Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، عباس زارع گفت : با توجه به شرایط موجود کشور و استان تصمیم گرفته شد که برای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری در مراکز فرهنگی و هنری استان، فعالیت این مراکز به مدت یک هفته دیگر نیز تعطیل باشد.

وی افزود: ابتدای این هفته نیز در اطلاعیه‌ای همه برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی استان تا جمعه ۹ اسفند متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : از همه فعالان فرهنگی و هنری استان که در این یک هفته برای متوقف شدن رویدادهای هنری استان همراهی کردند سپاسگزاریم و انتظار داریم که در هفته آتی نیز این همراهی ادامه داشته باشد.

زارع افزود : یکی از مصوبات پدافند زیستی استان ممنوعیت برگزاری تجمعات غیرضروری در شرایط کنونی بود که در حوزه فرهنگ و هنر ناچار به تعطیلی موقت برنامه‌های فرهنگی و هنری در سینماها، سالن‌های نمایش، گالری‌ها و اجراهای موسیقی هستیم.

این مسئول افزود: برنامه و شکل ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان پس از ۱۶ اسفند بر اساس شیوه‌نامه‌ای انجام می‌شود که قرار است با همکاری و پیشنهاد صنوف تخصصی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر تهیه شود.

در هفته جاری تعداد زیادی از رویدادهای فرهنگی و هنری استان لغو شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به لغو اجرای نمایش‌هایی در ساری، بابل، آمل و همچنین لغو برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در شهرهای مختلف اشاره کرد.

برچسب‌ها عباس زارع کمیته کشوری کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس زارع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عباس زارع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فرهنگی و هنری استان فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد گفت: نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌آفرین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، اعظم روانشاد_ روز پنج‌شنبه، سی‌ام فروردین_ با اشاره به حمایت هنرمندان استان لرستان از عملیات «وعده صادق» و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات راهبردی اظهار کرد: هنرمندان، سینماگران و اهالی فرهنگ لرستان با واکنش‌های خود در بزنگاه‌های مختلف ثابت کرده‌اند به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش همواره پایبند هستند.

وی با اشاره به جایگاه والای هنرمندان در جامعه، گفت: زبان هنر ماندگار است و اگر بخواهیم موضوعی ماندگار شود و اثرگذاری بیشتری داشته باشد، باید با زبان هنر آن‌را بیان کنیم.

روانشاد افزود: اگر به هر موضوعی نگاه هنرمندانه و هدفمندی وجود داشته باشد، مفاهیم و ارزش‌ها نیز به خوبی منتقل خواهد شد و هم‌گرایی عمیق‌تری در دستیابی به هدف شکل خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه اشاره کرد افزود: جامعه فرهنگ و هنر استان نگاه مطالبه‌گر به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که این نگاه، یک نگاه اثرگذار است و می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر استان نقش‌آفرین و تحول‌آفرین باشد.

اهمیت جایگاه والای هنر برای تحول جامعه

وی با تاکید بر اینکه هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد، بیان کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای طرح شهید آوینی در استان گفت: حمایت از آثار فاخر و اثرگذار، اجرای برنامه‌های هنری در سطح محلات به منظور اجرای عدالت اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی، توسعه کمی و کیفی خدمات فرهنگی و هنری در دستور کار شورای هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

تاکید بر بهره‌گیری از توان اصحاب اندیشه و هنر در آسیب‌شناسی جامعه

روانشاد همچنین بر مشارکت هدفمند و بهره‌گیری از توان اصحاب اندیشه و هنر در آسیب‌شناسی جامعه تاکید کرد و گفت: تقویت ترویج گفتمان اخلاق‌مدار در اولویت قرار دادن مسائل صندوق هنر هنرمندان و طرح‌های وابسته آن از دیگر برنامه‌های شورای هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که روند اجرای آنها بررسی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: جلسات شورای فرهنگی، هنری و مالی این اداره کل به صورت هفتگی در دستور کار قرار گرفته است که این جلسات به منظور بررسی، آسیب‌شناسی و ارائه برنامه‌های پیش رو و شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها برگزار خواهند شد.

کد خبر 745802

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود