Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:31:05 GMT

تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۷۸۸

تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

رضا محمدی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این استان افزود: هم‌اینک ماسک کافی برای عرضه در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه لوازم بهداشتی وجود ندارد و با توجه به اولویت‌بندی در حال حاضر ماسک در  مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه ظریف مصور بخشی از خط تولید خود را به تولید ماسک‌های پارچه‌ای اختصاص داده و امید می‌رود با تایید نهایی در بازار استان توزیع و بخشی از نیاز ما را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی، همچنین به کمبود محلول ضدعفونی‌کننده در استان اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل نیز خط تولید محلول و ژل عفونی‌کننده در شرکت داروسازی حنان بروجن راه‌اندازی شده است و این تولیدات از اواسط هفته آینده در داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای رفع کمبود دستکش نیز با چند کارخانه و شرکت مکاتبه شده و امید می‌رود بخشی از نیاز خود را از این طریق تامین کنیم.

محمدی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، افزود: تنها پرسنل بیمارستانی، افراد بیمار و کسانی که از بیماران مراقبت می‌کنند ، نیاز به استفاده از ماسک دارند.

وی با اشاره به کنترل بازار استان و مقابله با احتکار و تخلف در عرضه مواد بهداشتی، خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی تشکیل شده است و به طور مستمر بر بازار استان نظارت می‌کند.

به گزارش ایرنا، کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعدادی بیمار مشکوک در استان بستری شده‌اند اما تاکنون جواب آزمایشاتی که به استان اعلام شده، منفی بوده است.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که با توجه به شیوع بیماری در استان‌های همجوار ، امکان ورود این ویروس در استان وجود دارد و باید تمامی امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با آن به کار گرفته شود.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری سازمان غذا و دارو ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: با کاهش دمای صبحگاهی احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی پیش بینی می‌شود.
مبینی افزود: برای روز‌های پنج شنبه و جمعه آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری در پاره‌ای مناطق رگبار بهاری و رعد وبرق گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری
  • وقوع ۱۴ مورد واژگونی خودرو در چهارمحال و بختیاری