Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@14:22:24 GMT

کاهش ۶۰ درصدی بارش های تهران نسبت به بلند مدت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۷۸۴

کاهش ۶۰ درصدی بارش های تهران نسبت به بلند مدت

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا خانیکی، با بیان این مطلب گفت: بر اساس نقشه‌ها و اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های آب و هواشناسی، استان در بهمن ماه سال جاری با ۱۵.۶ میلی‌متر بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵۷ درصدی و نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

خانیکی افزود: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا پایان بهمن ماه در استان برابر ۱۶۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلی‌متر بوده که نبست به مدت مشابه سال گذشته با مقدار ۲۱۵.۱ میلی‌متر و نسبت به میانگین بلندمدت با مقدار ۱۴۹.۴ میلی‌متر به ترتیب با کاهش ۲۲ و افزایش ۱۱ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: از مجموعه ۱۵ ایستگاه مبنای باران‌سنجی محدوده عملکرد استان تهران، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ بهمن ماه، مربوط به ایستگاه باران‌سنجی رودک در حوضه لواسانات معادل ۳۳۵ میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی چشمه اعلا با میزان ۲۹۰.۱ و کمترین میزان آن مربوط به ایستگاه باران‌سنجی فیروزکوه با ۱۰۳.۵ میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی سیمین‌دشت معادل ۹۶.۹ میلی‌متر بوده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه توزیع بارش‌ها در بهمن سال آبی جاری بر خلاف ماه‌های گذشته نشان از پر بارشی ارتفاعات نسبت به دشت دارد، خاطرنشان کرد: به‌دلیل پایین بودن سهم بارش‌ها در سال‌های اخیر، افزایش‌های جزئی بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تأثیر چندانی بر منابع آب نداشته و خشکسالی همچنان ادامه دارد که این واقعیت لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت تأمین و مصرف آب و انرژی در سطح کشور را پررنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شهر تهران بارش باران بارش برف بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح گفت: سد کوثر ۱۰۰درصد پر شده و سرریز شد، سد چم‌شیر قریب به ۷۰۰ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را مهار کرده است، همچنین ظرفیت ۹ میلیون متر مکعبی سد شاه قاسم یاسوج نیز در حال تکمیل شدن است و در همین هفته سر ریز خواهد کرد. وی اظهار کرد: میانگین بارش استان به حدود ۶۴۰ میلی متر در سال آبی جاری رسیده که حدود ۵.۶ درصد افزایش بارش را نسبت به دراز مدت داشته است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیشترین بارش استان در ایستگاه‌های باران سنجی طسوج در شهرستان چرام به میزان ۱۳۳۰ میلی متر و ایستگاه دشتروم بویراحمد با حدود ۱۲۰۰ میلی متر به ثبت رسید. مصلح با بیان اینکه وضعیت سد‌های استان نرمال است و هیچ‌گونه مشکلی برای تامین آب شرب صنعت و کشاورزی نداریم، تصریح کرد: در سد کوثر تامین آب در همه بخش‌ها با اطمینان بالا در حال انجام است و در مورد سد شاقاسم هم نگرانی نخواهیم داشت، زیرا ظرفیت آن درحال تکمیل شدن است. وی بیان کرد: همچنین در سد چمشیر نیز حجم آب این سد به ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که قاعدتا امکان استارت نیروگاه‌های برقابی این سد در فصل تابستان وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • کاهش دما و بارش باران در تهران