افتد؛ بنابراین این نوشیدنی‌ها خاصیت لاغرکنندگی به معنی کم شدن چربی بدن را ندارند.

آشنایی با ماهیت انواع چای لاغری

چای‌ها بر اساس اینکه چطور برگ‌های تازه چای خشک میشوند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، اما همه چای‌های واقعی از گیاه کاملیا سیننسیس بدست می‌آیند و در فرآیند برداشت تا خشک شدن روش‌های متفاوتی دارند. زادگاه اصلی این نوشیدنی آسیا است و در چین و هند بیشتر مصرف دارد. چای یک نوشیدنی قویست و در درمان مشکلات قلبی، دیابت و افزایش سطح انرژی می‌تواند مفید باشد.

آیا مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی عوارض خاصی دارد؟

مصرف مداوم ملین‌ها باعث ایجاد اختلال در جذب موادمغذی می‌شود. یعنی زمانی کـه بعد از یک ماده غذایی چای لاغری می‌نوشیم، مانع جذب ویتامین‌ها و املاح یا حتی پروتئین و چربی موجود در غذا در بدن می‌شویم و این مسئله در طولانی‌مدت، هم بدن را با کمبود‌های تغذیه‌ای مواجه می‌کند و هم اختلالات گوارشی شدیدی ایجاد می‌کند.

افرادی کـه این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند ممکن اسـت نتایج مطلوبی در کوتاه‌مدت بگیرند، اما عوارض و آسیب‌هایی کـه بدن آن‌ها را در آینده درگیر خواهد کرد، آزاردهنده خواهد بود. حتی روش‌های کوتاه‌مدت غیر اصولی می‌توانند آسیب‌های بعضاً جبران ناپذیری بر اندام‌های حیاتی بدن مانند کبد و کلیه‌ها بگذارند و باعث از دست رفتن این ارگان‌های حیاتی شوند.

چای سفید: سلول‌های چربی را خرد می‌کند

این چای طعم ملایمی دارد، اما مطمئنا وقتی که به چربی شما می‌رسد، این گونه رفتار نمی‌کند. عصاره چای سفید برای کمک به تجزیه سلول‌های چربی و جلوگیری از انباشت بافت چربی مفید است چرا که حاوی آنتی اکسیدان بالایی است.

چای سبز: کاهش وزن با کافئین

یکی دیگر از مواد سرشار از آنتی اکسیدان چای سبز است. ترکیب کافئین و ECGC موجود در این چای به کاهش وزن و حفظ لاغری کمک می‌کند. چای سبز کافئین کمتری نسبت به چای سیاه دارد و هر روز نوشیدن آن هیچ تاثیری روی خواب نمی‌گذارد.

چای ماته: کاهش قند خون

این چای آمریکای جنوبی دارای مواد تحریک کننده مانند کافئین، تئوفیلین و تئوبرومین است. در یک تحقیق بر روی حیواناتی که رژیم با چربی بالا داشتند، مشخص شد آن‌هایی که یربا ماته مصرف می‌کردند سطح قند خون پایین‌تری داشتند و وزن آن‌ها نیز به همان میزان کاهش داشت. یربا ماته یک جایگزین بدون تلخی برای قهوه در نظر گرفته می‌شود بنابراین آن را جایگزین قهوه فردا صبح خود نمایید.

چای ایلانگ: کمک به متابولیسم چربی‌ها

این چای طعم لطیف، اما جسورانه‌ای به دمنوش می‌دهد و خوشبختانه به افزایش توانایی بدن برای سوختن چربی کمک می‌کنند. هنگامی که شرکت کنندگان چاق و دارای اضافه وزن برای ۶ هفته چای ایلانگ مصرف کردند، حدود دو سوم آن‌ها بیش از یک کیلوگرم وزن و ۱۲ درصد چربی شکم را از دست دادند. همچنین این افراد در انتهای تحقیق درصد کلسترول و تری گلیسرید سالمتری داشتند.

چای سیاه: چربی‌ها را بلوکه می‌کند

احتمالا چای سیاه برای شما آشناتر از سایر چای‌ها باشد و بخشی از سبک زندگی شما برای آغاز روز و رفع خستگی. چای سیاه به هنگام داشتن رژیم غذایی با چربی بالا می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند و احتمالا به این دلیل است که جذب چربی را در طول هضم مسدود می‌کند. البته چای سیاه حاوی ترکیبات گیاهی به نام پلی فنل‌ها یعنی تئافلاوین‌ها و تیروبیگان‌ها است که ممکن است مسئول مسدود کردن چربی‌ها باشند.

چای لاغری نعناع: رفع گرسنگی با بوی نعناع

وقتی شما این دمنوش را بنوشید، بهتر است محکم بینی خود را بالا بکشید. کسانی که هر دو ساعت یکبار اسانس نعناع را تنفس نمایند به مدت ۵ روز کالری و شکر کمتری مصرف می‌کنند. به نظر می‌رسد که یک روش مفید و جالب برای غلبه بر گرسنگی است و بر خلاف شکلات‌های نعنایی، چای نعناع یک ماده‌ای است که حتی مقدار زیاد آن هم کالری ندارد.

چای ماچا: همراه با ECGC فراوان

این چای از برگ‌های پودر شده چای سبز در آب گرم درست می‌شود و به همین دلیل آنتی اکسیدان بیشتری دارد. یک مطالعه در دانشگاه کلرادو این دو را مقایسه کرد و پی بردند که نوشیدن چای ماچا ۱۳۷ برابر ECGC ماده بالابرنده متابولیسم را نسبت به چای سبز به بدن می‌رساند. اگر شما چای ماچا را خیلی تلخ مزه می‌دانید مقداری شیر در آن بریزید و با مقداری عسل شیرین کنید تا یک چای لاته ماچا خوشمزه داشته باشید.

چای زنجبیل: کاهش گرسنگی و افزایش سیری

وقتی می‌خواهید با سرعت روحیه خود را بالا ببرید، چای زنجبیل بخورید. خوردن رنده شده ریشه زنجبیل به خودی خود التهاب و فشار خون را کاهش می‌دهد و افرادی که نوشیدنی زنجبیل را با صبحانه می‌نوشند گرسنگی کمتر و سیری بیشتری را در طول روز احساس می‌کنند.

چای رازیانه: لاغری هنگام خواب

بعضی غذا‌ها همچون رازیانه سطوح ملاتونین را افزایش می‌دهند، هورمونی که کمک می‌کند بدن شما در طول شب سوخت و ساز انجام دهد و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی منجر می‌شود.

چای بابونه: رفع اضطراب

دلایل متعددی وجود دارد که کارشناسان خواب به شما بگویند که قبل از خواب چای بابونه مصرف کنید. یکی از آن دلایل خاصیت تسکین دهنده بخشی است و دوم اینکه این گیاه بدون کافئین است و شما را بیدار نگه نمی‌دارد. سومین دلیل این است که دارای خواص دارویی است و فعالیت سیستم عصبی شما را آرام می‌کند تا نگرانی شما را از بین ببرد. با توجه به اینکه یک خواب کامل شبانه داشتن وزن مناسب را تقویت می‌کند، این یک عادت خوب برای لاغر شدن است که باید به آن توجه کنید.       منبع:برترین ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لاغری کاهش وزن پارسی خبر نوشیدنی ها چای لاغری کاهش وزن چای سیاه چربی ها چای سبز چای ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم ردیف اول بیماری کبد چرب بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان شبکه پیچیده‌ای از ارتباطات را میان بافت‌هایی کشف کرده‌اند که به کبد امکان می‌دهد تا دمای بدن را تنظیم کند. آن‌ها دریافتند که ترشح مولکولی به نام "اینترلوکین ۱۲" (IL-۱۲) توسط سلول‌های ایمنی موجود در کبد، تولید گرما توسط چربی قهوه‌ای را کاهش می‌دهد.

زمانی که افزایش وزن در شخصی آغاز می‌شود، چربی در بافت چربی تجمع می‌کند، اما در نهایت، چربی در کبد نیز انباشته می‌شود. این فرآیند به عنوان "استئاتوز کبدی" (hepatic steatosis) یا "بیماری کبد چرب" شناخته می‌شود. این وضعیت با بروز التهاب مزمن به واسطه سلول‌های ایمنی التهابی همراه است که مولکول‌های مسئول پیشروی بیماری را ترشح می‌کنند.

این پژوهش جدید نشان می‌دهد که یکی از این مولکول‌ها، اینترلوکین ۱۲ است که تولید پروتئین دیگری به نام "FGF ۲۱" را در کبد متوقف می‌کند. کاهش FGF ۲۱، به کاهش تولید گرما توسط چربی قهوه‌ای منجر می‌شود.

همچنین، پژوهشگران دریافتند که تولید اینترلوکین ۱۲ توسط این سلول‌های ایمنی، به واسطه پروتئین "کیناز p ۳۸" یا (kinase p۳۸) فعال می‌شود. این موضوع، نقش کیناز p ۳۸ را در تنظیم عملکرد غدد درون‌ریز کبد و متابولیسم کل بدن مشخص می‌کند.

"ماریا کرسپو" (María Crespo)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما دریافتیم که وقتی مسیر‌های استرس-کیناز را در ماکروفاژ‌ها حذف می‌کنیم، این سلول‌ها ظرفیت سازگاری با رژیم غذایی چرب را از دست می‌دهند، میزان تولید اینترلوکین ۱۲ را بالا می‌برند و تولید گرما را کاهش می‌دهند.

مولفه التهابی چاقی، بسیار مهم است، زیرا در بروز دیابت، بیماری کبد چرب و سرطان کبد نقش دارد.

این پژوهش نشان می‌دهد که اینترلوکین ۱۲ ترشح‌شده توسط ماکروفاژ‌های نفوذی به کبد، تولید FGF۲۱ را متوقف می‌کند. FGF۲۱، هورمونی است که در کبد تولید می‌شود و با گرمازایی در چربی قهوه‌ای، مصرف انرژی بدن را تنظیم می‌کند. اگرچه گروه‌های پژوهشی دیگر گزارش کرده‌اند که گرمازایی، توسط ماکروفاژ‌ها در بافت چربی تنظیم می‌شود، اما این نخستین پژوهشی است که تنظیم گرمازایی توسط ماکروفاژ‌ها را در اندام دیگری و از طریق یک مکانیسم کاملا متفاوت نشان می‌دهد.

هنگامی که پژوهشگران اینترلوکین ۱۲ را به موش‌ها تزریق کردند، کاهش سریع سطح FGF۲۱ در گردش را مشاهده کردند که در عرض چند ساعت شناسایی شد.

دکتر "ماگدالنا لیوا" (Magdalena Leiva)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ارتباط بین اینترلوکین ۱۲ و FGF۲۱، پیامد‌های مهمی را برای درمان این بیماری مخرب مرتبط با سرطان دارد، زیرا درمان با اینترلوکین ۱۲ در اصل، مصرف انرژی بدن را کاهش می‌دهد و می‌تواند کاهش وزن را در بیماران مبتلا به سرطان محدود کند.

همچنین این پژوهش، ارتباط بین اینترلوکین ۱۲ و پیش‌آگهی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب را شرح می‌دهد. دکتر "گوادالوپ سابیو" (Guadalupe Sabio)، سرپرست این پژوهش گفت: ما دریافتیم که اینترلوکین ۱۲ در کبد بیماران چاق افزایش می‌یابد و این موضوع، ارتباط مستقیمی با آسیب کبدی بدتر دارد. این نتیجه نشان می‌دهد که اینترلوکین ۱۲ به پیشروی استئاتوز کمک می‌کند و می‌توان از آن به عنوان یک نشانگر جدید بیماری و همچنین، به عنوان یک هدف برای درمان بیماری استفاده کرد.

این پژوهش، اهمیت تولید گرما در بدن را در کنترل چاقی نشان می‌دهد، زیرا فعال شدن این فرآیند به سوختن انرژی، کاهش وزن و بهبود دیابت می‌انجامد. همان گونه که پژوهشگران اشاره کردند، در حال حاضر دارو‌هایی در بازار وجود دارند که سطح اینترلوکین ۱۲ را کاهش می‌دهند و می‌توان از آن‌ها برای درمان بیماران مبتلا به چاقی یا سندروم متابولیک استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • با این رژیم پنج روزه تقلیدی از روزه داری چربی شکم تان را از بین ببرید
  • ۹ عادت‌ معمولی که شما را چاق می‌کند
  • رژیم بگیرید و لاغر بمانید
  • متهم ردیف اول بیماری کبد چرب بشناسید
  • رژیم‌های لاغری فوری چه بلایی سرتان می‌آورد؟
  • فواید روزه گرفتن برای بدن
  • رژیم آب مفید یا مضر است؟
  • مهمترین اشتباهات رژیم لاغری
  • ۵ نوشیدنی مفید برای چربی‌سوزی
  • رژیم 3 روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن