Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اعلام اینکه تعطیل شدن یا نشدن کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان منوط به نظر استانداری و شورای تأمین استان و شهرستان است، از ضدعفونی کردن کتابخانه‌ها، سالن‌های مطالعه و همچنین در نظر گرفتن مکانی مشخص، برای نگهداری کتاب‌هایی که طی این روزها به کتابخانه بازگردانده می‌شود خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر هلاکویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از همان روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور، تدابیری را برای پیشگیری از شیوع و جلوگیری از ابتلا به این بیماری اندیشیده که شامل ضدعفونی کردن تمام کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ویروس تا چند ساعت روی سطوح باقی می‌ماند، برای کتاب‌های به امانت برده شده‌ای که این روزها به کتابخانه برگردانده می‌شوند، مکانی مشخص در نظر گرفته‌ایم تا این کتاب‌ها به مدت سه روز آنجا بمانند و بعد به مخزن اصلی منتقل شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت جهت حفظ سلامتی همکاران و اعضا، سعی شده تا از حجم برنامه‌های جمعی و گروهی کاسته شود. همچنین، تلاش کرده‌ایم که سوای این اقدامات، با عنایت به دو رسالت اصلی کتابخانه‌ها مبنی بر آموزش و اطلاع‌رسانی، دربارۀ شیوه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیز اطلاع‌رسانی مناسبی را انجام بدهیم و موارد لازم را به اعضا گوشزد کنیم.

هلاکویی با تاکید بر همکاری کتابخانه‌ها با شبکه بهداشت در سراسر استان گفت: در صورت موافقت شورای تأمین استان و شهرستان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها نیز با هماهنگی استانداری و فرمانداری تعطیل می‌شوند.

وی افزود: در شهرستان کاشان و آران و بیدگل، روزهایی که مدارس و مراکز آموزشی تعطیل بوده‌اند، کتابخانه و سالن‌های مطالعه نیز تعطیل‌شده‌اند اما در شهرستان‌هایِ دیگر اصفهان، تعطیل شدن یا نشدن کتابخانه‌ها، منوط به نظر شورای تأمین و به‌تبع تصمیمی است که برای باز شدن یا نشدن مدارس گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتابخانه های عمومی کروناویروس کتابخانه های عمومی استان اصفهان اداره کل کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز