Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:00:22 GMT

اقدامات پیشگیرانه شهرداری اهواز در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۷۱۰۰

اقدامات پیشگیرانه شهرداری اهواز در مقابله با کرونا

‍‍‍‍‍‍

شهرداری اهواز در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وحفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه خود اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده است تا در حد توان مدیریتی خود از حجم نگرانی مردم بکاهد.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ورود ویروس کرونا به کشور و آمار مبتلایان و جان‌باختگان، نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان با خود به همراه داشت تا جایی که سؤاستفاده‌گران با احتکار و انتشار شایعات در تلاش بودند تا در راستای منافع شخصی خود از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما شهرداری اهواز در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا وحفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه خود اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داده است تا در حد توان مدیریتی خود از حجم نگرانی مردم بکاهد.

مهدی داوودی، مدیرکل پشتیبانی شهرداری اهواز در تشریح این اقدامات عنوان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا ،ابلاغیه‌ای به مناطق ، سازمان‌ها و مدیریت های مستقل که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند ارسال شده تا بهداشت محیط کار و پرسنل را در جهت رفاه حال شهروندان به بهترین شکل انجام دهند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات شهردار و معاون مالی اقتصادی شهرداری مجوزهای لازم در خصوص تهیه بسته‌های بهداشتی مربوطه نیز به اماکن عمومی شهرداری اهواز ارسال خواهد شد.

اقدام اول: ضدعفونی اتوبوس‌های شهری

کورش سبزعلی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز بیان کرد: با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی عمومی از انتشار آن و با دستور و تأکید شهردار، به منظور جلوگیری از آلودگی و افزایش ریسک، ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اهواز کلیه اتوبوس های خود را ضد عفونی، شستشو و پاکسازی کرد.

وی افزود : ضد عفونی و پاکسازی اتوبوس‌ها هر شب به وسیله دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و ما کلیه اتوبوس‌های شهری ، پایانه‌ها و ایستگاه‌های مکانیزه را با محلول‌های ترکیبی استاندارد، ضدعفونی و گند‌زدایی می‌کنیم.


اقدام دوم: ضدعفونی پایانه‌های مسافربری

حسین کیانی قلعه سردی، مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز عنوان کرد: این سازمان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ضدعفونی کردن مراکز عمومی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با توجه به جابه‌جایی مسافران از شهرهای مختلف و لزوم رعایت نکات بهداشتی برای عدم گسترش این ویروس ضدعفونی شدن کلیه پایانه‌های مسافربری به‌صورت روزانه انجام می‌شود.

کیانی قلعه سردی  تأکید کرد: نیروهای سازمان تا پایان دوره این بیماری به‌صورت روزانه همه سطوح پایانه‌ها را ضدعفونی کرده و نظارت به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی افزود: نمازخانه، سالن انتظار مسافران، سرویس‌های بهداشتی، خوابگاه رانندگان و محوطه اداری سازمان مکان‌هایی است که هرروز با مواد مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی می‌شود.

اقدام سوم: تجهیز و آموزش پرسنل منطقه ۲ شهرداری

جامعی، مدیر منطقه دو شهرداری اهواز عنوان کرد: همزمان با اعلام وزارت بهداشت در خصوص ورود ویروس کرونا به کشور تمهیدات لازم و خرید تجهیزات مورد نیاز از جمله ماسک ، الکل ضدعفونی کننده ، دستکش یکبار مصرف و ... برای پرسنل اعم از کارگران و کارمندان منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود : برگزاری آموزش خود مراقبتی به پرسنل ، ضدعفونی کردن ساختمان اداری ، نصب بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از دیگر اقدامات این منطقه بود.


اقدام چهارم: توزیع محلول‌های ضدعفونی بین کارکنان

خدادادی، مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز بیان کرد:  شهرداری منطقه ۸ در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه خود اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و به صورت روزانه اقدام به پاکسازی و ضدعفونی نمودن سایت اداری نموده است.

وی افزود: همچنین برای حفظ سلامت کارکنان در جهت مقابله با ویروس کرونا، محلول‌های ضدعفونی الکلی بین آن‌ها توزیع می‌شود.

خدادادی در تشریح سایر اقدامات گفت: ضدعفونی کردن سایت اداری، میز و نیمکت‌های پرسنل، سرویس‌های بهداشتی و محل پذیرش ارباب رجوع و مبلمان سایت اداری و...  نیز در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس صورت گرفته است.

اقدام پنجم: توزیع ماسک و بروشورهای آموزشی و نصب بیلبورد

یاسین کاوه پور، مدیر منطقه یک شهرداری در تشریح تمهیدات و اقدامات شهرداری این منطقه پیرامون کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: از روز چهارشنبه که وزارت بهداشت وجود ویروس کرونا را اعلام کرد اقدامات شهرداری منطقه یک از قبیل ضدعفونی کردن ساختمان اداری و خدمات، آموزش مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، چاپ و نصب بنر و بروشور، توزیع ماسک و دستکش و ... آغاز شد.
وی با بیان این که مراقبت از ساختمان اداری، آموزش کارگران نظافت شهری و غیره در دستور کار قرار گرفت افزود: خرید تجهیزات مورد نیاز برای کارگران شهرداری و شهروندان در دستور کار قرار گرفته است .



اقدام ششم: توزیع وسایل بهداشتی در سازمان فاوا

سازمان فاوا شهرداری اهواز نیز از همان روزهای ابتدایی انتشار ویروس نسبت به توزیع وسایل بهداشتی ، دستکش ، الکل و ماسک بین پرسنل سازمان و همچنین نسبت به ضدعفونی کردن ساختمان ، آسانسور ، دستگیره ها ، نرده پله و... اقدام نموده است.

اقدام هفتم: تبلیغات محیطی آموزش پیشگیری از بیماری کرونا

غلامرضا سودانی، مدیر منطقه شش شهرداری اهواز گفت : معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در راستای آموزش شهروندان و آگاه‌سازی همشهریان با هدف مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا اقدام به تهیه ، چاپ و نصب بنر‌های هشدار در ساختمان منطقه و درب ورودی کرده است.



اقدام هشتم: توزیع ماسک بین مراجعه‌کنندگان

قضاوی زاده، مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز با تاکید بر این که، ویروس کرونا استرس بسیاری در میان شهروندان ایجاد کرده است و باید بدون ایجاد ترس، روش های پیش گیری را آموزش داد عنوان کرد: در این راستا منطقه میان نواحی و کارمندان و مراجعین بروشور آموزشی و ماسک توزیع کرد.

اقدام نهم: نصب بنر در فضای عمومی و سایت اداری

شهرداری منطقه هفت اهواز نیز جهت اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام به نصب بنر در اماکن ،فضاهای عمومی و سایت اداری منطقه کرد.

اقدام دهم: توزیع ماسک و دستکش

پرویز دغاغله، مدیر منطقه چهار شهرداری گفت: با هدف پیشگیری از کرونا ویروس با تلاش امور ارتباطات منطقه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و بروشورهای آموزشی در بین کارکنان منطقه چهار توزیع شد.

وی افزود: کرونا ویروس در میان همه هموطنان در سراسر کشور استرس ایجاد کرده و باعث شده است که همگی با ترس و اضطراب از خانه های خود خارج شوند که باید با آگاهی و آموزش به شهروندان از استرس و نگرانی های آنها کاسته شود تا انشاءالله این مرحله بحران را نیز بدون ایجاد بیماری و مشکلات پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/


 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری اهواز ویروس کرونا سلامت مقابله با ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه دستور کار قرار شهرداری اهواز دستور کار جهت پیشگیری ضدعفونی کردن سایت اداری توزیع ماسک مدیر منطقه پایانه ها اتوبوس ها قرار داده نصب بنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر صفی‌خانی اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران