Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور ابراهیمی‌آذر روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کشاورزان و بهره‌برداران قبل از اتمام این مهلت با مراجعه به کارگزاران مربوطه نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: پیش از این، ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ آخرین فرصت برای بیمه محصولات کشاورزی بود که بنابه پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت هفت روز دیگر تمدید شد تا کشاورزان این شهرستان بتوانند با انگیزه و فرصت بیشتری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است، اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد اظهار داشت: امسال ۴۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران شهرستان به علت‌های مختلف پرداخت شده است.

«ابراهیمی‌آذر» بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ و ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این صندوق با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده و محصولات کشاورزی را در برابر هر گونه خطری از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد خسارت بیمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد خسارت بیمه وزارت جهاد کشاورزی مهاباد خسارت بیمه بیمه محصولات کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد