Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@01:47:30 GMT

پنج پل موقت لرستان از خطر تخریب حفظ شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۳۳۶

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: پنج دستگاه از پل های موقت مسیر سیل با اقدامات پیشگیرانه راهداری از خطر تخریب حفظ شد و تلاش برای ساماندهی خسارات سیل همچنان ادامه دارد.

عباس شرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تجربیات سیل گذشته، شامگاه دوشنبه پنجم اسفند ماه در اقدامی پیشگیرانه با تخریب خاکریز پل های موقت و پل شاهیوند شهرستان چگنی، زیودار، کلات زیودار، چم مهر و بابازید شهرستان پلدختر به منظور هدایت بخشی از آب رودخانه از طریق کانال ایجاد شده، این پلها از خطر تخریب حفظ شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت:در چهار روز اخیر ۴۰۰ راهدار در قالب ۴۰ تیم فعال با ۲۸۸دستگاه ماشین آلات مشغول خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم افزایش شدید سطح آب رودخانه های استان و طغیان رودخانه های فصلی و دائمی، با توجه به آمادگی راهداری لرستان و شناسایی نقاط بحرانی، تاکنون انسداد و آبگرفتگی قابل توجهی بجز در محور قدیم خرم آباد- پلدختر گزارش نشده و تلاش راهداران بدون وقفه ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به تخریب پل های چم شهران و دوآب یاد آور شد: این پل ها در سیل فروردین ۹۸ تخریب شدند که راهداری به علت عدم تامین اعتبار لازم جهت احداث پل های جدید، مجبور شد به منظور تسریع در برقراری تردد اهالی منطقه، نسبت به نصب عرشه فلزی پل ها به صورت موقت در همان محل جانمایی قبلی اقدام نماید.

شرفی خاطر نشان کرد: طراحی و برآورد پل جدید توسط مشاورین ذیصلاح انجام گرفته است و درصورت تامین اعتبار نسبت به احداث پل جدید با طراحی متفاوت از سازه های موجود و متناسب با شرایط منطقه اقدام خواهد شد. 

وی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی راهداران جهت رفع آبگرفتگی، ریزش و رانش های محورها، کمترین انسداد راه بویژه راه روستایی نسبت به حجم سیل صورت گرفت تعداد زیادی از روستاها بلافاصله بازگشایی شدند و در حال حاضر راه ارتباطی ۲۷۷ روستا مسدود است که تلاش راهداران برای بازگشایی روستاهای باقی مانده ادامه دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت بیش از ۱۱۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اقامت ۱۱۳ هزار و ۴۲۱ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی استان خبر داد.

عطا حسن‌پور امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این میزان اسکان و اقامت تعداد ۲۹ هزار و ۳۶۴ نفر در اقامتگاه‌های رسمی نظیر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانپذیرها و اقامتگاه‌های بومگردی اسکان و اقامت داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از این تعداد؛ ۸۱ هزار و ۴۷۷ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۲ هزار و ۵۸۰ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان یافته‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: این تعداد مسافر نوروزی در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۸ فروردین در مراکز یاد شده حضور و اقامت داشته‌اند.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به ۲۴۹ مورد بازدید نظارتی از مراکز و اماکن یاد شده ادامه داد: در مدت یاد شده ۱۶۸ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و ۵۶ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های خدمات رسان پای کار در تعطیلات نوروزی
  • اقامت بیش از ۱۱۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • خطر تخریب پل رودخانه فیض‌آباد پیشکوه
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • احداث ۱۵ کیلومتر دیواره ساحلی در محور پلدختر به خرم آباد
  • پایش سردهنه های انهار کشاورزی منشعب از رودخانه ساروق در تکاب
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد