Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مثبت اعلام شدن نمونه آزمایش یک بیمار شهرضایی به کرونا ویروس خبر داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در اصفهان اظهار داشت: موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در اصفهان به 8 نفر رسید که یک مورد منجر به مرگ یک خانم ۶۴ ساله، ۳ نفر ترخیص و ۴ نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال اعلام آمار موارد قطعی کرونا توسط سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یک مورد تست فرد ابتلا به کرونا ویروس در شهرضا مثبت اعلام شد که در این زمینه حجت‌اله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این بیمار که چند روز پیش با علائم بالینی بیماری تنفسی و سابقه سفر به قم و بازگشت به شهرضا را داشت امروز پنجشنبه نتیجه آزمایش وی از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که تاکنون از مواردی که برای آزمایش کرونا به تهران ارسال شده بود تنها همین یک نمونه مثبت اعلام شد، افزود: بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد و اقدامات حفاظتی و بهداشتی از فرد مبتلا و خانواده وی بر اساس دستورالعمل انجام شده است.

وی بیان کرد: ما معتقدیم که باید با مردم رو راست و صادق باشیم، بنابراین تأکید می‌کنم که اخبار مربوط به این بیماری را از منابع معتبر اخذ کنند و با رعایت اصول بهداشت فردی و خود مراقبتی بر این بیماری غلبه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ویروس تست کرونا مثبت اعلام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • ستاد انتخابات کشور: دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • سخنگوی وزارت خارجه: تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه اقدامی مثبت است، اما ناکافی
  • سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد؛ تصویب قطعنامه آتش بس در غزه گامی مثبت اما ناکافی
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی