Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:49:17 GMT

چه غذا‌هایی بخوریم تا بهتر بخوابیم؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۱۶۵

چه غذا‌هایی بخوریم تا بهتر بخوابیم؟

اگر از این پهلو به آن پهلو می‌شوید و خوابیدن برایتان سخت است، کمی غذا در معده شما ممکن است کمک کند. پرخوری نکنید. یک وعده غذایی سنگین سیستم گوارشی شما را درگیر می‌کند و باعث می‌شود راحت نباشید و نتوانید استراحت تسکین‌دهنده داشته باشید. میان وعده را کوچک نگه دارید و حتما آن را یک ساعت قبل از خواب تمام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لالایی کربوهیدرات‌ها
شب‌ها وقتی که خوابتان نمی‌آمد، یک میان وعده بخورید. دسته‌ای از کربوهیدرات‌ها و لبنیات مانند لالایی شما را می‌خوابانند. غذای مناسب می‌تواند به خواب راحت کمک کند. مثلا این غذا‌ها را امتحان کنید: کراکر با پنیر، نان با شیر و مخلوط غلات با ماست.

کافئین پنهان‌
می‌دانید که یک فنجان قهوه هنگام عصر ممکن است خوابتان را به هم بزند. اما منابع کافئینی که خیلی واضح نیستند را نیز فراموش نکنید، مانند: شکلات، کاکائو، نوشابه، قهوه بدون کافئین، چای.
حتی مقادیر کمی کافئین در شکلات و نوشیدنی‌های بدون کافئین می‌توانند شما را بیدار نگه دارند. برای خواب بهتر، ۴ تا ۶ ساعت قبل از خواب تمام مواد کافئین‌دار را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
الکل یکی از همان مواردی است که شما را دچار بدخوابی می‌کند؛ ممکن است سریعتر خوابتان ببرد، اما بعداً برعکس می‌شود. چندین بار از خواب بیدار شدن، از این پهلو به آن پهلو شدن، تعریق شبانه و کابوس از عوارض نوشیدن الکل قبل از خواب است. برای داشتن خواب خوب شبانه، عاقلانه است که از مصرف الکل بپرهیزید.

با غذا‌های ادویه‌دار خواب در کار نیست
مراقب غذا‌های سنگین و پرادویه باشید. اگر با شکم پر دراز بکشید، ممکن است احساس راحتی نکنید. سیستم گوارشی شما هنگام خواب آرام کار می‌کند و ممکن است باعث بی‌خوابی ناشی از سوزش قلب شود. مطمئن شوید وعده اصلی خود را حداقل ۴ ساعت قبل از خواب بخورید.       منبع:راستینه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خواب خواب شبانه پارسی خبر قبل از خواب غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند

ایتنا - امروزه بسیاری از افراد انواع مختلف نوشیدنی‌ها را بدون در نظر گرفتن تأثیر منفی آن ها بر سلامت کلیه‌ها می‌نوشند. اما مصرف برخی نوشیدنی‌ها به ویژه در ساعات ابتدایی روز می‌تواند به کلیه آسیب جدی برساند.
چهار نوع نوشیدنی رایج وجود دارد که افراد صبح‌ها مصرف می‌کنند و به طور چشمگیری به سلامت کلیه‌ها آسیب می‌رساند.

اول، نوشیدنی‌های غنی از کافئین مانند قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی زا. مصرف بیش از حد کافئین باعث افزایش جریان خون و فشار خون می‌شود که خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. همچنین، کافئین باعث تکرار ادرار می شود که ممکن است منجر به کم‌آبی و افزایش خطر تشکیل سنگ کلیه شود.

دوم، نوشیدنی‌های انرژی‌زا. این نوشیدنی ها حاوی مقادیر بالای کافئین و مواد محرک هستند که منجر به تکرر دفعات مراجعه به دستشویی و کم آبی می شود. این امر به سلامت کلیه ها آسیب می رساند و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

سوم، نوشیدنی های گازدار. این نوشیدنی ها غنی از کافئین و شیرین کننده های مصنوعی هستند که خطر کم آبی و تکرر ادرار را افزایش می دهند. این موارد به طور منفی بر سلامت کلیه ها تأثیر گذاشته و خطر تشکیل سنگ کلیه را بالا می برد.

چهارم، شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده در آبمیوه های بسته بندی و سایر نوشیدنی ها. این مواد باعث می شوند که کلیه ها تلاش بیشتری برای دفع آن ها انجام دهند که در درازمدت به سلامت آن ها آسیب می رساند.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • کلوپ: شرایط نسبت به بازی با بارسلونا متفاوت است؛ اگر شکست می‌خوریم، باید به زیباترین شکل شکست بخوریم
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند