Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:45:32 GMT

«حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی حکومت‌ها است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۷۸۵

«حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی حکومت‌ها است

محمدجواد آذری جهرمی در آستانه سالروز تأسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات در این پیام به اهمیت نقش و جایگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات اشاره کرد و گفت: این جایگاه به حدی رسیده است که برای زندگی روزمره همه اقشار مردم امری کاملاً عادی و لازم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرعت تحولات و تغییرات ارتباطات و فناوری اطلاعات دنیایی غیرقابل‌پیش‌بینی را حتی برای آینده نزدیک متصور کرده است و حتی مفهوم حکمرانی را تغییر داده به‌گونه‌ای که «حکمرانی هوشمند» تنها راه پیش روی دولت‌ها و حکومت‌ها قرارگرفته است.

وی تاکید کرد: نسل پنجم تلفن همراه، اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تحلیل کلان داده‌ها و بسیاری رویکردهای جدید تصویر آینده زندگی را تغییر خواهند داد و به همین جهت تحقیق و پژوهش در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بایستی با سرعتی بیشتر از انتظار جامعه حرکت کند تا بتواند پیشران توسعه و نوآوری باشد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدمت ۴۹ ساله، نقش مؤثری در پیشرفت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در برهه‌های مختلف ایفا کرده و امروزه به یکی از مراکز علمی پژوهشی مؤثر در ارتقاء فناوری‌های نوین ارتباطی تبدیل شده است.

او افزود: انتظار می‌رود پژوهشگران، محققان و کارکنان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش و جدیت خود را برای به‌روزرسانی علم و دانش و حرکت بر لبه فناوری‌های نوین به کار بندند و با استفاده از ظرفیت سایر مراکز علمی و دانشگاهی و هم‌افزایی دانش، نویدبخش آینده‌ای روشن برای فعالین ICT و مردم عزیز کشورمان به‌عنوان کاربران نهایی باشند.

بسیار تمایل داشتم که هم‌زمان با سالروز تأسیس این پژوهشگاه ضمن بازدید و گفت‌وشنود رودررو با اندیشمندان و محققان در برنامه افتتاح برخی پروژه‌ها نیز در پژوهشگاه حضور یابم که با توجه به‌ضرورت رعایت مسائل بهداشتی اخیر و توصیه به عدم انجام نشست‌های عمومی، میسر نشد.

دهم اسفندماه سالروز تأسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همه کارکنان، پژوهشگران و مدیران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک می‌گویم و امیدوارم با تلاش همه شما، هم گام با شتاب حاکم بر پیشرفت فناوری، سربلندی روزافزون ایران عزیزمان را نظاره‌گر باشیم.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی‌ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مغز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. از ماموریت‌های اصلی این پژوهشگاه نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه‌ریزی خردمندانه همراستا با اولویت‌های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور است.

پژوهشگاه به عنوان بازوی توانمند مشاوره وزارتخانه است که می‌بایست با ایفای نقشی موثر در راستای گسترش و بهبود پژوهش و تولید دانش، زمینه تحقق اهداف مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات در سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه‌های توسعه پنجساله را فراهم آورد.  

برچسب‌ها محمد جواد آذری جهرمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد جواد آذری جهرمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی محمد جواد آذری جهرمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و بیستمین کنگره فناوری سلول‌های بنیادی، ۷ تا ۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در شهر تهران برگزار می‌شود.

تاکنون بیست و چهار دوره از این کنگره علمی- بین‌المللی که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با حضور گسترده دانشمندان از سراسر جهان با موفّقیت انجام شده است.

دو کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل و فناوری سلول‌های بنیادی به زبان انگلیسی و سمینار پرستاری و مامایی به زبان فارسی با امتیاز بازآموزی خواهند بود.

علاقمندان می‌توانند چکیده مقاله‌های علمی خود را تا نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به پژوهشگاه رویان ارسال کنند. بهترین مقاله‌ها، پس از داوری نهایی ۱۵ تیرماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد